Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:37:43 GMT

عزای بعد از بوق کاروان‌های عروسی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۴۴۴۰

عزای بعد از بوق کاروان‌های عروسی

به گزارش ایرنا، هفته ای که می رفت روز جمعه آن از حالت قرمز و هشدار خارج شود، صدای کر کننده بوق، سوت و فریاد کاروان های عروسی، بار دیگر زنگ خطر وضعیت قرمز را به صدا درآورد که البته صدای آن هار تا پنج روز آینده درمی آید و عروسی هایی که به عزا تبدیل می شود.   

دیروز و پنجشنبه گذشته ازدحام مقابل دفترخانه های ثبت احوال تبریز و بی خیالی مردم، حال افرادی را که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، اما آرامش آنها با این مراسم ها و سورهای عروسی به هم می ریزد و بد و بدتر می شود؛ با این حال هنوز برخورد جدی از طرف مسوولان با مخلان سلامت صورت نگرفته و به آرزو بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چه مراسم های عروسی که بعد از آن عروس و داماد و خویشاوندان نزدیک آنها مبتلا یا در بیمارستان بستری نشده اند و تاوان بی توجهی خود را داده اند، به طوری که عروسی خود را به عزا مبدل کرده اند.  

به گفته یک شهروند تبریزی، یکی از مجالس عروسی که در این شهر برگزار شد، از ۱۵۰ شرکت کننده در عروسی ۱۲۰ نفر به کرونا مبتلا شدند و در شهرهای دیگر نیز موارد مشابه دیگری تکرار شده طوری که برگزاری محافل و مجالس عروسی و همین طور عزاداری موجب افزایش شیوع کرونا و تبدیل وضعیت شهر از سفید و زرد به قرمز شده استیکی از مجالس عروسی که در این شهر برگزار شد از ۱۵۰ شرکت کننده در عروسی ۱۲۰ نفر به کرونا مبتلا شدند و در شهرهای دیگر نیز موارد مشابه دیگری تکرار شده طوری که برگزاری محافل و مجالس عروسی و همین طور عزاداری موجب افزایش شیوع کرونا و تبدیل وضعیت شهر از سفید و زرد به قرمز شده است.  

یکی دیگر از شهروندان به خبرنگار ایرنا گفت: برای خاکسپاری مادر زنم شرکت کردم، اما در دیگر مجالس ترحیم و تسلیت فامیل که اتفاقا هم در غربت برگزار شد، شرکت نکردم و از دیگران نیز خواهش کردم تا مراتب تسلیت خود را از طریق تلفن و ارتباط تصویری از طریق شبکه های مجازی انجام دهند، با این وجود چون همسرم برخلاف رضایت قلبی خود میزبان فامیل هایی که برای تسلی خاطر معزا حضور می یافت، مبتلا به کرونا شد و از طریق وی بقیه خانواده که اتفاقا پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده بودند، نیز گرفتار این بیماری شدند.   

یکی از شرکت کنندگان در مراسم عروسی نیز در خصوص علت حضور خود در چنین مراسم هایی گفت: وقتی مراسمی برگزار می شود و از فامیل و آشنایان دعوت به عمل می آید، رو در بایستی موجب می شود تا برای تقدیم هدیه و عرض تبریک در این نوع مراسم ها حضور یابیم.  

محمد دادزاده ادامه داد: بهتر است مسوولان تدبیری بیندیشند، چون مردم رعایت نمی کنند یا اطلاعی از بحران کرونا ندارند یا به رغم اطلاع امیدوارند با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراسم ها مبتلا نشوند.  

۶۱ درصد مردم تبریز و کمتر از این مقدار سایر شهرستان های آذربایجان شرقی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه ۶۱ درصد مردم تبریز و کمتر از این مقدار سایر شهرستان های استان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، گفت: برخی مواقع تا ۴۰ درصد موارد نمونه برداری کرونا در آذربایجان شرقی در هفته جاری مثبت شده و ابتلا به این ویروس سیر صعودی دارد و در حال افزایش است که بیشتر مبتلایان حاصل حضور در میهمانی ها و مکان های پرازدحام است.  

عباسعلی درستی با بیان اینکه علت افزایش شیوع بیماری در آذربایجان شرقی را رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و افزایش مراسم های عروسی و عزاداری است، اظهار کرد: روزانه یکهزار نمونه برداری در استان انجام می شود که موارد مثبت آن از فروردین ماه بیشتر است.   

وی ادامه داد: روزها و هفته های اخیر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی در حالت هشدار یا قرمز قرار داشته و شیوع بیماری مرتب در حال افزایش است.  

درستی بیشترین مکان های ابتلا به کرونا را در آذربایجان شرقی مراسم های ترحیم، عروسی، دورهمی ها اعلام کرد و افزود: بانک ها، دفاتر پیشخوان و پلیس به اضافه ۱۰ و مطب های پزشکان دیگر مکان هایی هستند که بیشترین عامل بیماری هستند گرچه به پروتکل های بهداشتی هم عمل می شودمراسم های عروسی، ترحیم، دورهمی ها، بانک، دفاتر پیشخوان و پلیس به اضافه ۱۰ و مطب های پزشکان دیگر مکان هایی هستند که بیشترین عامل بیماری هستند گرچه به پروتکل های بهداشتی هم عمل می شود.  

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هشدار به مردم اظهار کرد: افزایش ابتلا به بیماری نشان می دهد که ویروس نه فقط ضعیف نشده بلکه اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم ویروس ما را غافلگیر می کند.   

محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز پیش از این با هشدار به مردم اعلام کرده بود که ۹۰ درصد مبتلایان به کرونای آذربایجان شرقی در مراسم های عروسی و مکان پرازدحام به این بیماری دچار شده اند.  

شهرستانی با وضعیت سفید در آذربایجان شرقی نداریم و وضع همه شهرستان‌ها زرد و بیشتر قرمز است

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه مردم باید به توصیه های بهداشتی توجه کنند و خود و خانواده خود را گرفتار نسازند، اعلام کرد: برای پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک از ۱۵ تا ۳۱ تیر ماه در شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی استان و در جاهای پرتجمع و پرازدحام ضروری شده است.

علیار راستگو افزود: در حال حاضر شهرستانی با وضعیت سفید در استان نداریم و وضع همه شهرستان‌های استان زرد و بیشتر قرمز است.

وی تاکید کرد: همه کارکنان ادارات و مراجعان موظف به استفاده از ماسک هستند و مسئولان هم باید به هنگام مصاحبه از ماسک استفاده کنند.

برچسب‌ها کرونا آذربایجان شرقی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا آذربایجان شرقی کرونا آذربایجان شرقی پروتکل های بهداشتی را رعایت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی مراسم های عروسی مجالس عروسی شهرستان ها مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی

 ستاره با اشاره به اینکه سال گذشته همه افراد فوت شده ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی بودند مرد بودند گفت: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر بر اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در استان هفت درصد افزایش یافت اظهار کرد: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در اسفند ماه سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافت.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آن‌ها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • (تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی
  • اولین پس‌لرزه به مراسم عروسی دختر مسئول عالی‌رتبه در هتل لاکچری
  • اعتبارمداح برای مجالس مومنین است
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی
  • کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند