Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

کانون وکلای دادگستری در نجف اشرف، در پی توهین روزنامه سعودی « الشرق الاوسط» چاپ لندن به مرجعیت عالی شیعیان در عراق، امروز (شنبه - 4 ژوئیه)، از تشکیل یک تیم برای بازخواست و پیگرد این روزنامه خبر داد.

اخبار بین الملل-«علی الشیبانی» رئیس کانون وکلای نجف اشرف طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: ما به شدت اقدام روزنامه وهابی الشرق الاوسط علیه مقام مرجعیت عالی از طریق انتشار کاریکاتور اهانت آمیز از ایشان محکوم و اعلام می‌کنیم که این اقدام بیانگر کینه بزرگ این روزنامه زرد علیه عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: پس از آنکه مرجعیت از عراق دفاع کرد و با فتوای مبارک خود و خون‌های پاک قهرمانان عراق از این کشور حفاظت کرد و طرح‌های بزرگ اشغال عراق از سوی داعش را به شکست کشاند، می‌بینیم که این روزنامه بار درگیر با اهانت به مرجعیت ما به تمام عراقی ها از کلیه طیف‌ها و اقوام اهانت می‌کند.

الشیبانی افزود: ما این تعدی آشکار را محکوم می‌کنیم و با تنظیم یک کیفرخواست علیه مدیران این روزنامه و هر کسی که این کاریکاتور موهن را طراحی کرده، علیه آنها شکایت خواهیم کرد و یک تیم از وکلا نیز برای پیگیری این پرونده تشکیل خواهیم داد.

الشرق الاوسط روز جمعه اقدام به انتشار کاریکاتوری موهن از آیت‌الله سیستانی کرد که با محکومیت شدید از سومی مقامات عراقی همراه شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مرجعیت عراق سیستانی عراق مرجع سیستانی الشرق الاوسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاحبه تند قائم مقام باشگاه ملوان علیه فدراسیون

به گزارش "ورزش‌سه"، ملوان جمعه گذشته در ورزشگاه آزادی با یک گل از پرسپولیس شکست خورد؛ جایی که شاهد حضور محمد عمری بازیکن نیم فصل اول پرسپولیس در ترکیب سفیدپوشان انزلی بودیم و البته این موضوع با شکایت باشگاه پرسپولیس مواجه شد.
به همین بهانه خبرنگار "ورزش‌سه"، گفتگویی با رامبد رشیدی قائم مقام باشگاه ملوان داشته و علاوه بر شکایت باشگاه تهرانی درباره ماجراهای مربوط به فوتبال زنان هم دوباره صحبت شده و شاهد ادامه اعتراض‌های تند این مقام مسئول باشگاه ملوان هستیم.

*در بازی با پرسپولیس محمد عمری تلاش ویژه ای داشت و بهترین بازیکن شما بود. نتیجه شکایت باشگاه پرسپولیس از این بازیکن و باشگاه ملوان به کجا رسیده است؟
فوتبال یک بازی تیمی است و ما تیم خوبی داریم. عمری هم یکی از خوب‌های تیم ماست. در پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس هم خبر جدیدی نیست. حق باشگاه پرسپولیس و هر باشگاه دیگری است که برای استیفای حقوقش شکایت کند و پیگیر باشد. ما هم مدارک کاملی داشتیم که ارائه کردیم و امیدوار به صدور یک رای عادلانه هستیم.

*باشگاه شما بعد از این مسابقه به شدت به داوری اعتراض کرد  و معتقد بود که داوری در نتیجه مسابقه تاثیرگذار بوده است.
به نظر من که اتفاق عجیبی نیفتاده است، همان همیشگی! حق تیم‌های ما را می خورند و ما هرچقدر سعی می کنیم از مسیر درست و بدون جنجال پیگیر حق تیم و هواداران مان باشیم به نتیجه ای نمی رسیم. اصلاً گوش شنوایی نیست. درخواست می کنیم، نامه می زنیم، تلفنی و حضوری پیگیری می کنیم اما هیچکس در فدراسیون و سازمان لیگ پاسخگو نیست. ضمن اینکه برخی از آقایان به ویژه ناظرین محترم فدراسیون فکر می کنند شمشیر به دست گرفته اند تا از هر کسی یا از هر تیمی که خوش‌شان نیامد را قلع و قمع کنند! اعمال سلیقه در اجرای قانون، تهدید مقامات رسمی تیم و باشگاه به ارسال گزارش و محرومیت و ... همه از خصوصیات فدراسیون پنج ستاره ماست! تازه اینجا فوتبال آقایان است. با این حجم از توجهات رسانه ای. با این تعداد رسانه و دوربین. شما لحظه ای تصور کنید در فوتبال رده های سنی و بانوان چطور حق تیم‌هایی که مثل ما در فدراسیون حامی ندارند، ضایع می شود.

*به فوتبال بانوان اشاره کردید. بعد از پایان لیگ بانوان باشگاه ملوان بیانیه تندی را علیه برخی ارکان فدراسیون صادر کرد.
امسال در فوتبال بانوان سال ویژه ای بود. حادثه دلخراش از دست دادن ملیکا محمدی شوک تلخی را به اهالی فوتبال وارد کرد. اما عده ای از این تراژدی تلخ برای خودشان سناریوی قهرمانی نوشتند و متاسفانه تعدادی از رسانه ها و برخی ارکان فدراسیون هم خواسته یا ناخواسته در این سناریو به ایفای نقش پرداختند.
به صورت مستند و بطور مشخص به دو نکته تاثیرگذار اشاره می کنم؛ یکی داوری که در تمام بازی های شش امتیازی کار را برای خاتون درآورد. می توانید به مصاحبه های خانم‌ها ایراندوست و اردلان هم در مورد داوری های این فصل مراجعه کنید. دومی تخلف آشکار ارکان فدراسیون برای مسکوت گذاشتن پرونده شکایت ما از خاتون برای استفاده از بازیکن غیر مجاز در مسابقه ای که سه ماه از برگزاری آن گذشته بود که هرچقدر نامه زدیم و تماس گرفتیم و پیگیر رای حقوقی کمیته استیناف برای 3-0 شدن مسابقه شدیم که لطفاً پیش از پایان لیگ، رای را صادر  کنید، اصلاً بفرمایید شکایت شما بی مورد بوده و بازیکن غیرمجاز نبوده؛ اما این اتفاق نیفتاد! جالب اینکه این پرونده از نظر حقوقی هنوز باز است اما آقای تاج در جشن قهرمانی خاتون شرکت کردند! حالا دیگر دوستان می توانند با خیال راحت، یک رای مصلحت اندیشانه صادر کنند!

*در بیانیه شما چند کلیدواژه بود. یکی از آنها دوپینگ است. به نظر شما در فوتبال بانوان دوپینگ وجود دارد؟
قوانین فوتبال برای مسابقات آقایان و بانوان یکی است. به طور مثال نمی توان گفت چون فوتبال بانوان است، آفساید نداشته باشیم! بنابراین تاکید ما بر انجام آزمایشات دوپینگ، تاکید بر اجرای صحیح و غیر گزینشی قوانین است. در هر جامعه ای وقتی اطمینان از عدم نظارت و کنترل بوجود بیاید طبیعی است که عده ای به دنبال سوء استفاده از این خلأ های نظارتی باشند.

*به نظر می آید منظور شما بازیکنان تیم خاتون هستند که گفته می شد تنها با یازده بازیکن در انزلی حضور یافته بودند.
منظور ما بازیکنان تیم خاصی نیست. اکثریت بازیکنان خاتون هم، بازیکنان تیم ملی ما هستند که باید در مسابقات بین المللی حافظ آبروی فوتبال بانوان ما باشند. بنابراین برای آنها احترام قائلیم. اما معتقدیم وظیفه مسوولان برگزاری لیگ بانوان  است که جلوی بروز شائبه ها را بگیرند. در هر صورت این فصل که گذشت! اگر عمری باقی باشد قبل از شروع فصل بعد لیگ بانوان، به جد پیگیر رفع تعدادی از  این خلأها از طریق کمیته اخلاق و سایر مراجع ذیربط خواهیم بود.

*صحبت پایانی؟
از مسوولین تیم های دیگر بویژه باشگاه های سپاهان و پیکان که سابقه طولانی حضور در لیگ برتر آقایان را دارند، انتظار داریم با استفاده از تجربیات شان پیگیر حق و حقوق تیم‌های بانوان خود باشند و سعی می کنیم جلساتی را با آنها برگزار کنیم. فوتبال بانوان برای پیشرفت بویژه در عرصه بین المللی نیاز دارد که توجه بیشتری به جزییات برگزاری مسابقات شود، نظارت ها افزایش یابد و با خاطیان در هر پست و مقامی برخورد شود.

دیگر خبرها

  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)
  • ایسنا تبرئه و سازندگی مجرم شد
  • مصاحبه تند قائم مقام باشگاه ملوان علیه فدراسیون
  • بررسی پرونده «ایسنا» و «سازندگی» در دادگاه مطبوعات
  • بررسی پرونده‌های خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی در دادگاه مطبوعات
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • ایران به شکل بی‌سابقه و سنگین به ما اهانت کرد
  • شکایت علیه آزادی دنی آلوز در دادگاه تجدید نظر رد شد
  • شکایت دیگری علیه «تسلا» تنظیم شد
  • رای شورای رقابت مبنی بر ضد رقابتی بودن اقدام اسنپ قطعی و پابرجاست