Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران در نشست مشترک شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران که با حضور معاون آب و آبفا وزارت نیرو برگزار شد،  گفت: اگر کمک‌های شهرداری تهران برای تکمیل تصفیه‌خانه ششم نبود، ما باید از اول فروردین ماه آب تهران را جیره‌بندی می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا مصرف آب ۳.۵ میلیون مترمکعب افزایش داشته است، گفت: مصرف آب در عرض ۴ روز، ۷۰۰ هزار مترمکعب افزایش پیدا کرد که اگر همین کمک‌های شهرداری تهران نبود، مدیریت آن به شدت سخت می‌شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران با اشاره به تکمیل تصیفه‌خانه منطقه ۲۲ گفت: ۱۴ سال بود که تصفیه‌خانه منطقه ۲۲ تکمیل نشده بود و حالا مدل مالی‌اش تصویب شده و در حال زمینه‌سازی برای تکمیل آن هستیم.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر به منظور تسریع در اجرای شبکه جمع‌آوری و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب منطقه ۲۲ و تامین پساب مورد نیاز برای فضای سبز به شهرداری تهران و آبفا اجازه داده شده بر اساس مدل مالی توافق‌نامه اقدام کند.

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با اشاره به این که از شهریور ماه ۹۶ تا کنون ۴۲ بوستان شهری به مساحت ۵۵.۹ هکتار در پایتخت و مناطق مختلف شهری احداث شده است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این روند همچنان ادامه دارد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری وزارت نیرو (در قالب تفاهم نامه) تلاش شد تا بر اساس طرح جامع آب خام فضای سبز با اتخاذ ‌راهبردهای چندگانه و طرح‌های اجرایی این موضوع به طور مطلوب ساماندهی شود به نحوی که صد ‌درصد آب آبیاری فضای سبز شهر تهران از چاه‌ها، قنوات و پساب تصفیه شده فاضلاب تامین می‌شود.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، بر اساس طرح جامع آب خام فضای سبز شهر تهران با توجه به توافقات و هماهنگی‌های انجام شده با شرکت آب و فاضلاب استان تهران مقرر شده است تا سال ۱۴۱۰ سالانه ۱۲۰ میلیون مترمکعب از پساب حاصل از تصفیه‌خانه‌های جدیدالاحداث شهر تهران و همچنین ۷۰ میلیون مترمکعب از منابع آب‌های زیرزمینی در سال را در اختیار فضای سبز قرار دهند.

نشست مشترک شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران با حضور قاسم تقی‌زاده خامسی معاون آب و آبفا وزارت نیرو، عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، و دیگر مدیران این حوزه ها در  محل ساختمان معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران پیرامون موضوعات مشترک برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر 527877 برچسب‌ها شهرداری آبفا - آب و فاضلاب تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری آبفا آب و فاضلاب تهران شرکت آب و فاضلاب استان تهران شهری شهرداری تهران تصفیه خانه شهر تهران فضای سبز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز  است و نسبت به قانونی که  پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان  مصرف سوخت ،بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها  و براساس بار است و با توجه به آنکه  مقرر شده است  ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • کوه‌خواری در روز روشن در منطقه ۲ پایتخت
  • کوه‌خواری در روز روشن در پایتخت
  • بورسی شدن دارایی های مختلف شهرداری
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری تهران هستیم