Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یکی از نظرسنجی‌های ایسپا نشان می‌دهد 42.7 درصد مردم معتقدند اقدامات قوه قضائیه در مقابله با مفاسد اقتصادی موثر بوده و خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نتایج یکی از نظرسنجی‌های ایسپا نشان می‌دهد  42.7 درصد مردم معتقدند اقدامات قوه قضائیه در مقابله با مفاسد اقتصادی موثر بوده و خواهد بود. در مقابل 28.1 درصد بر این باورند که قرار نیست مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی صورت گیرد و این کارها نمایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

26.7 درصد نیز در این خصوص اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و 2.4 درصد نیز به این سوال پاسخ ندادند.

نتایج به تفکیک گروه‌ها نشان می دهد مردان (49.9 درصد) بیش از زنان (37.7 درصد) معتقدند اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی موثر است. در بین گروه‌های مختلف سنی نیز افراد بالای 50 سال (45.3 درصد) بیش از جوانان (39.5 درصد) و افراد با تحصیلات عالی (50 درصد) بیش از سایر گروه‌های تحصیلی معتقدند اقداماتی که قوه قضاییه در یکسال اخیر انجام داده برای جلوگیری از فساد اقتصادی موثر بوده است. زنان، افراد بالای 50 سال و افراد زیردیپلم در این زمینه بیشتر از سایرین اظهار بی اطلاعی کردند.

چند درصد مردم رئیس قوه قضائیه را می‌شناسند؟

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در نظرسنجی دیگری  از پاسخگویان پرسیده است، «آیا می‌دانید درحال حاضر رئیس قوه قضائیه کیست؟» بیش از نیمی از مردم (59 درصد) از نام رئیس قوه قضائیه اطلاع دارند.

 73.1 درصد مردان اطلاع داشته‌اند که در حال حاضر ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه است و در مقابل این میزان بین زنان 44.9 درصد بوده است. جوانان 18 تا 29 سال با 48.3 درصد کمتر از سایر گروه‌های سنی از نام رئیس قوه قضائیه اطلاع داشته‌اند. یافته‌ها حاکی از آن است که میزان آشنایی با رئیس قوه قضائیه در میان گروه‌های تحصیلکرده بیشتر است و در حالی که 80.7  درصد افراد با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری از نام رئیس قوه قضائیه اطلاع داشته‌اند، این میزان بین افراد با تحصیلات کمتر از دیپلم 41.8 درصد است. زنان، افراد بالای 50 سال، و افراد زیردیپلم در این زمینه بیش از سایرین اظهار بی‌اطلاعی کردند.

بنا بر اعلام ایسپا، این نظرسنجی با جامعه آماری شهروندان بالای 18 سال در کل کشور و اندازه نمونه 1582، در تاریخ 19 تا 26 خرداد 1399 به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا اقدامات قوه قضائیه مفاسد اقتصادی معتقدند اقدامات رئیس قوه قضائیه اقتصادی موثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۲ کنترل نشده با هیپرگلیسمی، التهاب مزمن و دیس‌لیپیدمی همراه است و با گذر زمان می‌تواند منجر به عوارض میکروواسکولار مانند نفروپاتی، نوروپاتی و رتینوپاتی شود. همچنین دیابت نوع ۲ دارای عوارض ماکروواسکولار مانند تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

«خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی» و «مرگ و میر ناشی از علل قلبی و عروقی» در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به سایر افراد حدود ۲ برابر است. به طور قطع، اصلاح سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی و پرهیز از سیگار می‌تواند از دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی‌عروقی جلوگیری کند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، سویا سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر و فیتواستروژن است. نتایج برخی از مطالعات بیانگر این است که افزایش محصولات سویا بر افزایش مصرف سویا به منظور پیشگیری و مدیریت دیابت نوع ۲ تأکید می‌کند.

مصرف محصولات سویا مانند پروتئین سویا، لوبیای سویا و شیر سویا به طور قابل توجهی سبب کاهش تری گلیسرید، کلسترول تام، لیپوپروتئین کم‌کالری و پروتیئن واکنشی C در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. همچنین مصرف مقادیر بالای سویا (بیش از ۳۰ گرم در روز) می‌تواند قند خون ناشتا را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ به طور قابل توجهی کاهش دهد.

منبع : ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
  • وصول بیش از۱۷۵۴ میلیارد ریال در حق صندوق دولت با پیگیری‌های دستگاه قضا
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال 
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال
  • تلاش دولت سیزدهم برای بازگرداندن امور اقتصاد به مردم
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • اقدامات ایران در سال گذشته برای مقابله با گرد و غبار
  • رسانه پایداری گزینه‌های معاون اولی محسنی اژه‌ای را معرفی کرد
  • گمانه زنی رسانه جبهه پایداری در باره انتصاب معاون اول محسنی اژه ای