Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات ، همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک برای سومین بار در سلماس باحضور جامعه بانوان بسیجی برگزار شد.

سرهنگ رضازاده رییس پلیس راهور سلماس امروز ۱۴ تیرماه در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک که با حضور آموزشیاران و بانوان فرهنگ یار ترافیک برگزار شد، گفت: تصادفات و حوادث رانندگی،رشد تولید ناخالص ملی را از بین می برد و این محاسبات فقط لایه آشکار قضیه است و ضرر و زیان آن محاسبه می شود در حالی که آثار پنهان حوادث رانندگی عمیق تر و دردناکتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور سلماس با بیان اینکه برای کاهش آسیب ها و خسارت تصادفات رانندگی باید آحاد مردم همکاری کنند، تصریح کرد: مدیریت ترافیک سلبی است که در اختیار ناجا قرار دارد و در سه بخش مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات فعالیت گسترده ای در حال انجام است.

وی بیان کرد: مدیریت ترافیکی در کشورهای پیشرفته با چشم انداز استراتژی صفر یعنی تلفات ناشی از رانندگی را به صفر برسانند، نشان می دهد که موفقیت آنان از راه های سلبی نیست بلکه اقدامات ایجابی نظیر فرهنگ سازی، اصلاح رفتار و اطلاع رسانی به درستی در جامعه ایجاد شده است .

سرهنگ رضازاده ، استفاده از ظرفیت قوی بانوان جامعه در قالب طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک را بسیار ضروری و مهم دانست و ادامه داد: اینکه بانوان بسیجی دارای گواهینامه رانندگی در این طرح بکارگیری می شوند، امری پسندیده و منطقی است.

وی با بیان اینکه اگرچه رفتار رانندگی، رفتار مستقل است ولی نباید جزیره ای به آن نگاه شود، ادامه داد: رانندگی در واقع رفتار اجتماعی است و این مقوله از طریق بانوان که قالب جمعیت کشور و نقش محوری در خانواده را دارند بهتر به نتیجه می رسد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سلماس، ۲ عامل عدم توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم را از عوامل مهم تصادفات در معابر درون شهری سلماس برشمرد و گفت: تسریع در روند هوشمندسازی معابر و تجهیزات، آموزش و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای تحقق کاهش تصادفات در سلماس است.

وی بااشاره به اینکه هدف از اجرای طرح « بانوان فرهنگ یار ترافیک» افزایش ایمنی، کاهش  تصادفات و انتقال این آموزش ها به فرزندان، کودکان، اعضای خانواده  و همکاران حاضر در محل کار است  گفت: در مرحله بعد خانم ها می توانند در زمان حضور در جلسات علمی و مذهبی بخشی از این آموخته ها را به سایرین انتقال دهند و بتوانند در ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و پیشگیری از تصادفات و تخلفات گام مهمی بردارند ، چرا که بنا به آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده: نجات جان یکنفر ، نجات جان همه انسانهاست.

در ادامه این همایش سرهنگ شاکر معاون هماهنگ کننده سپاه سلماس نیز هدف از اجرای طرح بانوان فرهنگ یار را کاهش حوادث ترافیکی بیان کرد و نقش آن را در رعایت فرهنگ راهنمایی و رانندگی مهم برشمرد.

وی یادآور شد: کاهش هزینه‌های مالی و معنوی تصادفات از دیگر اهداف این طرح است زیرا زنان صرف نظر از این که مادر و یا شاغل هستند می‌توانند برای کودکان نقش آموزش دهنده را بازی کنند و مفاهیم مهم ترافیک را آموزش دهند.

سرهنگ شاکر خاطرنشان کرد: اگر مادران مبانی اولیه ترافیک را به فرزندان بیاموزند آنان تا آخر عمر نسبت به این مسئله توجه خواهند کرد و طرح بانوان فرهنگ یار می‌تواند در ارتقای فرهنگ ترافیکی نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصادفات جاده ای فرهنگ ترافیکی بانوان فرهنگ یار ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم

استاندار کرمانشاه گفت: در سال گذشته در خصوص آمار پیوند کلیه در استان روند خوبی طی شده که این نشان دهنده روحیه ایثارگری و بخشندگی در مردم کرمانشاه است و باید آن را تقویت کنیم و جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین _ در بازدید از مرکز همودیالیز نوبهار در مرکز استان اظهار داشت: این مرکز نیاز به برخی از پشتیبانی‌ها دارد که حتماً انجام خواهد شد.

وی افزود: تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو بسیار مهم است و در این راستا باید این فرهنگ را میان خانواده‌هایی که عزیزان آن‌ها دچار حادثه و مرگ مغزی شده‌اند، ترویج کنیم تا همه این نگاه انسانی و اسلامی را پاس بدارند زیرا اهدای عضو، اهدای زندگی است.

وی ادامه داد: بیماران خاص از جمله بیماران دیالیزی نیاز به برخی حمایت و پشتیبانی‌ها دارند و بر این اساس در بخش بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها دولتی و هم مراکز خصوصی که این کارها را انجام می‌دهند، نیاز به تقویت دارد.

صحرایی عنوان کرد: در بحث فرهنگ سازی و پشتیبانی‌های پایه هم باید تلاش کنیم تا در استان این فرهنگ نیز تقویت شود.

استاندار کرمانشاه گفت: طی آماری که مسئولان ذی‌ربط دادند در سال گذشته در خصوص پیوند کلیه در استان چه در خویشاوندان و چه در اهدای عضو و مرگ مغزی و چه خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند روند خوبی صورت گرفته است که این نشان دهنده روحیه ایثارگری در مردم کرمانشاه است و باید آن را تقویت کنیم.

کد خبر 739780

دیگر خبرها

  • لزوم تشکیل ۲ سامانه گردشگری در اصفهان/ رفع مشکل ترافیک با اپلیکیشن «اصفهان من»
  • 617 نفر تا 10 فروردین 1403 در حوادث رانندگی کشته شدند
  • افزایش جریمه‌ها کاهش تخلفات رانندگی را به دنبال دارد
  • لزوم فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی برای کاهش وقایع ناگوار ترافیکی
  • کدام استان‌ها بیشترین میزان فوتی در تصادفات رانندگی را در نوروز ۱۴۰۳ دارند؟
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • کاهش ۱۵درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در شیروان
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • خدمات باغ فدک در کشور بی‌نظیر است/ لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای میزبانی شایسته از مسافران
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم