Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@05:29:57 GMT

حال مراکز سونوگرافی اسفراین ناخوش است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۴۷۵۷

حال مراکز سونوگرافی اسفراین ناخوش است

کمبود دستگاه سونوگرافی و نوبت دهی‌های طولانی باعث وقفه در روند درمان بیماران اسفراین شده و شهروندان اسفراینی برای تشخیص سریعتر بیماری مجبور به رفتن به شهرهای مجاور هستند و نسبت به این وضعیت معترض هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، اهالی شهرستان اسفراین و همچنین روستاهای دوردست اسفراین  که برای انجام آزمایش سونوگرافی به مراکز درمانی  اسفراین مراجعه می ‌کنند، اغلب با ازدحام بیماران منتظر در نوبت مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در تنها مرکز خصوصی نیز حداقل زمان نوبت دهی برای ۱۵ روز آینده است و بیماران مجبورند برای انجام سریعتر درمان مسیر اسفراین به یکی از شهرستان های مجاور را طی کنند. این معضل، هم باعث اتلاف وقت بیماران می‌ شود و هم هزینه‌ های درمان این خانواده ‌ها را چند برابر می‌ کند.

گفته می‌ شود شهر اسفراین  بیش از ۳ مرکز سونوگرافی دارد اما مردم اسفراین با وجود چنین امکاناتی متاسفانه درگیر اینچنین مشکلاتی هستند.

 اسفراین فقط یک مرکز خصوصی سونوگرافی مربوط به این کار را دارد. برخی از شهروندان که پیگیر دلیل کمبود دستگاه‌ های بیشتر سونوگرافی هستند، معتقدند شاید آوردن دستگاه جدید سونوگرافی باعث می‌ شود منافع برخی به خطر بیفتد و همان‌ ها مانع آوردن دستگاه جدید می ‌شوند.

نکته قابل توجه دیگر این است که همین مرکز فعال سونوگرافی با هیچ بیمه ای قرداد ندارد .

سال گذشته نیز یک مرکز تصویر برداری دیگر در بخش خصوصی فعال بود که به دلیل عدم همکاری دانشکده علوم پزشکی مجبور به ترک شهرستان و حضور در مشهد شد.

 

 پیامد نبود سونوگرافی

یک بیمار اهل اسفراین که از کمبود دستگاه سونوگرافی دچار آسیب شده است، به خبرنگار سپهرآیین  می ‌گوید: چرا یک شهرستان با وجود این جمعیت و این تعداد روستا  فقط یک مرکز سونوگرافی خصوصی داشته باشد؟  وقتی حجم تقاضای آزمایش سونوگرافی در اسفراین بسیار بالاست، چرا مسئولان برای جبران این کمبود اقدامی نمی ‌کنند؟

حمیده.ن می‌ گوید: در اواخر خرداد ماه سال جاری بعد از چند روز رفت و آمد به سونوگرافی مرکز بیمارستان اسفراین به علت شلوغی بسیار زیاد و نرسیدن نوبت، به تنها مرکز سونوگرافی یکی از پزشکان اسفراین معرفی شدم؛ اما آن مرکز خصوصی به من نوبت ۲۰ تیر ماه را داد و با توجه به اورژانسی بودن شرایط من و اصرار از جانب ما که زودتر نوبت بدهند متاسفانه به هیچ وجه حاضر به همکاری با من نشدند. این شهروند با بیان اینکه مراجعه به شهرستان‌ های مجاور هم برایم مقدور نبود، می‌ افزاید: به علت نوبت طولانی  آن مرکز و همچنین شلوغی سونوگرافی بیمارستان  نبود مرکز خصوصی دیگر، ناچار به بجنورد رفته و سونو خود را انجام دادم که مراحل درمان من به درستی و به موقع انجام گیرد و به دلیل اینکه همسر بنده کارگر هستند جدای از هزینه درمان هزینه بالایی برای رفت وآمد به شهرستان همجوار متقبل شدم .

حمیده.ن می ‌گوید: از مسئولان درخواست دارم نسبت به استخدام چند پزشک متعهد و اضافه کردن چند دستگاه سونوگرافی مبادرت کنند تا هم درمان بیماری در زمان لازم انجام شود و هزینه های رفت امد به شهرهای دیگر به هزینه درمان قشر ضعیف اضافه نشود .

 

فعالیت سه مرکز تصویربرداری در اسفراین

عیسی توحیدی، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین گفت : هم ‌اکنون در اسفراین سه مرکز تصویر برداری در بیمارستان، کلینیک تخصصی و بخش خصوصی دکتر کاظمی دایر است.

توحیدی در پاسخ به موضوع قرداد نداشتن این مرکز خصوصی اظهار داشت: شرط قرار داد بستن بیمه با یک مرکز رعایت استاندارد ها است و استاندارد یک مرکز تصویر برداری، وجود همزمان دستگاه رادیولوژی و سونوگرافی است و به دلیل اینکه این مرکز خصوصی فقط داری دستگاه سونوگرافی است، نمی تواند با هیچ بیمه ای قرداد داشته باشد و هزینه ها آزاد محاسبه می شود.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل به این مرکز خصوصی فرصتی داده شده است تا با توجه به پیچیدگی تکنولوژی نصب و  دستگاه رادیولوژی، این دستگاه را نصب کند و در اسرع وقت بیمه با این مرکز خصوصی قرداد داشته باشد .

وی افزود: با توجه به سرمایه گذاری سنگین و پیچیدگی تکنولوژی برای تاسیس مرکز جدید در صورتی که پزشک متقاضی جدید باشد حتما استقبال خواهیم کرد .

دکتر توحیدی در ادامه با اشاره به اینکه به طور استاندارد برای هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز تصویر برداری لازم است، گفت :در حال حاضر ۴ پزشک متخصص رادیو لوژی وسونو گرافی در شهرستان حضور دارد و سه مرکز متعادل است.

 

روستاییان آسیب‌پذیرترند

کمبود دستگاه سونوگرافی همواره از سوی شهروندان اسفراینی مورد اعتراض بوده است، روستاییان اسفراین اما به دلیل طی کردن مسافت طولانی تر نسبت به این وضعیت معترض هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مرکز تصویر برداری دستگاه سونوگرافی مرکز خصوصی کمبود دستگاه یک مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مراکز غیر مجاز مداخله گر درمان در قزوین

عبداله کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پیرو بازدید‌های انجام شده توسط کارشناسان نظارت بر درمان استان شش مرکز غیر مجاز تعطیل و یک مورد به تعزیرات حکومتی (کمیسیون ماده ۱۱) معرفی شدند و مابقی پرونده‌ها به منظور بررسی و تعیین حکم به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی استان ارجاع شد.

وی افزود: مراکز غیر مجاز شناسایی شده شامل مراکز زیبایی، دندان سازی و طب ایرانی غیر مجاز می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است
  • برخورد با مراکز غیر مجاز مداخله گر درمان در قزوین
  • شناسایی ۶۱ مرکز درمانی غیرمجاز در قزوین
  • شناسایی ۶۱ مرکز درمانی غیرمجاز در قزوین / ۶ مرکز تعطیل شد