Web Analytics Made Easy - Statcounter

پریچهر سلطانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین این راهکارها، برپایی بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات زنان روستایی و عشایر است که این موضوع به همه مراکز روستایی و دهیاری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: زنان روستایی و عشایر از توانمندی‌ها و استعدادهای خوبی در تولید محصولات از جمله صنایع دستی، محصولات باغی و لبنیات برخوردار هستند، اما نبود محلی برای عرضه این محصولات آنها را با چالش جدی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی تصریح کرد: علاوه ‌بر آن می‌طلبد تا با ارائه آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای، زنان مناطق روستایی را به تولید محصولات بازارپسند و متنوع هدایت کرد.

مشاور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در راستای رونق اشتغالزایی زنان روستایی اشاره کرد و گفت: این استان در حوزه صنایع دستی، محصولات لبنی و کشاورزی از قابلیت‌های منحصربه ‌فردی برخوردار است، اما این ظرفیت هنوز به صورت شایسته‌ای شکوفا نشده است.

سلطانی افزود:دستگاه‌ها و نهادهای بسیاری در حوزه اشتغال روستایی و عشایری و حوزه زنان فعال هستند، اما انسجام و یکپارچگی لازم بین این نهادها شکل نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری این ظرفیت را دارد تا بتواند به عنوان استان پایلوت در راه‌اندازی بازارچه‌های ویژه زنان روستایی و عشایر در کشور مطرح شود و تحقق این مهم به همت و تلاش مسئولان اجرایی بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از۸۰۰ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.
حدود ۳۴۰ هزار نفر در روستاهای چهارمحال و بختیاری سکونت دارند که این رقم ۳۶ درصد جمعیت این استان را شامل می‌شود.

با تدبیر دولت دوازدهم در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری،۴۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار به این استان اختصاص داده شد که تاکنون بیش از ۸۰ درصد این اعتبار معادل ۳۴۹ میلیارد تومان آن جذب شده است که نقش مهمی در رونق اشتغالزایی در روستا به ویژه زنان روستایی و عشایر داشته است.

برچسب‌ها معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی زنان روستایی و عشایر چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از احداث بازارچه خاص بانوان در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، انسیه خزعلی، امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در بازدید از غرفه محصولات خاص صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد اظهار کرد: بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود و اعتبار ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر امر آموزش و توسعه تولیدات، افزود: مسائل اشتغال خانگی باید با مشارکت همگانی مردم حل شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای صادرات کالا نیز پلتفرم‌هایی طراحی شده که بازارچه مجازی "کسبینو"، یکی از سیاست‌ها در این راستا است که عرضه‌کنندگان محصولات، می‌توانند از طریق پست، محصولات تولیدی خود را برای خریداران ارسال کنند.

معاون رئیس‌جمهور از غرفه محصولات خاص صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات بانوان قرار گرفت.

کد خبر 745797

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • تاب‌‌آوری زنانه، قدرت مادرانه
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند