Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب ملایی یگانه روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات این دستگاه غیردولتی در ایام کرونایی افزود: طبق مصوبه ستاد کرونای استان، مسؤولیت کمیته تدفین اموات به این نهاد سپرده شده است که بر این اساس و همزمان با ابلاغ مصوبه ای مبنی بر انتقال مزارهای داخل شهر این مهم به محل جدید بهشت زهرا انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر این مبنا از زمان شیوع بیماری کرونا در این استان تدفین اموات به ویژه کرونایی‌ها در آرامستان جدید شهر مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و ابلاغ شده انجام می گیرد و در بحث ضدعفونی کردن اماکن و وسایل نقلیه عمومی، مراکز عمومی از قبیل تجاری، ایستگاه‌های اتوبوس، سازمان میادین و مشاغل مزاحم شهری و ترمینال ها اقداماتی توسط شهرداری‌های مناطق به صورت پیوسته و گسترده انجام گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: شهرداری از زمان شیوع بیماری کرونا، ضدعفونی کردن معابر را با شیوه خاصی انجام می‌داد که با توجه به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی این مهم به صورت هدف دار و مشخص ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر شهرداری برای ضدعفونی کردن بیش از ۵۶ نقطه تکلیف و مسؤولیت داشته بطوری که روزانه ۲ بار، در برخی موارد یکبار و حتی یک روز در میان به طور ستمر مکان‌های عمومی، پارک‌ها، ایستگاه‌های زباله، اتوبوس، ورودی و خروجی معابر و بیمارستان ها ضدعفونی می‌شود.

شهردار زنجان ادامه داد: در برخی موارد نیز درخواست هایی از سوی ارگان های مختلف از قبیل آموزش و پرورش برای ضد عفونی محل برگزاری امتحانات انجام گرفته که شهرداری در این خصوص همکاری های لازم را دارد و علاوه بر آن پمپ های بنزین بصورت روزانه نظارت و ضدعفونی می شوند.

وی اضافه کرد: شهرداری زنجان طی چهار ماهه گذشته و در بحث کمک به تجهیز نقاهتگاه‌ها، تهیه اقلام مورد نیاز و تامین مواد غذایی، اطلاع رسانی و آموزش های شهروندی برای حضور نیافتن در مراسم های تدفین و اجتماعات اقدام کرده و شهرداری با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا نسبت به تعطیلی فضاهای عموم از قبیل پارک ها نیز اقدام کرده است.

ملایی یگانه با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهر زنجان از شهروندان زنجانی خواست، از نشستن بر روی چمن پارک های سطح شهر با توجه به روند افزایشی دما خودداری کنند چرا که احتمال آلودگی و انتقال ویروس از سایرین وجود دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شهرداری زنجان کمک هایی برای واحدهای تجاری با مالکیت شهرداری داشته است بطوریکه تخفیفات ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی را طی ماه‌های اسفند و فروردین امسال اعمال کرده و علاوه بر آن با تقدیم لایحه ای به شورای اسلامی شهر زنجان در عوارض کسب مشاغل ۲ ماه اول امسال تخفیف داده شده است.

 شهر زنجان به عنوان مرکز استان ۴۲۰ هزار نفر جمعیت و چهار منطقه شهرداری دارد.

برچسب‌ها کرونا شورای اسلامی شهر زنجان پارک شهر شهرداری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا شورای اسلامی شهر زنجان پارک شهر شهرداری زنجان کرونا شورای اسلامی شهر زنجان پارک شهر شهرداری زنجان شهر زنجان پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب

رضا دوستی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت : در راستای رفاه حال شهروندان کرمانشاهی خطوط اتوبوسرانی کریدور شمال به جنوب (طاق‌بستان-فردوسی) و شرق به غرب (کیهانشهر-دولت آباد) راه‌اندازی شد.

وی افزود: اتوبوس‌ها در ۱۵ مسیر که بیش از ۳۰ شهرک است تقویت شده که می‌توان به شهرک‌های باغ ابریشم و مجتمع میلاد، تعاون، معلم، شهرک صادقیه، شهرک الهیه، سجادیه، قبرستان بریموند، نوکان، دولت‌آباد و مسیر‌های مرکز شهر از جمله خیام، پردیس، بهار، بازار، کرناچی، ظفر، مسکن اشاره کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم برای پارک خودرو‌های شخصی خود به جای اینکه به ترمینال مراجعه کنند به پارکینگ‌های سطح شهر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در گذشته در ترمینال فضای خالی بوده، اما اکنون به دلیل ورود اتوبوس‌ها به ناوگان فضای کافی برای پارک اتوبوس‌ها نیست لذا تقاضا داریم شهروندان این موضوع را رعایت کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • برپایی ایستگاه‌های حال خوب سلامت در معابر پر تردد
  • بارش باران و افت دما مناطق مختلف استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد
  • قطع درختان پارک ستارخان؛ زاکانی باز هم می‌خواهد مسجد بسازد؟