Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@17:09:22 GMT

دومین جشنواره تئاتر یاس برگزیدگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۴۶۸۲

دومین جشنواره تئاتر یاس برگزیدگان خود را شناخت

دومین جشنواره تئاتر یاس از مجموعه برنامه های دومین هفته قرآن و عترت(ع) برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، دهمین جشنواره تئاتر یاس استان مرکزی از مجموعه برنامه های دومین هفته قرآن و عترت(ع) از 11 تا 13 تیرماه سال جاری در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد و  آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر یاس روز گذشته ۱۳ تیر ماه با حضور اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شفیعی شهردار و اعضای شورای شهر کلانشهر اراک و فعالان حوزه نمایش در فرهنگسرای آیینه برگزار شد و با معرفی گروه ها و نفرات برتر به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برگزیدگان دومین جشنواره تئاتر یاس:

 

تقدیر در بخش پوستر محسن مختاری برای نمایش آسانسور.

 

تقدیر در بخش گریم برای زهرا غفوری برای نمایش تکه پاره های جنگ.

 

در بخش طراحی نور هیئت داوران هیچ انتخابی نداشت.

 

تقدیر و جایزه نقدی در بخش طراحی لباس به شیدا کوچه باغی برای نمایش آسانسور.

 

در بخش موسیقی داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از آهنگساز نمایش آسانسور آقایان رضا باجلان و مسعود آذری پور تقدیر به عمل آورد.

 

جایزه برگزیده این بخش تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا شد به آقای فرامرز زمانی برای موسیقی نمایش قائم مقام فراهانی.

 

در بخش طراحی صحنه رتبه سوم جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا شد به آقای سپهر آبادی برای نمایش آسانسور.

 

لوح تقدیر و جایزه نقدی برای رتبه دوم طراحی صحنه به آقای محمد جواد شریفی طراح صحنه نمایش خاطرات خانه‌ای که نیست.

 

رتبه اول طراحی صحنه دیپلم افتخار و همراه تندیس جشنواره اهدا شد به آقای شهاب پیر ولی برای نمایش زندگی در دو اپیزود.

 

در بخش بازیگری زن رتبه سوم هیئت داوران به صورت مشترک از خانم زهرا نیکبخت برای نمایش زندگی در دواپیزود و خانم فروزان حسینی برای نمایش گفتگو با باد تقدیر به عمل آورد.

 

رتبه دوم بازیگری لوح تقدیر و جایزه نقدی به بازیگران نمایش تکه پاره های جنگ خانم ها فاطمه حبیبی نژاد و نیکی سلیمی نیکو اهدا شد.

 

رتبه اول بازیگری زن دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا شد به خانم کبریا معصومی برای نمایش خاطرات خانه‌ای که نیست.

 

در بخش بازیگری مرد هیئت داوران رتبه سوم را همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به آقای محمد صمدیان برای بازی در نمایش قائم مقام فراهانی اهدا کرد.

 

رتبه دوم بازیگری مرد لوح تقدیر و جایزه نقدی به آقای سعید سلطانی برای بازی در نمایش آسانسور تعلق گرفت.

 

رتبه اول بازیگری مرد تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به هر یک از بازیگران نمایش‌های خاطرات خانه ای که نیست و آسانسور آقایان پوریا رضایی و شایان سلطانی اهدا شد.

 

در بخش نویسندگی با تشکر از آقایان شهرام سلطانی برای نگارش نمایشنامه آسانسور و آقای کامران شهلایی برای نگارش نمایش خاطرات خانه ای که نیست رتبه سوم این بخش به آقای ناصر کریمی نیک برای نگارش نمایشنامه چند گیگ دعا اهدا شد.

 

رتبه دوم نمایشنامه نویسی برای نگارش نمایشنامه تکه پاره های جنگ به سرکار خانم فاطمه حبیبی اهدا شد هیئت داوران در بخش نویسنده برتر هیچ انتخابی نداشت.

 

در بخش کارگردانی رتبه سوم به آقای شهاب پیر ولی برای کارگردانی نمایش زندگی در دو اپیزود تعلق گرفت.

 

رتبه دوم کارگردانی لوح تقدیر و جایزه نقدی به آقای بهمن پارسا آرا برای کارگردانی نمایش آسانسور اهدا شد و اما تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به کارگردان نمایش خاطرات خانه‌ای که نیست آقای محمد جواد شریفی رسید.

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: آثار برگزیده هفته قرآن و عترت نفرات برگزیده جشنواره تئاتر لوح تقدیر و جایزه نقدی برای نگارش نمایش دیپلم افتخار نمایش آسانسور تندیس جشنواره هیئت داوران برای نمایش اهدا شد رتبه سوم رتبه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد

 اتابک نادری، دبیر این جشنواره، تاریخ و زمان اجرای آثار منتخب جشنواره که به شکل اجرای عموم در سالن‌ها و شهر‌های مختلف به صحنه می‌روند، مشخص شد.

مطابق این گزارش، ۱۵ نمایش منتخب جشنواره و نمایش «میشو سوزوکی» نوشته و به کارگردانی اصغر گروسی به دعوت دبیر جشنواره، به شرح زیر اجرا خواهند شد.

۱. نمایش «آبگینه» نوشته سعید تشکری و کرگردانی مریم رضازاده از استان البرز از ۱۳ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای هنر نظرآباد به صحنه می‌رود.

۲. نمایش «آبی‌گونه» نوشته و به کارگردانی کاوه مهدوی از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر تهران به صحنه می‌رود.

۳. نمایش «تولد یک سالگی» نوشته شادی غفوریان و به کارگردانی بهاره فاضلی‌راد در شهر مشهد، در تماشاخانه استاد حسین نوری و تاریخ ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد داشت.

۴. نمایش «پانما» نوشته و به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی از تاریخ ۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در تالار مرکزی رشت اجرای عمومی صحنه‌ای خواهد داشت.

۵. نمایش «روز‌های اتفاقی» نوشته کامران شهلایی و کارگردانی پوریا رضایی از تاریخ ۵ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای آینه شهر اراک به صحنه خواهد رفت.

۶. نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در تالار مرکزی رشت اجرای عمومی خواهد داشت.

۷. نمایش «حکایت دختری که خاتون مغربی را دید» نوشته سیروس همتی و کارگردانی مشترک سیدابراهیم شبیری و پوریا قصابی از ۱۳ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه صورتک قوچان اجرای عمومیِ صحنه‌ای خواهد داشت.

۸. نمایش «دارشکنه» نوشته و به کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه در تالار استاد لایق شیراز به صحنه خواهدرفت.

۹. نمایش «دل لرزه» نوشته سیدعلی موسویان و به کارگردانی فاطمه بایرام‌زاده از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهر تبریز به صحنه خواهدرفت.

۱۰. نمایش «صدمین تکه» نوشته و به کارگردانی بهناز دوستی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در سالن بلک باکس شهر ساری به صحنه خواهدرفت.

۱۱. نمایش «کان لم یکن» نوشته و به کارگردانی سیدعلی موسویان از ۲۶ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر تهران به صحنه می‌رود.

 ۱۲. نمایش «یاخته» نوشته مهدی سیم‌ریز و به کارگردانی میثم نویریان از ۵ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری تهران اجرای عمومی خواهد داشت.

۱۳. نمایش «گلبهار» نوشته و به کارگردانی هاشم پورمحمدی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.

۱۴. نمایش «گوهر» نوشته سیروس همتی و به کارگردانی سید محسن هاشمی از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه هنر شهر تربت حیدریه اجرای عمومی خواهد داشت.

۱۵. نمایش «هشت + میلیون» نوشته رضا عرفانی و به کارگردانی محمد حسن‌زاده از ۱۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در کارخانه نوآوری شهر مشهد به صحنه می‌رود.

۱۶. همچنین نمایش «میشو سوزوکی» نوشته و به کارگردانی اصغر گروسی از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در سالن استاد لایق شهر شیراز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است که به ریاست فرهاد قائمیان در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • بهترین‌های تئاتر بریتانیا معرفی شدند/ برندگان جایزه اولیویه ۲۰۲۴
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رسانه و روز جهانی قدس در قم / عکاس خبری باشگاه خبرنگاران جوان درخشید
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رسانه و روز جهانی در قم