Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اتاق بازرگانی ایران و آذربایجان با اشاره به نقش تأثیرگذار منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال-جنوب گفت: استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه راهکار مقابله با تحریم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسین پیرموذن امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی حلقه اتصال کریدور شمال ـ جنوب است و این کریدور بین‌المللی و تجاری مهم بدون وجود این منطقه استراتژیک دچار مشکل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آذربایجان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد گفت: این منطقه در سطح کشور و حتی منطقه و بین کشورهای حاشیه دریای خزر از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است و باید از ظرفیت‌های ویژه آن برای ارتقای استان گیلان استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه این منطقه می‌تواند محل برگزاری جلسات بین تجار ایرانی و آذربایجانی باشد تصریح کرد: باید از ظرفیت ویژه منطقه آزاد انزلی برای گسترش مبادلات در حوزه‌های مختلف با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان بهره ببریم.

دولت باید درباره علت گرانی ها پاسخگو باشد/سوء مدیریت باعث گرانی هاست نه تحریمبهرام قاسمی: ایران 40 سال متحمل تحریم‌های مغایر با موازین انسانی استخرازی: غرب بداند تحریم اقتصادی و تسلیحاتی ایران را از مسیر راهبردی مستقل خود باز نخواهد داشت

پیرموذن اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان و مشکلات ایجاد شده در حوزه نقل و انتقال پول و مسائل بانکی برای کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: تحریم‌ها مشکلاتی را در حوزه تجارت و تامین مواد اولیه برای ما به وجود آورده اما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه با این مشکلات مقابله کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آذربایجان به نقش تاثیرگذار منطقه آزاد انزلی در ارتقاء بخش صادرات کشور اشاره و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات مسئولان و مدیران منطقه آزاد انزلی در حوزه اقتصادی فعال کردن کریدور شمال جنوب از طریق این منطقه تجاری مهم است.

وی به تمایل سرمایه‌گذاران و تجار کشور آذربایجان برای فعالیت در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و عنوان داشت: این منطقه تجاری و مهم هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است اما می‌توان با سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همچنین سرمایه‌گذاری خارجی به ارتقاء اقتصادی کشور کمک کرد.

انتهای پیام/613/ش

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... آمریکا تحریم‌ها علیه ۴ شرکت کشتیرانی را لغو کرد روانچی: لغو تحریم‌ها برای مقابله با گسترش کرونا ضروری است روحانی: در شرایط تحریم و کرونا می‌توانیم افتخارآمیز سخن بگوییم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد انزلی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در نشست خبری گفت: در این مدت همچنین تراز تجاری این منطقه به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید که این آمار یکی از بهترین تراز‌های مثبت مناطق آزاد کشور و بیش از ۳ برابر سال قبل از آن بود.

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی به افزایش ۲۰ درصدی صدور و تمدید مجوز‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته ثبت شرکت‌های شیلاتی و کشاورزی ۱۱ درصد افزایش داشت.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در حمل و نقل و ترانزیت به نسبت رفت و آمد در سال ۱۴۰۲ در حوزه خودرو و مسافر ۲۷ درصد تغییرات مثبت را داشتیم که همه اینها در رشد و توسعه جزیره قشم تاثیرگذار بوده است.

عظیم‌زاده اردبیلی با تاکید بر اینکه بخش صنایع و اشتغال ایجاد شده هم ۲۵ درصد افزایش یافته است گفت: در زمینه عقد قرارداد‌های فعالیت‌های صنعتی که منجر به تحویل زمین به سرمایه‌گذاران شده است هم با واگذاری ۸۰ زمین صنعتی شاهد رشد قابل توجه بودیم.

وی افزود: واردات کالا‌های ۱۵ درصد گمرکی هم بیش از ۳ برابر افزایش داشت که این افزایش درآمد‌ها در فرآیند و رونق جزیره نقش مهمی ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: افزایش ۴۹ درصدی درآمد گمرکات هرمزگان

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی گفت: با فعال شدن پنجره واحد الکترونیک در قشم تمام مراحل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در یک فرآیند زمانی کمتر از یک ماه صورت می‌گیرد.

وی افزود: تسهیل و ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری برای شفافیت و جذب بالاتر فعالان اقتصادی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان منطقه آزاد قشم است که از سوی کمیته سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی