Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:30:04 GMT

تولید ۸ تا ۱۰ تن ماده معدنی در همدان

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۳۹۰۰

تولید ۸ تا ۱۰ تن ماده معدنی در همدان

ایسنا/همدان معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از تولید هشت تا ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی در همدان خبر داد و گفت: آهک، سنگ آهن و مصالح ساختمانی بیشترین تولیدات معدنی استان همدان را به خود اختصاص داده اند.

محمد خاکی در گفت‌وگوبا ایسنا، با بیان اینکه ۲۸۳ معدن در استان همدان وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ معدن غیرفعال است، اظهار کرد: هر ساله پروانه های جدید استخراج معادن در استان صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امسال ۱۵ پروانه جدید استخراج معدن در همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد و کبودراهنگ صادر شده که بیشتر در حوزه معدن مصالح ساختمانی، سنگ‌های تزئینی، سیلیس و آهن بوده است.

خاکی با بیان اینکه مساحت پهنه‌ بندی معادن استان همدان ۱۵ هزار کیلومتر است، خاطرنشان کرد: دو پهنه در استان همدان در حال آزادسازی است که به صورت مزایده واگذاری انجام می‌شود و دو پهنه دیگر در حال بررسی است و یک پهنه مشترک با استان مرکزی نیز در استان وجود دارد.

معاون معادن سازمان صمت استان همدان یادآور شد: در پهنه‌بندی معادن، براساس قانون محدوده‌ها به منظور کارهای اکتشافی با توجه به توانایی‌های بخش خصوصی واگذار می‌شود که در حال حاضر اولویت و نیاز کشور به معادن فلزی است که کار بر روی فلزات انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد دولت اکتشاف مواد معدنی فلزی است، ادامه داد: تاکنون پهنه معدنی در استان واگذار نشده و فقط در دو سال گذشته پهنه رزن آزادسازی شده است.

خاکی با بیان اینکه سالانه هفت تا ۱۰ میلیون تن ماده معدنی در استان همدان استخراج می‌شود، گفت: در سال گذشته عملکرد خوبی در زمینه استخراج مواد معدنی داشتیم و امسال پیش‌بینی می‌شود بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش تولید مواد معدنی داشته باشیم.

وی با تأکید بر صادرات غیرخام مواد معدنی در استان، تصریح کرد: در حال حاضر صادرات خام مواد معدنی از استان نداریم و صادرات مواد معدنی به صورت فرآوری شده بوده است.

معاون معدن سازمان صمت استان همدان درباره معدن کاری و تخریب کوه‌ها، تصریح کرد: معدن کاری با تخریب همراه است و از طرفی معدن نیاز جامعه بوده و نمی‌توان معدن کاری نکرد اما دستگاه‌های نظارتی و منابع طبیعی بر کارهای معادن نظارت دارند و براساس ضوابط و مقررات معدن کاری انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان معدنكاري پهنه بندی استانی اقتصادی معدن استان همدان مواد معدنی معدن کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ماده ۲۵ قانون اصلاح قانون معادن، دارای کاستی‌هایی است که مانعی برای احیا و باسازی مناطق آسیب دیده از معدنکاری شده است.
محتشمی پور افزود: پیشنهاد‌ها و نظریات خود را به منظور اصلاح این ماده‌ی قانونی به مجلس داده ایم.

الهام رستم نیا گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است