Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای دولتی چین نشان می‌دهد که مازاد تجارت خارجی کالا و خدمات این کشور در ماه مه به ۴۲۴ میلیارد یوان (حدود ۶۰ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شینهوا، آمارهای دولتی چین نشان می‌دهد که مازاد تجارت خارجی کالا و خدمات این کشور در ماه مه به 424 میلیارد یوان (حدود 60 میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات اداره تبادل خارجی چین، درآمد حاصل از تجارت خارجی این کشور، 1.59 تریلیون یوان و هزینه این تجارت 1.17 تریلیون یوان بوده است.

ضربه شدید کرونا به اقتصاد چین؛ بیکاری 130 میلیون کارگراقتصاد چین 6.8 درصد کوچک شد/ ثبت اولین رشد منفی در 28 سال گذشتهصندوق بین‌المللی پول: اقتصاد چین بهبود نسبی یافت

این آمار و ارقام نشان می‌دهد درآمد تجارت کالاهای چین 1.46 تریلیون یوان و هزینه کالاهای وارداتی 965 میلیارد یوان بود که مازاد تجارت 494.2 میلیارد یوانی را رقم زد.

در همین حال، تجارت خدمات این کشور با کسری تجاری 70.2 میلیارد یوانی مواجه شد چرا که درآمد و هزینه تجارت خدمات به ترتیب 130.2 میلیارد یوان و 200.4 میلیارد یوان بود.

براساس آمار گمرک چین، طی 5 ماه اول سال جاری میلادی، میزان صادرات محصولات نساجی از جمله ماسک که دومین کالای صادراتی پس از محصولات مکانیکی بود، 25.5 درصد بر حسب یوآن با افزایش مواجه شده است.

به گفته تحلیلگران، تنش‌های اخیر بین آمریکا و چین چشم‌انداز تجارت خارجی این کشور را تهدید می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که در واکنش به قانون امنیتی جدید چین، وضعیت تجاری ویژه آمریکا با هنگ کنگ را لغو خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1016170/P/S7,78,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بازرگانی و تجارت کشور چین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازرگانی و تجارت کشور چین اخبار چین میلیارد یوان تجارت خارجی مازاد تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی

محمدحسن نامی در ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران لرستان اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور واگذار نکردن کار به شرکت‌های خصوصی است.

او با بیان اینکه رودخانه‌های کشور باید لایروبی شود، اضافه کرد: توجه به حفظ خاک و منابع آبی باید به‌صورت ویژه در اولویت قرار بگیرد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: ۱۴۴ هزار و ۶۲۰ کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد و حجم بالایی از این مقدار معادل بیشتر از ۶ هزار کیلومتر از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

نامی با تأکید بر بررسی اصلاح مسیر رودخانه‌های کشور یادآور شد: منابع آبی امکان ورود به کشور را دارد، اما جایگزین‌کردن خاک امکان‌پذیر نیست.

او با اشاره به اهمیت پوشش گیاهی ارتفاعات زاگرس و البرز در کشور، بیان کرد: شخم‌زدن عمودی خاک را از بین می‌برد و بالای تراز ۲۰۰ باید درخت کاشته شود تا پوشش گیاهی حفظ شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه کشور‌های پیرامون ما در حال افزودن به فضای سبز هستند، تاکید کرد: توجه به فضای سبز باید در سطح کشور پیگیری شود.

نامی با بیان اینکه ایران هزار و ۶۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، گفت: ۴۰۲.۵ کیلومتر از این مقدار رودخانه است، اما سهم رانش ایران از عراق بیشتر است.

او خاطرنشان کرد: هشت هزار هکتار زمین در صورت اصلاح مسیر رودخانه‌های هم‌مرز با کشور‌های همسایه به کشور باز می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • ارسال پول به چین چگونه است ؟
  • سیستم عامل هوشمند چینی معرفی شد
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا