Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@00:59:53 GMT

سپاه مشکل دفن اموات کرونایی را در سنندج برطرف کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۴۸۸۰

سپاه مشکل دفن اموات کرونایی را در سنندج برطرف کرد

گروه استان‌ها-شهردار گفت: با همراهی و حسن نیت مجموعه سپاه بیت‌المقدس حدود ۳۲ هکتار زمین به فضا آرامستان بهشت محمدی اضافه و مشکل دفن اموات کرونایی در سنندج را برطرف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج پیش‌از ظهر امروز به‌مناسبت 14 تیرماه «روز شهرداری» با نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حشمت‌الله صیدی، شهردار سنندج در این دیدار با بیان اینکه مسئولان شهری و اعضای شورای شهر با هماهنگی و در یک فضای تعاملی بسیار مناسب و دوسویه با ارجحیت منافع عمومی بر منافع شخصی، امورات را پیش می‌برند، اظهار داشت: توسعه آرامستان بهشت محمدی سنندج یکی از اقدامات بسیار خوب انجام‌شده در در حوزه مدیریت شهری بوده که چند سال اخیر کمتر مورد توجه بوده است.

وی گفت: در سنوات گذشته به‌خاطر کمبود فضا، برای دفن اموات با مشکل روبه‌رو بودیم به‌ طوری‌که ناچاراً اموات در بین سایر دفن شدگان خاک‌سپاری می‌شد که این کار، بسیار سخت، طاقت‌فرسا و موجب نارضایتی پرسنل و مردم شده بود اما با همراهی و حسن نیت مجموعه سپاه بیت‌المقدس حدود 32 هکتار زمین به این فضا اضافه شد.

شهردار سنندج تصریح کرد: در شرایطی که اکنون با اموات کرونایی روبه‌رو هستیم، اگر این فضا وجود نداشت با مشکل دفن اموات مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی کارهای خوبی در سطح شهر انجام داده است، افزود: کمربندی آبیدر، مسیر دوچرخه‌سواری و بلوار 36 متری دگایران از پروژه‌های تأثیرگذاری بوده که در این دوره افتتاح شده است.

صیدی با بیان اینکه بلوار کردستان نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم در شهر سنندج است که فعلاً به دلیل آماده نبودن فضای سبز آن به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است، اظهار کرد: در این شرایط سخت اقتصادی از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای پروژه‌ها و افزایش رضایت‌مندی مردم استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 97 با استفاده از ظرفیت قانون بودجه‌بندی و تبصره 5، حدود 80 میلیارد تومان مطالبات شهرداری از ادارات وصول شد، گفت: از محل جذب این مطالبات، بدهی‌های شهرداری به تامین اجتماعی و پیمانکاران پرداخت و بخشی از هزینه تملک آرامستان را نیز از همین محل پرداخت کردیم.

شهردار سنندج با یادآوری اینکه در سال گذشته نیز 162 میلیارد تومان مطالبات از دستگاه‌های اجرایی وصول شد، خاطرنشان کرد: امسال به‌خاطر جذب همین مطالبات، پروژه‌های بزرگی همچون پیاده‌‌راه خیابان فردوسی را بدون دغدغه منابع مالی آغاز و کارها به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام و بنا داریم امسال کاملاً اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه تکمیل کامل بلوار کردستان و اتصال این پروژه به تقاطع سنجرخان و بلوار دکتر حسینی از برنامه‌های دیگر در دست اجرای شهرداری است؛ عنوان کرد: همچنین از سمت شمال شهر پروژه‌‌ای در قالب سه بخش آغاز شده که به پادگان وصل و بخشی از مشکلات کلیدی شهر سنندج را برطرف کرده و بنا داریم در همین فصل کاری پروژه‌ را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار سنندج از ارتقای 1.5 متری فضای سبز در طول دو سال گذشته در شهر خبر داد و ابراز کرد: ‌همچنین احداث پارک بزرگی در قسمت جنوبی شهر در پشت هتل شادی در متراژ 20 هکتار آغاز شده و امیدواریم در بهره‌مندی از فضای سبز، به حد استاندارد دست پیدا کنیم.

وی به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر سنندج هم گریز کوتاهی زد و گفت: در یکی از پروژه‌ها سهم سرمایه‌گذار 200 میلیارد تومان است که در صورت تکمیل و بهره‌‌برداری، کمک قابل توجهی به موضوع اشتغال‌زایی در شهر می‌کند.

صیدی اذعان کرد: دستگاه عریض و طویلی مانند شهرداری با این بار از مسئولیت‌ها شاید در انجام برخی کارها نیز نقاط ضعفی داشته و نتواند تمام مطالبات جامعه را اجرا کند، اما در کمال صداقت و شفافیت در خدمت مردم هستیم.

واکنش نماینده ولی‌فقیه در کردستان به افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها؛ مسئولان مشکل مردم را رفع کننداقدام عجیب شهرداری سنندج در وضعیت قرمز کرونایی؛ خیانت در حق سلامت مردم

گله‌مندی از عدم پرداخت مطالبات شهرداری سنندج توسط برخی ادارات 

جلال شریعتی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی سال‌هاست که بدهی‌های خود را به شهرداری پرداخت نکرده و با قانون‌گریزی و عدم تمکین به قوانین، از این کار سرباز می‌زنند، اظهار داشت: پرداخت این بدهی‌ها زمینه را برای توسعه فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی بهتر شهرداری به شهروندان فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه در مقطعی به‌خاطر عدم اجرای مصوبات، مطالبات پیمانکاران و عدم پرداخت حقوق پرسنل؛ جو یأس و ناامیدی در شهرداری‌ها حاکم شده بود، گفت: امسال بودجه شهرداری 400 میلیارد تومان بسته شده در حالی‌که در سال 96 بودجه  150 میلیارد تومان بود.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با ادعای اینکه رضایت‌مندی مردم از اقدامات شهرداری نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است!، تصریح کرد: هرچند هنوز جای کار در حوزه‌های مختلف زیاد بوده اما شورا و شهرداری تمام تلاش خود را در راستای پاسخ‌گویی به مطالبات مردم، به‌کار بسته است.

وی با بیان اینکه مشکلات زیاد و توقعات مردم نیز با توجه به افزایش سطح رفاه زندگی شهری در دنیا روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: این موضوع می‌طلبد شهرداری‌ها با اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف در زمینه پاسخ‌گویی به مطالبات مردم و ارتقای سطح رفاه شهروندان بهتر عمل کنند.

شریعتی با بیان اینکه درآمد شهرداری سنندج با شهرداری برخی کلان‌شهرها قابل قیاس نیست، یادآور شد: درآمدهای حاصل از مطالبات شهرداری سنندج از دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی از منابع مهمی‌ست که می‌تواند زمینه را برای پاسخ‌گویی به مطالبات مردم فراهم سازد.

انتهای پیام/481/ ت

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... استفاده از ظرفیت‌های شهرداری‌ها و دهیاری ها برای حل مشکلات معیشتی مردم میر: تنها سکوی حقیقی جام خلیج فارس عنوان قهرمانی شهرداری ورامین بود/ خانلرخانی حق دارد ناراحت باشد گزارش تسنیم نتیجه داد؛ ساماندهی پیاده‌رو‌های شهرک بهاران سنندج در حال انجام است+تصاویر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری سنندج میلیارد تومان شهردار سنندج شهر سنندج دفن اموات پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع در فرایند مشارکت راهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه رفع موانع در فرایند مشارکت راهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» است، گفت: تعیین تکلیف پروژه‌های مهستان، حکمت و هایپر افروز در دستور کار شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری در جلسه کارگروه اقتصادی به منظور بررسی پیشنهادات سرمایه گذار برای اعمال تغییرات در طرح پروژه‌های مهستان، حکمت و هایپر افروز واقع در خیابان میثم منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در این نشست، ضمن بررسی مشکلات بعضی پروژه‌های مشارکتی منطقه، به‌منظور ایجاد راهکارهای مناسب برای بررسی پیشنهادات سرمایه‌گذار این پروژه‌ها تمهیدات لازم اتخاذ شد.

وی افزود: خروج پروژه‌ها از بن‌بست و تعیین تکلیف فوری آن‌ها از ضروریاتی است که به‌طور مستمر در دستور کار سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان قرار دارد و این مهم با حفظ منافع شهرداری در راستای مولدسازی دارایی‌های شهر و ایجاد منابع مالی پایدار انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر ما بخش خصوصی را بخشی از مردم برای توسعه پایدار شهر بدانیم پس حمایت و رفع مشکلات و موانع او در فرایند سرمایه‌گذاری و مشارکت ضمن دلگرمی می‌تواند اعتماد دیگر بخش‌های مردمی را جلب و مسیر را برای تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» هموار و تحقق آن را میسر سازد.

استقبال منطقه ۱۰ از پیشنهادات سرمایه‌گذاران و عموم شهروندان برای توسعه و آبادانی شهر

محمد صیرفی‌نژاد مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت توسعه پروژه‌های مشارکتی گفت: اجرای پروژه‌های محرک توسعه در دوره ششم مدیریت شهری مورد تاکید قرار گرفته است و با توجه به اینکه اراضی مساعدی در منطقه ۱۰ وجود دارد که قابلیت توسعه و سرمایه‌گذاری دارد، این شهرداری از پیشنهادات سرمایه‌گذاران و عموم شهروندان برای توسعه و آبادانی منطقه ۱۰ استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد که می‌توانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برای رونق و آبادانی شهر و توسعه اقدامات شهری استفاده کنیم.

کد خبر 746480

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی
  • گلایه عضو شورای اسلامی از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • گلایه عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • ترافیک گرگان ثمره جانمایی غلط مدارس غیرانتفاعی/ شهرداری به مطالبات مردم پاسخ دهد
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • رفع موانع در فرایند مشارکت راهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»