Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر حجم ذخیره آب در سدهای کشور به ۳۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان ذخیره آب نشان می‌دهد هم‌اکنون حدود ۷۱ درصد حجم مخازن سدهای کشور پر است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق جدیدترین گزارش رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 98) تا سیزدهم تیرماه 99، در مجموع حجم کل ورودی آب به مخازن سدهای کشور 51 میلیارد و 410 میلیون مترمکعب بوده و در این مدت حجم کلی خروجی آب از سدهای کشور به 42 میلیارد و 950 میلیون مترمکعب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته، حجم ورودی آب به مخازن سدهای کشور 83 میلیارد و 630 میلیون مترمکعب و حجم خروجی آب از سدهای کشور نیز 64 میلیارد و 820 میلیون مترمکعب بوده است. به عبارتی، شاهد کاهش 39 درصدی حجم ورودی آب به مخازن سدهای کشور و کاهش 34 درصدی حجم خروجی آب از مخازن سدهای کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال‌ آبی گذشته هستیم.

در حال حاضر حجم ذخیره آب در سدهای کشور به 36 میلیارد و 890 میلیون مترمکعب رسیده که این میزان نسبت به حجم ذخیره آب در زمان مشابه سال گذشته کاهشی 5درصدی دارد، به‌عبارتی هم‌اکنون حدود 71 درصد حجم مخازن سدهای کشور پر و حدود 29 درصد خالی است.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت مدیریت منابع آب ایران شرکت مدیریت منابع آب مخازن سدهای کشور میلیون مترمکعب حجم ذخیره آب سدهای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۲۳ سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از افت سالانه ۲۳ سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، داریوش حسن‌نژاد، صبح امروز، با اشاره به آخرین وضعیت سدهای لرستان گفت: 43 درصد از مخازن سدهای این استان هم‌اکنون پر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او اضافه کرد: حجم کل مخزن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان 208.71میلیون مترمکعب است و  سد ایوشان  بالاترین درصد افزایش حجم آب را دارد.

58درصد ظرفیت سدهای لرستان خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه حجم آب موجود در پشت سدهای این استان 90.14میلیون مترمکعب است، یادآور شد: مجموع آب ورودی‌ شش لرستان 7.74 مترمکعب بر ثانیه  و آب خروجی نیز 0.45 مترمکعب بر ثانیه است.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: 88 میلیون مترمکعب حجم آب مخزن شش سد در حال ساخت لرستان است که این میزان نسبت به سال گذشته از افزایش شش‌‌درصدی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اعلام کرد: حدود 12.5میلیارد مترمکعب خروجی آب این استان 12 درصد رواناب‌های کشور را شامل می‌شود.

او با اشاره به افت سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان یادآور شد: متوسط افت کسری مخازن این استان شش متر و 40 سانتی‌متر معادل افت سالانه 23 سانتی‌متر در  سال 1402-1401 است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان
  • افت سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان
  • افزایش ۶۰ درصدی حجم آب مخازن سد‌های کشور
  • افت سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان/ ۴۳ درصد حجم مخازن سدها پُر است
  • افزایش بارش‌ها در ۶ استان/ ۴۰ درصد مخازن سدهای کشور خالی است
  • مخازن سد‌های کشور ۶۰ درصد پرشدگی دارند
  • پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
  • افت ۲۳ سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان
  • پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است
  • مدیر عامل پخش فراورده های نفتی: مردم نگران تامین بنزین نباشند