Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@04:57:38 GMT

قاتل طلایی کالیفرنیا محاکمه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۳۴۰۱

قاتل طلایی کالیفرنیا محاکمه می‌شود

خرداد: یکی از نیروهای پلیس کالیفرنیا، که به قاتل طلایی ایالت شهرت پیدا کرده است، دست آخر در مقابل میز قاضی نشست تا محاکمه شود.
به گزارش خرداد به نقل از اعتمادآنلاین، رسانه‌ها خبر دادند محاکمه قاتل طلایی ایالت کالیفرنیا که طی دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی ده‌ها جرم مرتکب شده و تنها ۲ سال پیش کارآگاهان موفق به دستگیری او شدند، آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش‌بینی می‌شود در جلسات دادگاه این پلیس جانی که در یکی از سالن‌های دانشگاه کالیفرنیا برگزار می‌شود بیش از ۱۵۰ نفر از اعضای خانواده‌های قربانیان این جنایت‌ها حاضر شوند، از این رو مسئولان برگزاری به منظور حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تدارک ویژه‌ای دیده‌اند.
وکلای مدافع «جوزف جیمز دی‌آنجلو» قاتل طلایی ایالت اعلام کردند در حال حاضر تلاش می‌کنند تا او را از اعدام نجات دهند، به ویژه که او اکنون ۷۴ سال دارد.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ای‌بی‌سی نیوز، این مرد تا به امروز به ۱۳ مورد قتل، ۵۱ مورد تجاوز و ۱۲۰ سرقت در فاصله دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی اعتراف کرده است؛ جنایاتی که رعب و وحشت زیادی در میان ساکنان ایالت کالیفرنیا به وجود آورده بود.
دی‌آنجلو اولین متهمی بود که پلیس موفق شد از طریق بررسی شجره‌نامه ژنتیکی، او را ردیابی و دستگیر کند.
طبق این روش، محققان پلیس نمونه‌هایی از دی‌ان‌ای فرد مظنون و مجهول‌الهویه را که در محل جنایت به جای گذاشته پیدا می‌کنند و سپس از طریق شجره‌نامه‌های ژنتیکی خانوادگی که افراد به شکل داوطلبانه در اختیار بانک اطلاعاتی قرار می‌دهند، به فرد جانی می‌رسند.
بعد از دستگیری این مجرم بود که پلیس آمریکا موفق شد ۱۵۰ مجرم دیگر را نیز به همین روش دستگیر کند.
اف‌بی‌آی در سال ۲۰۱۶ برای دریافت اطلاعاتی که بتواند به حل این پرونده کمک کند جایزه‌ای ۵۰ هزار دلاری تعیین کرده بود. برچسب ها: پلیس قاتل ، قاتل طلایی کالیفرنیا

منبع: خرداد

کلیدواژه: پلیس قاتل قاتل طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل فراری پس از ۵ روز در بردسکن 

به گزارش قدس خراسان، عباس درودی نیا در تشریح ماجرای قتل هولناک زن جوان اظهار کرد: پیرو وقوع یک فقره قتل عمدی که خانمی جوان داخل خودروی شخصی خود با ضربات متعدد چاقو به گردن و سینه در حد فاصل میدان امام رضا(ع) و میدان نماز به قتل رسیده بود، بلافاصله با دستور دادستانی، بازپرس ویژه قتل دادسرای شهرستان به همراه تیمی از مامورین پلیس آگاهی و پزشکی قانونی در محل وقوع جرم حاضر که برابر تحقیقات اولیه در صحنه جرم، احتمال ارتکاب قتل توسط راننده خودروی پراید ۱۱۱ سفید رنگ با پلاک نامعلوم تایید شد. 

دادستان بردسکن افزود: با توجه به اختلافات مقتوله با شوهر سابقش که احتمال ارتکاب قتل توسط وی قویاً متصور بود، تعداد ۴ تیم عملیاتی از مامورین پلیس آگاهی و سایر پلیس‌های تخصصی جهت دستگیری مشارالیه اعزام و اقدامات تخصصی جهت رصد نامبرده در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به متواری شدن مظنون پرونده از همان لحظه جنایت ادامه داد: با همکاری تنگاتنگ و مستمر مجموعه اطلاعات جنایی مرکز استان،با انجام اقدامات فنی، موقعیت سوژه به صورت شبانه روزی رصد که با توجه به تشدید اقدامات صورت پذیرفته و شناسایی محل اختفای وی، نهایتا پس از ۵ روز متهم دستگیر و جهت انجام تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

درودی نیا تصریح کرد: متهم به قتل عمد که در تحقیقات اولیه خود منکر هرگونه حضور در صحنه جرم و ارتکاب قتل شده بود ، با ارائه دلایل و شواهد موجود نهایتاً لب به اعتراف گشود و به ارتکاب قتل با ضربات متعدد چاقو اعتراف و با راهنمایی وی آلت قتاله نیز کشف شد.

دادستان بردسکن همچنین گفت: در ادامه روند رسیدگی به پرونده، صحنه قتل با حضور بازپرس  شهرستان بازسازی و قاتل با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان شد.

وی یادآور شد: پرونده مربوطه با توجه به حساسیت نوع جرم با سرعت و قاطعیت در دست رسیدگی و تکمیل تحقیقات مقدماتی است.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • ورود پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا
  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!
  • قاتل فراری در مرکز شهر ایلام دستگیر شد
  • قاتل فراری قتل در مرکز شهر ایلام دستگیر شد
  • دستگیری قاتل فراری پس از ۵ روز در بردسکن 
  • دستگیری قاتل در کمتر یک ساعت در خوی
  • دستگیری قاتل فراری در شوش