Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید روایت دقیقی از دفاع مقدس ارائه شود تا آینده کشور بالنده و تضمین شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست محمدمهدی طهرانچی و با حضور سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در سازمان مرکزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهرانچی با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) و قدردانی از حضور سردار کارگر در جلسه امروز هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سردار کارگر در تمامی مسئولیت‌هایی که بر عهده داشته، توانسته‌ وظایف خود را به عنوان سرباز ولایت به نحو احسن انجام دهد. نمونه بارز آن، مسئولیت ایشان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که در موضوع دفاع مقدس و به پا داشتن درس‌های بزرگ جنگ تحمیلی، به نیکی انجام وظیفه کرده است.

طهرانچی: ترم آینده ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی است/پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنانطهرانچی: باید ریسک حضور و فعالیت جوانان در عرصه رسانه را بپذیریم

 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مجموعه گسترده علمی در کشور، دارای بیش از یک میلیون دانشجو و بیش از صد هزار دانش‌آموز است که تلاش داریم آنها را با مفاهیم دفاع مقدس آشنا کنیم، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا باعث شد دانشگاه آزاد اسلامی در روش‌های خود نوآوری داشته باشد. ان‌شاءالله مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در انجام وظایف خود، به روش‌های نوین اقدام کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این دانشگاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ارتباط خوب و نزدیکی با هم دارند و امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیشتاز باشد؛ همانطور که این دانشگاه یک درس دو واحدی به آشنایی با دفاع مقدس اختصاص داده است. در جلسه امروز نیز در خصوص تعامل بیشتر بین این دو نهاد گفت‌وگو خواهد شد.

طهرانچی با بیان اینکه ملت ما امروز بیش از هر زمان دیگری به آشنایی با دفاع مقدس و حفظ و نشر این دوران نیاز دارد، تصریح کرد: باید آثار و ارزش‌های به جامانده از دوران دفاع مقدس را برای نسل آینده به خوبی حفظ کنیم.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دفاع مقدس برای نسل ما عینیت دارد، گفت: نسل ما وظیفه دارد دفاع مقدس را که تجربه کرده، برای نسل‌های جدید که این دوره برای آنها تاریخی است و لمس نکرده‌اند، عینیت بخشد. ملتی که گذشته خود را فراموش کند نیز آینده نخواهد داشت. از این جهت کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم است تا این امر تاریخی را برای جوانان حفظ کند.

 طهرانچی افزود: ملتی که تاریخ و گذشته خود را نداند، نمی‌تواند آینده‌ای برای خود متصور باشد. باید روایت دقیقی از دفاع مقدس ارائه شود تا آینده کشور بالنده و تضمین شود و امروز این مسئولیت خطیر بر عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بحمدالله امروز ارتباط و تعامل نزدیکی با مجموعه بنباد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد و دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه پیشتاز است.

وی ادامه داد: تدریس درس دو واحد آشنایی با دفاع مقدس را در دانشگاه آزاد در دستور کار قرار داده‌ایم که الحمدالله تاکنون دستاورد‌های خوبی داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع نمادها و یادها از اهمیت بسیاری در رفتارسازی برخوردار است. سال تحصیلی آینده از 15 شهریورماه آغاز می شود و چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با دومین هفته سال تحصیلی جدید است. از این رو باید با ابلاغ روش‌های جدید و هماهنگی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برای این ایام برنامه‌ریزی کنیم تا یک حرکت جدید و نو شکل گیرد. تشکیل ستادی به این منظور، به ریاست دکتر رنجبر و به دبیری مهندس صالحی آرا، از مصوبات جلسه امروز هیأت رئیسه خواهد بود تا دانشگاه آزاد اسلامی نیز یکی از نهادهای الگو در حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس باشد.

**تقدیر رئیس ستادکل نیروهای مسلح از طهرانچی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی 

سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی  با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت ایام عملیات آزادسازی مهران در سال 1365، گفت: دلیل حضور بنده در این جلسه، تشکر و قدردانی از دکتر طهرانچی و معاونان و رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی است که در راه ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت تلاش دارند.

سردار کارگر با بیان اینکه شعار چهلمین سالگرد دفاع مقدس «ما قوی هستیم» است، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده در جلسه هیأت امنای این بنیاد، به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خردادماه سال جاری تا پایان سال به مدت 43 هفته ویژه برنامه‌هایی در ادارات و سازمان‌ها در نظر گرفته شده بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا، نحوه اجرای این برنامه‌ها بر عهده سازمان‌ها گذاشته شد که با نوآوری خود برای بزرگداشت دفاع مقدس اقدام کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مسئول حفظ و نشر و گرامیداشت دفاع مقدس، نیروهای مسلح نیستند. پیروز اصلی دفاع مقدس همه مردم ایران بودند و مسئول حفظ و نشر آن هم مردم هستند. در دانشگاه نیز مسئولیت این کار بر عهده رئیس دانشگاه، اساتید، کارکنان و دانشجویان است و این موضوع مربوط به سازمان و قشر خاصی نیست.

وی از افتتاح 11 موزه دفاع مقدس در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون 15 موزه مربوط به دفاع مقدس در کشور راه‌اندازی شده که امسال نیز 11 موزه جدید اضافه خواهد شد. در حوزه کتاب دفاع مقدس نیز تا سال 1393 بیش از 700 عنوان کتاب به چاپ رسیده بود که این تعداد اکنون به 6 هزار عنوان رسیده است.

سردار کارگر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیشتاز بوده است، تصریح کرد: وقتی مثالی از انجام‌ شدن کاری در حوزه دفاع مقدس به میان می آید، نام دانشگاه آزاد اسلامی مطرح می شود. جا دارد از همراهی و تعامل دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع دفاع مقدس و برگزاری اردوهای راهیان نور به ویژه ارائه درس دو واحدی دفاع مقدس تقدیر و تشکر کنیم.

در پایان این جلسه، سردار کارگر لوح تقدیری از سوی سرلشگر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح به  طهرانچی اهدا کرد.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران بیشتر بخوانید... دانشجویان دانشگاه آزاد در بین فوتی‌های سانحه کلینیک سینا آزمون جامع دانشگاه آزاد حضوری برگزار می شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه آزاد دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی رئیس دانشگاه دفاع مقدس سردار کارگر دفاع مقدس حفظ و نشر بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی

در این مراسم، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان ارتش حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ