Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:14:52 GMT

فاضلاب ۸۰۰ هزار شهروند شیرازی مشکل دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۴۹۰۲

فاضلاب ۸۰۰ هزار شهروند شیرازی مشکل دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی ناصری ظهر شنبه در نشست خبری سه جانبه با مدیر خدمات شهری شهرداری شیراز و رئیس آتش نشانی شهرداری شیراز در پاسخ به خبرنگار مهر بیان کرد: تصفیه خانه شماره یک شیراز نزدیک به ۴۳۰ هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد و تصفیه خانه شماره دو در صورتی که با حداکثر توان خود فعالیت کند نیز ۶۳۰ هزار خانوار را پوشش می‌دهد از این رو با توجه به اینکه شهر شیراز نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت دارد ایجاد تصفیه خانه سوم در این شهر لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از اصلی‌تری دغدغه‌های اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز فاضلاب شهر صدرا است و سرریز شدن این فاضلاب به سمت شهر شیراز تبعات مختلف زیست محیطی را به همراه خواهد داشت از سویی با توجه به اینکه در شهر شیراز نیازمند ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری هستیم و تاکنون تنها ۲ هزار کیلومتر از آن احداث شده است آبفا شیراز مکلف است تا رینگ فاضلاب کلان شهر شیراز را تکمیل کرده تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

او افزود: در راستای تکمیل شدن رینگ فاضلاب شهر شیراز نیازمند ایجاد هزار کیلومتر خط انتقال فاضلاب است البته با توجه به گفته‌های مسئولین آبفا هنوز بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده است.

ناصری به خبرنگار مهر در خصوص وجود زمین‌های کشاورزی شهر سطح شهر شیراز و استفاده از فاضلاب در کشت نیز متذکر شد: تمامی زمین‌های کشاورزی در شهر شیراز باید توسط دو آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار گیرند نخستین آزمایشگاه آزمایشگاهی است که که سلامت آب بهره برداری شده را تضمین کند و دومین آزمایشگاه نیز باید نسبت به ارزیابی محصول تولید شده اقدام کند.

او همچنین خبر از جذب نیروهای جدید در آتش نشانی داد و تصریح کرد: با توجه به مراحلی که در جذب افراد سپری شد اکنون ۱۵۸ نفر از این افراد به مجموعه آتش نشانی اضافه خواهند شد و در مجموع در میان آتش نشانان شهر شیراز شاهد حضور ۱۵ آتش نشان بانو نیز خواهیم بود البته با توجه به افزایش جمعیت نسبت به افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی نیز اقدام خواهد شد این در حالی است که اکنون ۲۲ ایستگاه آتش نشانی در کلان شهر شیراز وجود دارد.

او در خصوص آتش نشانی نیز یادآور شد: طی سه ماهه نخست امسال بالغ بر چهار هزار و ۱۳۷ مأموریت توسط آتش نشانان شهر شیراز اجرایی شد که متوسط حضور آتش نشانان در محل حادثه در نزدیک به چهار دقیقه و ۵۱ ثانیه و در مأموریت‌های امداد و نجات نزدیک به چهار دقیقه و ۳۰ ثانیه است که از میانگین جهانی کمتر بوده و آتش نشانان شهر شیراز که جز بروزترین آتش نشانان جهان هستند توانسته‌اند از میانگین جهانی بهتر فعالیت داشته باشند.

کد خبر 4965454

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز شهرداری شیراز علی ناصری ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت بیرجند شهرکرد ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا آتش نشانان آتش نشانی شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) ملاقات هادی چوپان با فرد محبوب شیرازی‌ها

 هادی چوپان که اخیرا قهرمانی در مسابقات آرنولدکلاسیک آمریکا و انگلیس را کسب کرده، در سفر اخیر خود به شیراز، به دیدار غلامحسین پیروانی رفت. چوپان که اهل استان فارس است، با افشین پیروانی، برادر غلامحسین پیروانی و مدیر تیم پرسپولیس هم دیداری داشت.

دیگر خبرها

  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • (عکس) ملاقات هادی چوپان با فرد محبوب شیرازی‌ها
  • نمایشگاه خوشنویسی تقریر عشق در شیراز برگزار می‌شود
  • آغاز دومین پویش نجات طبیعت شیراز
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های حافظیه به یک کودک
  • سالن باستانی شهر نقنه دچار نقص فنی شد
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد
  • عدم دفع آب‌های سطحی و کلافگی ساکنان کوی جانبازان بناب + فیلم
  • آیین تکریم شیخ اجل سعدی شیرازی