Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:56:37 GMT

چند خبر از استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۴۱۵۷

چند خبر از استان بوشهر

۱۶ واحد صنفی در تنگستان پلمب شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: ۱۶ واحد عرضه مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان پلمب شد.

عادل مقدس روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: کارشناسان واحد بهداشت محیط این شبکه با حساسیت و با درک شرایط موجود تاکنون سه هزار و ۸۵۰ بازدیدهای مستمر و سر زده‌ از صنف‌های مختلف و اماکن عمومی داشته است و متخلفان شناسایی و به مراجع ذیربط ارجاع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در بازدیدهای صورت گرفته ۱۱۵ واحد صنفی متخلف شناخته شده و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی از این صنف‌ها کشف و امحا شد.

مقدس بیان کرد: برای اطمینان از سلامت مواد غذایی و ایجاد امنیت از مصرف مواد غذایی، ۷۰ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی و ۶۰۳ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی در مناطق مختلف تنگستان انجام شد که مواردی از آلودگی مواد غذایی و آب آشامیدنی مشاهده نشده‌است.

وی تاکید کرد: با اولویت قرار دادن سلامت مردم و با توجه به شرایط حساس موجود با تمامی کسانی که با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی سلامت مردم را به خطر می‌اندازند به صورت جد، با استعانت از قانون برخورد می‌شود.

مقدس افزود: همراهی مردم در باره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا می‌شود برهمین اساس انتظار می‌رود مردم در تامین سلامت برای همه، کوشا و همکار و همیار بهداشت و درمان باشند.

برگزاری ۱۵ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: ۱۵ کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق هماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر و برای آگاه‌سازی خانواده‌ها این کارگاه‌ها با موضوع‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد، دلایل و عوامل روان‌شناختی گرایش به مواد مخدر، مهارت‌های مقابله با گرایش به مواد مخدر در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، تنگستان، دشتی، کنگان، دیر و دیلم برگزار شده‌است.

وی بیان کرد: این کارگاه‌ها باهدف آگاهی بخشی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر و اعتیاد برگزارشده که با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

تشکری ادامه داد: در این کارگاه‌ها ۳۶۵ نفر از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شورای هماهنگی مواد مخدر بوشهر مورد آموزش قرارگرفتند.

وی عنوان کرد: ازجمله فعالیت‌های بنیاد در هفته مبارزه با مواد مخدر می‌توان به تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و بروشورهای آموزش بهداشت و روانی، انجام تبلیغات و پوشش خبری مناسب، برگزاری مسابقات فرهنگی باهدف ارتقا سطح آگاهی و شناخت خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، نمایش فیلم‌های آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و دیدار از خانواده‌های معزز شهدای مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد.

قوانین خاک خورده رفاهی از مطالبات حوزه علیمه خواهران بوشهر است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: پرداختن به قوانین خاک خورده رفاهی، معیشتی و فرهنگی و اجرای آنها از مطالبات این حوزه است.

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی در دیدار با عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از این موضوع‌ها طرح ازدواج آسان مصوب سال۸۴ است که چنانچه در دستور کار قرار می‌گرفت و اجرا می‌شد به طور قطع در طول این سال‌ها آثار بسیار مطلوبی داشت.

وی ادامه داد: ساماندهی معیشت مردم اکنون نیاز به  یک حرکت جهادی دارد که با کمک مردم و جوانان می‌توان از این وضعیت عبور کرد. 

اسماعیلی گفت: ارتباط با بدنه جوانان شهرستان‌ها، سهیم کردن آنان در تصمیم گیری‌های امور مهم استان و استفاده از نبوغ و تفکر آنان با تشکیل کمیسیون‌های متشکل از جوانان در پیشبرد امور بسیار ضروری است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی حوزه علمیه خواهران را دارای موقعیت تاثیرگذاری در استان برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته از ظرفیت این نهاد در زمینه‌های گوناگون بهره‌گیری خواهد شد.

عبدالکریم جمیری افزود: کمیته بانوان متشکل از جمعی از زنان نخبه  شهرستان و استادان و طلاب خواهر تشکیل خواهد شد که در مسایل مختلف نمایندگی ما را یاری خواهند کرد.

فضای شهر جدید عالیشهر به عطر رضوی معطر شد

 کاروان خدام آستان مقدس رضوی به همراه پرچم متبرک امام رضا (ع) در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» فضای شهر عالیشهر را عطر آگین کردند.

خدام حرم رضوی با حضور در گلزار شهدای شهر عالیشهر به مزار پنج شهید گمنام ادای احترام و در مرکز بهداشت امام حسین (ع) عالیشهر از کارکنان این مرکز تجلیل کردند.

امام جمعه شهر عالیشهر در این آئین گفت: کارکنان بهداشت درگیری مستقیم با بیماران دارند و این شهر از زمینه شیوع ویروس کرونا  وضعیت مناسبی ندارد و روز به روز آمار مبتلایان آن بالاتر می رود.

حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی افزود: در این زمینه از شهروندان انتظار است پروتکل بهداشتی را رعایت کرده و از خانه بیرون نیایند.

وی ادامه داد: چنانچه می‌خواهیم از شر این ویروس منحوس نجات پیدا کنیم باید پروتکل بهداشتی را رعایت کرده و به توصیه های کارکنان بهداشت عمل کنیم و در کنار این‌ها توکل بر خدا و توسل به اهل بیت(ع) بویژه علی بن موسی الرضا(ع) داشته باشیم.

همچنین خدام حرم رضوی با حضور در منزل عباسیان پور جانباز هشت سال دفاع مقدس و خانه شهید دشتی ضمن دیدار با مادرشهید از مقام شامخ ایشان تجلیل و با آرمان‌های شهید والامقام تجدید میثاق کردند.

خدام رضوی کاروان زیر سایه خورشید در ادامه دیدارهای خود در شهر عالیشهر با حضور درمنزل دو مددجوی کمیته امداد که دارای مشکلات سلامتی و مالی بودند به آنان مساعدت کردند.

در همین این ارتباط مراسم پرچم گردانی، مدیحه سرایی و توزیع نمک و نبات توسط خدام با رعایت پروتکل بهداشتی انجام شد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی تنگستان اصناف پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تنگستان اصناف پیشگیری از اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تنگستان اصناف پیشگیری از اعتیاد شاهد و ایثارگر شهر عالیشهر مواد غذایی خانواده ها مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین زلفخانی گفت: در اجرای طرح‌های آرامش در شهر و جمع آوری معتادان متجاهر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران پس از اخذ دستور قضایی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر در غرب استان تهران اقدام کردند.

­

این مقام انتظامی افزود: در اجرای این طرح، پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند آنها را جمع آوری کردند.

­

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران گفت: در اجرای این طرح، در یک ماه گذشته تعداد ۲ هزار ۶۰۵ معتاد متجاهر و کارتن خواب از سطح شهرستان‌های غرب استان تهران جمع آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد انتقال داده شدند.

­

سرهنگ زلفخانی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های آرامش در شهر، ۳۵ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند، افزود: در اجرای این طرح، یک هزار و ۸۳۹ خرده فروش دستگیر شدند و ۴۲۶ کیلو و ۹۳۳ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

دیگر خبرها

  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • حال خوش کُن‌هایی که جانتان را می‌گیرند!
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد