Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@08:34:56 GMT

مرز بیله‌سوار فعال است/ قاچاق گندم نداریم

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۳۴۶۹

مرز بیله‌سوار فعال است/ قاچاق گندم نداریم

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری اردبیل گفت: مرز بیله‌سوار به‌صورت ۲۴ ساعته جهت صادرات و واردات کالا فعال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و  ارز برگزار شد اظهار کرد: مرز بیله‌سوار به‌صورت ۲۴ ساعته برای صادرات و واردات کالا فعال است و از تولیدکنندگان داخلی جهت تولیدات محصولات و صادرات حمایت می‌شود چرا که این کار به ارزآوری منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در سطح کشور با قاچاق کالا و ارز مواجه و شاهد ورود و خروج غیرقانونی برخی از کالاها از جمله مشروبات الکی و موادمخدر هستیم و استان اردبیل نیز یکی از استان‌های درگیر در این زمینه است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه همه روزه نیروهای نظامی و انتظامی استان با کارگروه‌های مربوطه جهت جلوگیری از ورود مواد مخدر همکاری و در این زمینه جانفشانی می‌کنند، بیان کرد: با توجه به اینکه اردبیل از استان‌های مرزی است باید تلاش مسؤولان برای مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر بیشتر شود.

وی ادامه داد: در ۳ ماهه نخست سال‌جاری قاچاق اسباب بازی، لوازم التحریر و مشروبات الکی، سیگار و ... صورت گرفته اما قاچاق لوازم  آرایشی و بهداشتی بیشترین میزان را داشته و موضوع خروج غیرقانونی دارو از استان که در سال گذشته مطرح بود، در حال حاضر محدود شده است.

ندایی با اشاره به اینکه در استان اردبیل قاچاق گندم نداریم، اظهار داشت: انتقال احشام و گندم به خارج کشور به صفر رسیده و انتقال احشام در داخل کشور نیز جهت تثبیت قیمت‌ها صورت می‌گیرد.

مجالس عروسی محلی برای انتشار کرونا شده است

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا بودیم، اظهار کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد وضعیت قرمز خواهیم بود به‌طوری که در هفته گذشته مبتلایان از ۹۸ نفر در روز به ۱۸۰ نفر رسیده است که بسیار نگران‌کننده است.
 
وی افزود: در بازید سرزده از بیمارستان و عیادت از بیماران مبتلا به کرونا به این نتیجه رسیدیم که اکثر مبتلایان به کرونا در مراسم عروسی به این ویروس مبتلا شده‌اند بنابراین مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و رسانه‌ها باید بیش از پیش در جهت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم تلاش نمایند.

ندایی گفت: در وضعیت فعلی استفاده از ماسک بسیار ضروری است و در خصوص ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در استان مشکلی نداریم، همه ارگان‌ها و افراد باید برای کاهش میزان ابتلا به کرونا تلاش نمایند چرا که در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

-انتهای پیام/3463/625/

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم اردبیل واردات کالا صادرات کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل

نوبخت اژدری گفت: سال زراعی جاری با وجود سرمازدگی شدید مزارع غلات استان در اسفندماه و شیوع آفات و امراض از جمله شته روسی، از لحاظ تولید محصول استراتژیک گندم سال پربرکتی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میانگین برداشت گندم در مزارع آبی استان اردبیل را بیش از ۴.۴ تن اعلام کرد و افزود: این امر بیانگر نقش کلیدی و ارزشمند محققان و به خصوص توصیه‌های فنی همکاران اجرایی در مدیریت زراعت و مدیریت‌های شهرستان‌ها در افزایش عملکرد این محصول در واحد سطح است.

به گفته او، در سال‌های گذشته میانگین برداشت گندم در اراضی دیم این استان فقط ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار بود ولی با مکانیزه شدن این اراضی و اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، هم‌اکنون متوسط برداشت محصول گندم در اراضی دیم استان از مرز ۲ هزار کیلوگرم در هر هکتار فراتر رفته است.

اژدری لازمه پایداری در خودکفایی گندم را مکانیزه کردن تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۵ درصد از کشت این محصول در داخل استان به صورت مکانیزه بوده و تنها ۱۵ درصد به صورت سنتی انجام می‌گیرد که می‌بایست بساط این میزان کشت سنتی نیز جمع شود.

او اظهار کرد: اجرای مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی و کشت غلات می‌تواند علاوه بر کاهش ضایعات، موجب افزایش عملکرد محصولات زراعی، ایجاد اشتغال بیشتر، توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد امنیت غذایی شود.

اژدری بیان کرد: توجه به مسائل اساسی در کشت گندم نظیر کشت در زمان مناسب و استفاده از فناوری‌های نوین از موارد ضروری است که خودکفایی کشور در تولید گندم را پایدار می‌کند و ما برای حفظ خودکفایی گندم و سپس صادرات این محصول، هیچ راهی جز حرکت به سمت این راهبردها نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه تحقق خودکفایی در تولید گندم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های محققان حوزه کشاورزی از طریق معرفی ارقام پرمحصول و مقاوم به آفات و امراض و سازگار با شرایط آب و هوایی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی
  • کشف ۳۰ قوطی شیر خشک قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد
  • برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی
  • بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار (فیلم)
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار