Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، میلاد امینی در خصوص اعطای تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن به مجاورین و ساکنین بافت پیرامون حرم های مطهر گفت: یکی از مسائل و مشکلات که در اطراف حرم های مطهر شکل گرفته است بحث بیرون رانده شدن ساکنین و مجاورین از اطراف حرم های مطهر بوده است.

وی با بیان اینکه به واسطه این مشکل نابسامانی‌ها و ناکارآمدی‌های زیادی در بافت پیرامونی حرم های مطهر رخ نمایی می‌کند گفت: این مشکل در واقع به هویت تاریخی و معنوی حرم های مطهر هم لطمه جدی وارد می‌کند و موجب کمرنگ شدن فرهنگ مجاورت در این بافت‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی با اشاره به اینکه محدوده هزار هکتاری بافت پیرامون حرم های مطهر به استناد طرح‌های جامع تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری در نظر گرفته شده است گفت: برای جلوگیری از رانده شدن ساکنین و مجاورین از اطراف حرم های مطهر و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست‌های کلی نظام در حوزه شهرسازی و جلوگیری از هرگونه اقدام برای تغییر در کاربری پهنه‌های مسکونی و اقدام احتمالی خارج از طرح‌های مصوب برنامه حمایت از تولید مسکن در بافت پیرامونی حرم های مطهر در قالب ارائه بسته تشویقی و برنامه جامع اقدام کلید خورده است.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر با اشاره به اینکه یکی از موضوعات فعالیت صندوق اعطا تسهیلات یارانه سود تسهیلات است تصریح کرد: از این رو صندوق با توجه به ظرفیت‌های قانونی نسبت به برنامه ریزی عملیاتی برای تولید ۱۵ هزار واحد مسکونی در محدوده مصوب هزار هکتاری اطراف حرم های مطهر در قالب سیاست حمایت و تسهیلگری وارد عمل شده است.

وی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته امعقاد قرارداد عاملیت سه جانبه فی ما بین صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر، شرکت بازآفرینی شهری ایران و بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل جهت اعطای تسهیلات تلفیقی نوسازی مسکن است.

امینی افزود: براساس این قرارداد سه جانبه مقرر شد به منظور توانمندسازی اقتصادی ساکنین و مجاورین محدوده هزار هکتاری تسهیلات کم بهره یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی به ازای هر واحد مسکونی با بازپرداخت ۱۰ ساله اعطا شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب مجاورین و ساکنین فعلی محدوده هزار هکتاری اطراف ۴ حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس، حضرت معصومه (س) در قم، حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در تهران می‌توانند با استفاده از این تسهیلات نسبت به ساخت و نوسازی واحد مسکونی خود اقدام کنند.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر خاطرنشان کرد: یکی از مزایای بهره مندی از این تسهیلات نسبت به سایر تسهیلات مشابه افزایش رقم از یک میلیارد به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده و دیگری کاهش نرخ سود تسهیلات است.

وی افزود: با تفاهمی که در آینده نزدیک میان صندوق و کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور منعقد خواهد شد صندوق در قالب تأمین یارانه سود تسهیلات به حمایت از ساخت مسکن حمایتی نیازمندان اقدام خواهد کرد.

کد خبر 4965453

منبع: مهر

کلیدواژه: بافت فرسوده تسهیلات بانکی حرم رضوی میلاد امینی قوه قضاییه شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا آتش سوزی هفته قوه قضاییه مواد مخدر کمیته امداد امام خمینی شهرداری تهران بیمارستان سینا اطهر حج تمتع سازمان بازرسی کل کشور سازمان حج و زیارت پلیس راهور اطراف حرم های مطهر هزار هکتاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران تا پایان فروردین برای ارسال مدارک نوسازی مسکن مهلت دارد

حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه هشت شهرداری تاکنون برای بومی کردن بسته‌های تشویقی شهرسازانه در استان تهران وارد عمل شده‌اند گفت: از شهرداری‌ها  درخواست کرده ایم که‌ تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت به ارسال مستندات و مدارک خود به معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اقدام کنند. 

او گفت: با ارسال مدارک و مستندات  توسط شهرداری ها در تلاش هستیم تا هر چه سریع‌تر این بسته‌ها به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد.

وی تصریح‌کرد:  برای نوسازی محلات هدف ما نیازمند صد‌ها گروه داوطلب جهادی متخصص هستیم، گروه‌هایی که وظیفه ترویج و آموزش ساکنان محلات هدف شهری را بر عهده دارند که در این زمینه از تمامی سازندگان ،انبوه سازان و بخش خصوصی  برای احیای نوسازی بافت های فرسوده دعوت می کنیم.

جنتی با اشاره به اینکه عمده مالکان واحد‌های فرسوده از توان مالی مناسبی برای نوسازی واحد‌های فرسوده خود برخوردار نیستند گفت:  در واقع حلقه‌های میانی یا همان حلقه‌های جهادی متخصص وظیفه دارند تا بستر مشارکت آنان را با سازندگان و توسعه گران فراهم کنند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران  توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم که امسال روند نوسازی بافت های فرسوده را  در تمامی محلات  هدف افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • شهرداری تهران تا پایان فروردین برای ارسال مدارک نوسازی مسکن مهلت دارد
  • پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی