Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@01:05:14 GMT

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم از ۱۵ تیر در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۴۰۳۴

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم از ۱۵ تیر در قزوین

غلامرضایی گفت: طرح پیشگیری از تبنلی چشم از ۱۵ تیر ماه در ۲۶ پایگاه در استان قزوین آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «زهرا غلامرضایی» در مراسم افتتاحیه طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال که امروز (شنبه ۱۴ تیر) در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، بیان کرد: برنامه غربالگری و تشخیص زودهنگام آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در کودکان سه تا ۶ سال با هدف کاهش بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری در سنین طلایی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور پیشگیری بهزیستی قزوین ادامه داد: این طرح به مدت سه ماه اجرا می شود که البته در طول سال هم پایگاه های دائمی سنجش بینایی با هدف معاینه کودکان جامانده طرح فعال است.

 

وی عنوان کرد: تفاوت امسال طرح با سال گذشته این است که ۱۰۰ درصد کودکان با دستگاه معاینه می شوند و ۲۶ پایگاه سلامت اجتماعی برای سنجش دیده شده و اطلاع رسانی شده است و خانواده ها می توانند با مراجعه به پایگاه های سنجش، کار کودکان را پیگیری کنند.

 

غلامرضایی یادآور شد: در شهرستان البرز ۶ پایگاه، آبیک، تاکستان و بوئین زهرا هر کدام به تفکیک سه پایگاه، آوج ۲ پایگاه و در قزوین هم هشت پایگاه ثابت طرح غربالگری تنبلی چشم را انجام می دهند.  

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه کشور پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله در آبان ماه برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع کرونا و احتمال شدت یافتن آن در ۶ ماهه دوم سال، زمان اجرای طرح به ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر ماه تغییر یافته است.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: غربالگری تنبلی چشم کودکان بهزیستی تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند

مجید مردانی گفت: امسال برخورد جدی‌تر و قانونی با متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گرفت و همچنین وسایل ساخت و ساز جمع آوری و تا سیر مراحل قانونی به واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید

سوداگران مرگ در چهارمحال و بختیاری در دام قانون گرفتار شدند

وی افزود: در این راستا حوزه اجراییات شهرداری شهرکرد با اخذ دستور قضایی اقدام به بازداشت مالک و عوامل پیمانکاری دو واحد ساختمانی غیرمجاز نمود.

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شهرکرد اظهار کرد: این واحد با افزایش گشت‌های نظارت از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دستگیری گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین
  • گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین دستگیر شدند
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل استقلال و شمس آذر| تصمیم عجیب داور در فاصله یک ساعت به آغاز بازی/اعتراض نکونام و دقیقی به خاطر عدم اعلام پنالتی+تصاویر