Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@10:15:18 GMT

مصر دست به دامان پسر قذافی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۴۶۳۶

ساعت24-برخی منابع مصری از تماس مسئولان عالی‌رتبه دستگاه اطلاعاتی این کشور با «سیف‌الاسلام» فرزند رهبر سابق لیبی با هدف اعمال فشارهای بیشتر بر طرف‌های لیبیایی خبر دادند.

برخی منابع مصری گزارش دادند که در پی پیروزی‌های اخیر دولت وفاق ملی در طرابلس و شکست ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی، مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر تماس‌هایی با «سیف‌الاسلام» برقرار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از این منابع گزارش کرد که اهتمام مصر به لیبی در حال حاضر فراتر از بحران امنیتی و سیاسی با دولت وفاق ملی است و قاهره اکنون در جستجوی فرصت‌ها و دستآوردهای اقتصادی است همانگونه که دیگر قدرت‌ها در خصوص بحران لیبی به دنبال آن هستند و از جمله پرونده‌های مورد اهتمام نظام مصر مسئله بازسازی مناطق جنگ‌زده است و قاهره در تلاش است تا شرکت‌های مصری به سهم خوبی در این زمینه دست یابند.

فراهم شدن فرصت برای کارگران مصری جهت کار در لیبی و تقویت اوضاع اقتصادی مصر از دیگر مواردی است که قاهره به آن اهتمام دارد و از سوی دیگر نگران آن است که وجود یک دولت متخاصم در لیبی باعث شود که این کشور سپرده‌گذاری دلاری خود در بانک مرکزی مصر را از آن خارج کند. هم اکنون ارزش این سپرده‌ها حدود سه میلیارد دلار است.

بر اساس این گزارش، مسئولان مصر در تماس با سیف‌الاسلام امکان ایفای نقش او در شهر سرت و ایفای نقش سیاسی در آینده لیبی را بررسی کرده‌اند و این رویکرد مصر درباره سیف‌الاسلام از حمایت‌های روسیه نیز برخوردار است به خصوص اینکه در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در لیبی از او حمایت خواهند کرد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سیف الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی

رهبران الجزایر، تونس و لیبی در اولین نشست مشورتی خود درباره امنیت مرزها و مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی به توافق رسیدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رهبران تونس، الجزایر و لیبی در حاشیه هفتمین نشست کشورهای صادر کننده گاز که در اسفندماه 1402 در پایتخت الجزایر برگزار شد، مقرر داشتند نشست سه جانبه کشورهای مغرب عربی هر سه ماه یکبار برگزار شود و اولین نشست بعد از ماه مبارک رمضان باشد. این نشست دیروز در پایتخت تونس برگزار شد.

رهبران الجزایر، تونس و لیبی در پایان اولین نشست مشورتی خود اعلام کردند: ما درخصوص مبارزه با خطرات مهاجرت‌های غیرقانونی و متحد کردن مواضع و سخنرانی‌های خود در این زمینه به توافق رسیدیم.

بر اساس بیانیه پایانی این نشست، رهبران الجزایر، تونس و لیبی موافقت کردند یک کمیته مشترک تشکیل شود که وظیفه‌اش ایجاد هماهنگی با هدف حمایت از امنیت مرزهای مشترک درقبال مهاجرت غیر قانونی و جرایم سازمان یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی تونس، در این بیانیه آمده است: شرکت کنندگان در نشست تونس موافقت کردند در تعامل با کشورهای مرتبط با پدیده مهاجرت غیرقانونی در شمال دریای مدیترانه و دولت‌های واقع در جنوب صحرای بزرگ آفریقا مواضع یکپارچه‌ای داشته باشند.

آنان در خصوص اهمیت برگزاری نشست‌های مشورتی به صورت منظم تاکید و اعلام کردند: در این نشست‌ها نه تنها مسائل سیاسی بلکه مسائل اقتصادی و اجتماعی باید مورد بررسی قرار بگیرند. برگزاری چنین نشست‌هایی سبب تقویت روابط میان کشورها خواهد شد.

برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی

 رهبران الجزایر، تونس و لیبی با تاکید برافزایش هماهنگی‌ها تصریح کردند: این موضوع سبب تقویت ثبات و امنیت در منطقه و رشد و شکوفایی آن می‌شود.

تشکیل یک کمیته کاری برای سرمایه گذاری مشترک در بخش‌های مهم و اولویت‌دار از دیگر موضوعات مورد توافق نشست تونس بود و شرکت کنندگان در آن بر ضرورت اجرای پروژه اتصال شبکه برق میان الجزایر، تونس و لیبی تاکید کردند.

در این نشست، جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در کشتار و آواره کردن ملت فلسطین قویا محکوم و بر توقف فوری حمله وحشیانه نظامیان صهیونیستی به نوار غزه و پایان دادن به محاصره این باریکه تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد