Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات فدرال نیویورک در روزهای گذشته یک محموله‌ 13 تنی از کلاه گیس، تکه‌های موی طبیعی و محصولات زیبایی مانند کلاه‌گیس تکه‌ای را توقیف کردند. احتمال دارد این محصولات از موی طبیعی زنان اویغور ساکن در اردوگاه‌های کار استان سین‌کیانگ چین تهیه شده باشد.

به گزارش عصر ایران به نقل از "تایم"، مقامات گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا ارزش این محموله 13 تنی را حدود 800 هزار دلار  برآورد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"برندا اسمیت" معاون کمیسر دفتر اجرایی گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا در این باره گفت: تولید کالاها در فضای اردوگاه‌های کار نقض جدی حقوق بشر است و آمریکا با مصادره این محموله پیام صریح و مستقیم خود را به تمام نهادها و سازمان‌هایی می‌فرستند که قصد تجارت با آمریکا را دارند. آمریکا هیچ تجارتی بر پایه اعمال غیرقانونی و غیرانسانی را تحمل نخواهد کرد.

آمریکا محموله موی صادراتی از چین را به دلیل نقض قوانین حقوق بشر توقیف کرد/ عکس: اداره گمرگ آمریکا

این دومین بار در سال جاری است که آمریکا دستور مصادره محموله مو از چین را با دلیل ارتباط احتمالی آن با اردوگاه‌های کار "سین کیانگ" صادر کرده است. این محموله برای بررسی‌های بیشتر در مصادره گمرگ آمریکا قرار می‌گیرد.

بنا بر گزارش سازمان ملل و گروه‌های فعال بشری، چین بیش از یک میلیون از اقلیت‌های مسلمان اویغور را در اردوگاه‌‌های کار اجباری اسکان داده است. چین بارها این ادعا را رد کرده و این اردوگاه‌ها را جایی برای آموزش داوطلبانه زبان و فرهنگ "هان" و آموزش داوطلبانه مهارت می‌داند. قوم هان بیش از 90 درصد از جمعیت کشور چین را تشکیل می‌دهند.

"روشن عباس" یکی از فعالان حوزه اویغورها که خواهر پزشکش از 2 سال پیش در چین گم‌شده است، در این  باره گفت: زنانی که از این کلاه گیس‌ها استفاده می‌کنند، باید به این موضوع فکر کنند که این مو متعلق به چه کسانی است و چگونه ساخته شده است. "عباس" که در امریکا زندگی می‌کنند بر این باور است که خواهرش به زور به یکی از کمپ‌های کار در استان سین‌کیانگ فرستاده شده است.

وی در این باره گفت: این موضوع برای ما بسیار نگران کننده است. من می‌خواهم مردم جهان به نوع برده‌داری این روزها فکر کنند. خواهر من الان در جایی از این دنیا نشسته و مجبور به ساخت تکه‌هایی از کلاه گیس است.

محموله کلاه گیس فعلی و محموله قبلی هر دو از شرق استان سین‌کیانگ به آمریکا ارسال شده‌اند. این موضوع سوء ظن به محموله‌های ارسالی را بیشتر می‌کند.

محموله کلاه گیس و محموله قبلی هر دو از شرق استان سین‌کیانگ به آمریکا ارسال شده‌اند

گزارش‌های اخیر سازمان‌های خبری و حقوق بشری از زندانی بودن  ساکنان اردوگاه‌های سین‌کیانگ خبر می‌دهند. براساس این گزارش‌ها اویغورها و دیگر اقلیت‌های قومی در این کمپ‌ها تحت نظم عقیدتی قرار دارند و مجبور به تغییر دین و زبان خود هستند. برخی از زندانیان آزاد شده این اردوگاه‌ها نیز از شکنجه  خود خبر داده‌اند. چین مدت‌هاست که اویغورهای مسلمان را به دلیل تمایلات جدایی‌طلبانه محدود کرده و زیر نظر دارد.

گزارش‌های اسوشیتدپرس و دیگر سازمان‌های خبری نیز نشان می‌دهد که اقلیت‌های ساکن اردوگاه‌ها برای مجبور به کار برای برندهای بزرگ تجاری مانند برندهای معروف تولید ورزشی هستند. این برندها از سوی فعالان حقوق بشر به "کارخانه‌های سیاه" معروفند.

___________________________________________________

بیشتر بخوانید:

*آسوشیتدپرس: عقیم‌سازی، راهکار چین برای کنترل جمعیت مسلمانان اویغور *آسوشیتدپرس: عقیم‌سازی، راهکار چین برای کنترل جمعیت مسلمانان اویغور *شست‌و‌شوی ذهنی اویغورها در چین/ متحولان "امتیاز" می‌گیرند

 

 

لینک کوتاه: asriran.com/0035Tc

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اویغور گمرگ آمریکا مصادره استان سین کیانگ اردوگاه ها کلاه گیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

یک مقام ارشد روسیه هشدار داد در صورت پیشبرد طرح کشورهای غربی برای توقیف دارایی‌های روسیه این کشور کاهش روابط دیپلماتیک با ایالات متحده را بررسی خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  خبرگزاری ریانووستی به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نوشته در صورت پیشبرد طرح دولت‌های غربی برای توقیف دارایی‌های دولت روسیه مسکو کاهش روابط دیپلماتیک با واشنگتن را بررسی خواهد کرد. 

پیش از این منابع غربی گزارش داده‌اند کشورهای گروه 7 در حال بررسی طرحی برای استفاده از 300 میلیارد دلار از دارایی‌های توقیف‌شده روسیه جهت حمایت از اوکراین هستند. 

معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد در صورت پیشبرد این طرح مسکو آن را با اقدامات سیاسی و اقتصادی پاسخ خواهد داد. 

 ریابکوف گفت: «کاهش سطح روابط دیپلماتیک یکی از گزینه‌های در دست بررسی است. بسیاری از مقام‌های بلندپایه در دولت ما درباره پاسخ مالی، اقتصادی و مادی ما به چنین اقدامی صحبت کرده‌اند و ما به مخالفانمان هشدار می‌دهیم که چنین کاری انجام ندهند.»

وی گفت روسیه در حال حاضر مشغول بررسی «شکل بهینه واکنش» به اقدام احتمالی غربی‌‌ها است و ممکن است چنین اقدامی را با توقیف متقابل دارایی‌های غربی‌ها و همچنین تدابیر دیپلماتیک جبران کند. 

خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیهریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین استتحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • غلیان جنبش ضداسراییل در دانشگاه های آمریکا
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان