Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیزاده گفت: مدرسه علمیه مشکات رستگاران مجوز فعالیت خود را از شورای سیاست گزاری مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه های علمیه استان تهران دریافت کرده و مراحل پایانی دریافت مجوز خود از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در قم را نیز طی می کند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین علیزاده» در نشست خبری آغاز به کار مدرسه علمیه مشکات (شعبه تهران) که امروز (شنبه 14 تیر ماه) در محل این مدرسه برگزار شد با بیان اینکه سازمان بین المللی رستگاران از برترین مراکز در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی در کشور است، اظهار کرد: این مدرسه به منظور اجرای تخصصی تر برنامه های آموزشی، تعلیمی، تبلیغی و فرهنگی خود در سال 1396 اقدام به تاسیس اولیه مدرسه علمیه مشکات رستگاران در شهر مقدس قم کرد و امسال دومین مدرسه علمیه آن با تولیت و مسئولیت آیت الله سید محمد حسن مشکات در شهر تهران تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مدرسه علمیه مشکات رستگاران تهران افزود: این مدرسه فعالیت خود را از سال تحصیلی 1399- 1400 با پذیرش 50 طلبه آغاز می کند. 

 

وی اضافه کرد: مدرسه علمیه مشکات رستگاران مجوز فعالیت خود را از شورای سیاست گزاری مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه های علمیه استان تهران دریافت کرده و مراحل پایانی دریافت مجوز خود از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در قم را نیز طی می کند؛ بنابراین فعالیت این مدرسه تحت نظارت مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران و مشکات قم است.

 

علیزاده در ادامه با بیان اینکه کلاس محوری رویکرد تعلیم و تربیت در مدرسه علمیه مشکات رستگاران است، یادآور شد: این مدرسه فعالیت خود را از سال تحصیلی 1399- 1400 در قالب دو کلاس 25 نفره آغاز می کند و تلاش داریم طلبه هایی که در پایان دوره تحصیلی از این مدرسه خارج می شوند، مهارت های لازم ارتباطی، مدیریتی و تبلیغی را کسب کنند و اعتماد به نفس لازم را برای امور تبلیغی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: تقویت جوان مسلمان تراز رویکرد ما در مدرسه علمیه مشکات رستگاران است و در این زمینه به توصیه علمای سلف و استادان اخلاقی همچون آیت الله مجتهدی تهرانی، آیت الله حق شناس و آیت الله مجتبی تهرانی عمل می شود که فرموده اند طلبه باید در انجام واجبات و ترک محرمات جدیت داشته باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه مشکات رستگاران با تاکید بر اینکه فعالیت های درسی رایج در سایر مدارس طبق ضوابط و مقررات مرکز مدیریت حوزه های علمیه در این مدرسه رعایت می شود، تاکید کرد: پذیرش طلبه نیز در این مدرسه کاملا طبق ضوابط انجام می شود؛ بنابراین طلاب پس از پذیرش در آزمون سراسری و انجام مراحل مصاحبه های شفاهی و کتبی و شرکت در دوره میثاق طلبگی پذیرش نهایی می شوند.

 

یادآور می شود مدرسه علمیه مشکات در تهران، خیابان وحدت اسلامی، بعد از بیمارستان رازی، نبش کوچه خندان واقع شده است.

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: جوان مسلمان مدرسه علمیه مرکز مدیریت حوزه فعالیت خود حوزه های علمیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی : من یک طلبه هستم؛ برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است

رییس جمهور گفت: باید ببینیم که آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شده است یا نه؟

به گزارش ایرنا، سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان در قالب برنامه های سفر یکروزه دولت سیزدهم به سمنان در سالن شهید سلیمانی دانشگاه این شهر افزود: دستگاه‌های اجرایی در هر کدام از شاخص‌ها آمارهایی را ارائه می‌دهند که نادرست هم نیست. اما باید ببینیم که این آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شد یا نه؟ اگر نتیجه‌بخش بود یعنی خوب است. اما اگر نشد یعنی یک جا در فرآیند انجام کار مشکلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصل بر پاسخگو بودن است. مدیر باید طوری عمل کند که آشکار و پنهان او در فعالیت باید کاملا مسئولانه باشد و با داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری به وظایف خود عمل کند، تاکید کرد: کسی که در یک حوزه قبول مسئولیت کرد باید تلاش کند که آن مسئولیت را تمام و کمال به انجام برساند. هرگونه کوتاهی و کم‌کاری و بی‌انگیزگی یا مسئولیت‌نشناسی در کل نظام اداری اثرگذار است.

رییس جمهور بیان کرد که در مساله‌شناسی و راهکارهای حل مساله نسبت به یک پدیده که در شهرستان یا استانی وجود دارد وقتی ابعاد قضیه را بررسی می‌کنم می‌بینیم کم‌کاری یک بخش یا انجام نشدن مسئولیت در زمان خودش بخش‌های دیگر را نیز از کارایی انداخته است. در هر فرآیند اجرایی انجام هر بخشی منوط به این است که بخش قبلی درست انجام شده باشد.

وی با بیان اینکه با یک نگاه دقیق در سال ۱۴۰۳ باید ببینیم همانجایی که باید قرار داشته باشیم هستیم یا می‌توانیم جلوتر حرکت کنیم و پیش‌تر از جای کنونی‌مان باشیم، ادامه داد: در حوزه دانش و فناوری می‌توانیم دانش‌بنیان‌تر حرکت کنیم. در حوزه اجرای عدالت در جامعه یا یافتن استقلال به ویژه استقلال اقتصادی هم باید همین نگاه را داشته باشیم.

رییس دولت سیزدهم به اهمیت انتظار رهبری فرزانه انقلاب در سال ۱۴۰۳ تاکید و اشاره کرد: انتظار مردم، انتظار انقلاب و فرهنگ انقلابی زیستن و انقلابی اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب دانش‌آموخته دارای پیشینه در آن حوزه یا حوزه‌های مشابه برآورده می‌شود.

توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی

وی ادامه داد: به هر دستگاهی اگر مراجعه کنیم آماری درباره عملکردشان می‌دهند. حتما هم درست می‌گویند. در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، نظام اداری همه گزارش‌ها و عملکردهایی ارائه می‌دهند. اما آیا خروجی کار به آن‌چه که انتظار داشتیم رسیده است؟ باید ببینیم توسعه‌یافتگی متناسب با نظام انقلابی در خروجی فعالیت‌های ما دیده می‌شود یا نه.

فراتر رفتن از عنوان‌ها تا استفاده از ظرفیت علمی

 رئیسی افزود: عناوینی که به مدیران می‌دهند نباید ما را دچار اشتباه کند. برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است، در حالی که من یک طلبه هستم. باید ببینیم مردم از ما چقدر رضایت دارند؟ امروز انتظار مردم از این دوره از کار و مدیریت این است که طرحی نو دراندازیم و کاری متفاوت ارائه دهیم. ظرفیت هم در کشور بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف فرمایشاتی داشتند که مخاطب این اظهارات ما هستیم، خاطرنشان کرد: صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری در استان سمنان و دانشگاه‌های متعدد وجود دارد. ۱۰۰ هزار عضو هیات علمی در کشور داریم که ظرفیت بسیار بالایی برای انجام کارهای پژوهشی و علمی هستند. امروز از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان بهره‌مند هستیم. استان سمنان هم از این ظرفیت برخوردار است.

رییس جمهور افزود: باید یک بازنگری در نوع بهره‌وری داشته باشیم. ببینیم آن‌چه که نتیجه و بهره‌وری از این همه امکانات است به همین میزان است یا می‌تواند بیشتر باشد؟ من معتقدم در همه حوزه‌های کشور نسبت به بهره‌وری باید تجدیدنظر کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیسی : من یک طلبه هستم؛ برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • عملیات «وعده صادق» روحیه ملت‌های مسلمان را تقویت کرد
  • رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری
  • پذیرش طلبه در مدرسه علمیه آیت الله دامغانی
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان