Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا با ابراز نارضایتی از بی‌توجهی قاطبه مردم نسبت به خطرات ناشی از برگزاری مراسم های عزا، عروسی و دورهمی‌های خانوادگی، اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی و به دلیل اهمیت حفظ جان و سلامتی مردم، برخی از محدودیت‌های گذشته مجددا در استان اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، مهمترین علت بازگشت شیوع کرونا در این استان را عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌تفاوتی به سلامت جامعه از جانب مردم دانست و گفت: در این راستا گروه‌های نظارتی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی، فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی و صنعت، معدن و تجارت فعالیت‌های نظارتی خود را تشدید خواهند کرد.

استاندار ایلام در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی در این استان گفت: براساس محدودیت‌های ابلاغی در این یک هفته، فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها خصوصی، کتابخانه‌ها، تئاتر و مراکز مشابه، موزه، باغ موزه‌ها و شهربازی‌ها ممنوع است.

سلیمانی‌دشتکی دیگر محدودیت‌ها را شامل تعطیلی تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه‌ها، قهوه‌خانه، چاپخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی و باشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی پربرخورد و موارد مشابه نیز ممنوع است.

وی بیان کرد: همچنین مساجد و مصلی‌ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ممنوع است.

استاندار ایلام تاکید کرد: همه مصوبات از همین لحظه لازم الاجرا است و قصور از انجام هر یک از آنها پیگرد قانونی دارد.

وی مهمترین علت بازگشت شیوع کرونا در این استان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌تفاوتی به سلامت جامعه از جانب مردم است به طوری که اکثر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: آمار مبتلایان کرونا باید به مردم اعلام شود تا به منزله زنگ خطری برای آن‌ها باشد چرا که در صورت عدم اعلام تعداد مبتلایان، بیماری تمام شده انگاشته می‌شود، مردم باید بدانند خطر در کمین آنها بوده و بدانند وضعیت بحرانی است.

استاندار ایلام‌ یادآور شد: هر فردی در هرجایی مبتلا به کرونا شد اگر در دستگاه اجرایی بود به مسئول آن اداره اگر جزو صنوف و یا هر مجموعه است به صنف مربوطه و مجموعه و به ویژه به خانواده فرد اعلام شود.

سلیمانی‌دشتکی با هشدار این مطلب که افرادی که مبتلا می‌شوند به هیچ‌وجه در جامعه حضور نیابند، تاکید کرد: هر فردی که به کرونا مبتلا می‌شود حق حضور در اداره، صنف، بازار، اداره و ‌هیچ اجتماعی ندارد و حتی در خانواده و یا بیمارستان بطور کامل قرنطینه شود و حوزه بهداشت و درمان بایست بر این مهم نظارت کند.

وی با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی کرونا اعلام‌کرد: یکی از مشکلات اصلی و مهم در مقابله با ویروس کرونا در استان ‌ما این است که هنوز مردم بیماری را عیب می‌دانند و آن را پنهان می‌کنند و این غلط است و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

وی اضافه کرد: یکی از مصوبات امروز ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا در استان این است که در صورت ابتلای افراد بایست نسبت به آگاه سازی اداره و صنف مربوطه فوری اقدام شود در غیر این صورت حتی برخورد قضایی خواهد شد چون اهمال کاری در این قضیه عواقب سختی به دنبال خواهد داشت.

استاندار ایلام ادامه داد: زدن ماسک در مکان‌های عمومی و تجمعات و ادارات الزامی است و با متخلفان برخورد می‌شود، به ارباب رجوع بدون ماسک ارائه خدمت نمی‌شود و کارمند بدون ماسک غیبت می‌خورد.

سلیمانی‌دشتکی افزود: ادارات و متولیان امر ملزم هستند برای کارمندان خود اقلام بهداشتی و ماسک تهیه کنند، مدیران تا آنجا که می‌توانند امور خود را از طریق فضای مجازی، اینترنت و دورکاری انجام دهند  و در اداره بطور کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی تاکید کرد: در سرویس‌های عمومی، رستوران‌ها و مکان‌های عمومی با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: پیشنهاد شده است در بانک‌های استان که بالاترین مبتلا دارد خدمات الکترونیکی و باجه‌ها و خدمات از راه دور بیشتر و سقف پرداخت‌ها به وسیله خودپردازها و اینترنت بیشتر شود.
سلیمانی‌دشتکی

برچسب‌ها ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی استاندار ایلام سلیمانی دشتکی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر دوشنبه طی نشستی که با حضور رؤسای اتاق سراسر استان، مدیران فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و برخی از اتحادیه‌های صنفی و همچنین اداره اماکن، معاون اجتماعی سپاه قدس و بسیج اصناف و رئیس اتاق بازرگانی گیلان در سالن جلسات اداره کل صمت برگزار شد، اظهار کرد: اصناف همواره در روزهای سخت پای کار بوده‌اند و قطعاً سرانجام دسیسه دشمن در حوزه عفاف و حجاب با پایمردی بازاریان به مثابه عملیات وعده صادق خواهد شد.

وی مقوله امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف کلیه کسب و کارها و آحاد مردم دانست و تاکید کرد: نوع فعالیت رؤسای اصناف و مدیران اتحادیه‌ها در مقوله عفاف و حجاب رصد خواهد شد و بدون اغماض اعمال منفعلانه متصدیان صنفی در این مقوله با اعمال ماده ۲۷ و ۱۷ قانون نظام صنفی مواجه خواهد شد.

پورحیدری ضمن تحسین روحیه انقلابی اصناف گیلان در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: خواسته ما به عنوان نهاد ناظر سازمان‌های صنفی این است که با اعتقاد و دغدغه مندی مساله عفاف و حجاب مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان با بیان اینکه اصناف سراسر استان موافق بی‌بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند، تصریح کرد: ۱۴۰ هزار فعال عرصه صنفی ملزم و مکلف به اجرای دقیق قانون در مقوله عفاف و حجاب هستند و قطعاً این نهاد برخاسته از مردم مقید به این فریضه الهی می‌باشد.

کد خبر 6085686

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • استاندار جدید مازندران معرفی شد
  • معرفی استاندار جدید مازندران
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • محدودیت تردد به دلیل عملیات راهسازی در محور ایلام_صالح آباد