Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی در گزارشی به روند عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: امارات در مسیر ترسیم روابط قدیم و جدید خود با اسرائیل پیش می رود به طوری که در صورت انصراف تل آویو از الحاق بخش هایی از کرانه باختری، ابوظبی اقدام به بهبود روابط خود با دشمن صهیونیستی می کند؛ روابطی که سفیر امارات در آمریکا آن را دوستانه توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، امارات با سوء استفاده از طرح الحاق تلاش می کند روابط خود را با رژیم صهیونیستی تقویت کند چرا که مقاله اخیر سفیر امارات در آمریکا در واقع بیشتر شبیه یک نصحیت دوستانه خطاب به تل آویو بود.

با وجود آنکه روابط رسمی میان امارات و رژیم صهیونیستی وجود ندارد اما اقدامات زیادی خارج از چارچوبهای دیپلماتیک برای عادی سازی روابط میان ۲ طرف صورت می گیرد.

بحران گسترش ویروس کرونا نیز در این میان باعث تقویت این اقدامات شده به طوری که مقامات رسمی در بالاترین سطوح ۲ طرف از همکاری های دو جانبه در زمینه مبارزه با این ویروس سخن می گویند.

۲ شرکت اماراتی و اسرائیل در ژوئن گذشته از آغاز پروژه های مشترک در زمینه های پزشکی و در راستای مبارزه با گسترش ویروس کرونا خبر دادند.

اماراتی ها تلاش کردند از شدت واکنش ها نسبت به این همکاری ها کاسته و آن را یک همکاری صرف میان ۲ شرکت بخش خصوصی در راستای مبارزه با گسترش ویروس کرونا توصیف کنند.

فرود ۲ هواپیمای اماراتی در فرودگاه بن گورین تل آویو، به بهانه ارسال کمک های بشر دوستانه به فلسطینی ها که با مخالفت فلسطینی ها نیز رو به رو شد از دیگر اقدامات در این خصوص بود.

رژیم صهیونیستی نیز در سال ۲۰۱۵ نخستین هیأت خود را در امارات برای نمایندگی در آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر در ابوظبی ایجاد کرد.

اماراتی ها هم چنین در سال ۲۰۱۷ در یک رزمایش نظامی مشترک با نیروی هوایی یونان، آمریکا، ایتالیا و رژیم صهیونیستی مشارکت کردند.

کد خبر 4965479 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی اسرائیل ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا ایران عربستان سعودی لبنان روسیه فلسطین سوریه افغانستان ترکیه الحاق کرانه باختری رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه

یک رسانه عبری زبان در گزارشی از تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برسر جنگ غزه پرده برداشتند.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی در گزارشی در این باره فاش کرد اختلافات میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ بر سر سیر حوادث در جنگ غزه تشدید شده است.

در این گزارش آمده است که با وجود گذشت بیش از نیم سال از جنگ نسل‌کشی در نوار غزه، اما رژیم صهیونیستی هنوز حماس را شکست نداده است.

طبق این گزارش، این واقعیت عصبانیت بسیاری از صهیونیست‌ها را که در انتظار عملی شدن قول تکراری نتانیاهو مبنی بر پیروزی بر حماس هستند به همراه داشته است.

در همین راستا، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در یادداشتی گزارش داد که نتانیاهو با گالانت و گانتس اختلافات شدیدی دارد و این اختلافات بر روند جنگ در نوار غزه تأثیر می‌گذارد.

طبق گزارش این روزنامه، نتانیاهو در تلاش است تا جنگ را به تنهایی مدیریت کند و این در حالی است که گالانت و گانتس درصدد هستند تا او را از تصمیم‌گیری در این باره کنار بگذارند.

وال استریت ژورنال همچنین فاش کرد: این سه نفر بر سر موضوعات مهم ازجمله چگونگی یک حمله نظامی قاطع، آزادی اسرا و نحوه مدیریت نوار غزه اختلاف نظر دارند.

طبق این گزارش، یکی دیگر از اختلافات شدید میان نتانیاهو و گالانت و گانتس نحوه پاسخ به حمله ایران است.

این روزنامه به نقل از «گیورا ایلند» رئیس اسبق شورای امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: بی‌اعتمادی میان این سه نفر بسیار واضح و بسیار مهم است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین در کنار دستاوردهای نظامی، منجر به نمایان شدن کوه یخ اختلافات سیاسی میان مقامات رژیم صهیونیستی شده است؛ طوری که کمتر روزی را می‌توان دید که صهیونیست‌ها به یکدیگر نمی‌تازند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • قطر: در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح بازنگری می‌کنیم
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • دبی به معنای واقعی غرق شد ! + ویدئو | تصاویری از باند پرواز فرودگاه در میان آب
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان