Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@16:26:40 GMT

احتمال بازنشسته شدن دو نیروگاه تا پایان امسال

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۳۸۴۶

احتمال بازنشسته شدن دو نیروگاه تا پایان امسال

به‌گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «محسن طرزطلب» افزود: راندمان نیروگاه‌های قدیمی کمتر از ۲۰ درصد است و در صورتی که راندمان آن‌هابه حدود ۶۰ درصد افزایش داده شود برای کشور و دولت بسیار مفید خواهد بود.

وی ضمن اشاره به انعقاد قرارداد تبدیل چهار هزار مگاوات واحد گازی به سیکل ترکیبی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ مگاوات از این واحدها یا به بهره‌برداری رسیده و یا امسال وارد مدار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرزطلب گفت:‌ وزارت نیرو در یک دهه اخیر توجه ویژه‌ای به مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت داشته است و از اوایل سال ۹۲ نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دولت طرح تبدیل واحدهای گازی موجود به سیکل ترکیبی در دستور کار قرار گرفته و قراردادهای مربوطه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: هم اکنون حدود چهار هزار مگاوات قرارداد در این خصوص با بخش خصوصی منعقد شده است.
وی تاکید کرد:‌ راندمان این واحدها با تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از حدود ۳۳ درصد به ۴۷ تا ۵۰ درصد ارتقا پیدا می‌کند که این اقدام نقش به‌سزایی در بهینه مصرف کردن سوخت گاز نیروگاه‌ها خواهد داشت.
طرزطلب افزود: استفاده از توربین‌های جدید دارای راندمان بسیار بالا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در پنج سال اخیر به منظور افزایش راندمان نیروگاه‌های تولید برق کشور است که این مهم نیز در واحدهای سیکل ترکیبی راندمان را به ۵۸ درصد خواهد رساند.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه ارتقای واحدهای گازی افزایش دو تا سه درصدی راندمان را در پی خواهد داشت، ادامه داد:‌  اجرای کامل برنامه‌های یاد شده این امکان را فراهم خواهد کرد که در یک سال بیش از ۲۰ درصد مصرف سوخت نیروگاه‌ها کاهش پیدا کند.
 

برچسب‌ها شرکت تولید نیروی برق حرارتی وزارت نیرو محسن طرزطلب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت تولید نیروی برق حرارتی وزارت نیرو شرکت تولید نیروی برق حرارتی وزارت نیرو سیکل ترکیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان

فرماندار تنگستان از اجرا طرح‌های نیروگاه خورشیدی در راستای تولید برق و درآمدزایی خانواده‌های مددجو در تنگستان خبر داد و گفت: در این راستا برای راه‌اندازی ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی در تنگستان ۴۵ میلیارد تومان پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان احمد لطفی ظهر امروز در کارگروه اشتغال در تنگستان یکی از طرح‌های مهم را ایجاد نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه شاهد تابش نور مستقیم آفتاب در اکثر ماه‌های سال هستیم و این ویژگی منحصر به فرد ظرفیت مناسبی است برای اجرا راه‌اندازی مولد خورشیدی است.

وی اضافه کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم بنا داریم از این ظرفیت خدادادی به‌صورت خاص استفاده کنیم و در همین راستا طرح نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات با دو هدف در تنگستان اجرا خواهد شد.

فرماندار تنگستان هدف اول در اجرایی شدن نیروگاه‌های خورشیدی در تنگستان را مشارکت مردم در تولید برق با نگاه جبران بخشی از ناترازی برق دانست و بیان کرد: کسب درآمد و ایجاد اشتغال خانواده‌های مددجو و تامین بخشی از نیازهای معیشتی آنها از دیگر اهداف این طرح است.

لطفی از راه‌اندازی 300 نیروگاه برق خورشیدی در تنگستان خبر داد و ادامه داد: برای اجرا و راه‌اندازی هر پنل خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات، 150 میلیون تومان و برای 300 مولد مورد اشاره در مجموع 45 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم تنگستان را ساحل در خلیج‌فارس نام برد و با اشاره به اقتصاد دریا پایه اضافه کرد: توسعه طرح های دریا محور از اولویت‌های شهرستان تنگستان است و توسعه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در این عرصه در اولویت است.

فرماندار تنگستان بیان کرد: توسعه اشتغال بر اساس ظرفیت ساحل و دریا در برنامه‌های این شهرستان قرار دارد.

لطفی تصریح کرد: همه ظرفیت‌ها برای استفاده از ظرفیت دریا و ساحل در شهرستان تنگستان باید پای کار باشد و تلاش می‌کنیم که زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران در این بخش بیش از گذشته فراهم شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • مشاور ناتو: غرب نمی‌داند چگونه به درگیری در اوکراین پایان دهد
  • صنایع، مصرف‌کننده ۵۰ درصد از برق کشور
  • تغییرات در مجموعه شهرداری اصفهان رو به پایان است/ لزوم توجه به دیپلماسی مالی
  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود