Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا صباغیان از ارائه دو طرح برای افزایش تعداد ۴۰ نماینده در ابتدای مجلس یازدهم و اصلاح حوزه انتخابیه پنج شهرستان استان یزد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: از همین ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم، برای اصلاح و تفکیک حوزه انتخابیه پنج شهرستان استان یزد و افزایش تعداد نمایندگان مجلس دو طرح ارائه شده است که امیدواریم در اولویت طرح‌های مجلس قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گستردگی و پراکندگی شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه پنج شهرستان استان یزد، برای منتخبان مردم نیز سخت و طاقت‌فرسا است، اظهار داشت: از همین ابتدای شروع فعالیت مجلس در دوره جدید طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح و تفکیک این حوزه انتخابیه ارائه شده است.

صباغیان در پاسخ به این سئوال که ممکن است این طرح در مجلس جدید نیز همانند مجلس دهم رای نیاورد، عنوان کرد: به دلیل اینکه در سطح کشور سه حوزه انتخابیه مهریز در استان یزد، جیرفت در استان کرمان و میناب در استان هرمزگان از پنج شهرستان تشکیل شده‌اند، طرح جداگانه‌ایی ارائه شده است که با توجه به مقتضیات کشور حداقل این سه حوزه انتخابیه که بیشترین شهرستان و وسعت را در کشور دارند اصلاح و تفکیک و نماینده‌ای به آن‌ها اضافه شود.

گفتنی است مراحل مختلف طرح افزوده شدن 40 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در مجلس دهم طی شده بود اما این طرح آن زمان با اعتراض جدی دولت همراه شد و نهایتا در صحن علنی مجلس نیز رأی نیاورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم

مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس، با حضور در دانشگاه قم و با انتقاد از قالیباف اظهار کرد: در موضوع بازنشستگی بعضی از نماینده‌ها متوجه نشدند و رأی دادند از جمله خود بنده!

نماینده مردم قم در خصوص رای موافق به افزایش سن بازنشستگی و مخالفت با آن تشریح کرد: در این مورد موضوع به گونه‌ای مطرح ‌شد که بعضا نمایندگان به درستی متوجه بحث نشدند و حین رای‌گیری و با توجه به زمان بسیار محدود آن، به موضوع مورد بحث رای اشتباه داده ‌شد؛ در این خصوص هم چنین بوده که بنده و برخی نمایندگان به دلیل تداخل مباحث متوجه نشده و به اشتباه رای دادیم که وقتی موضوع مشخص شد شخصا هم به صورت علنی و هم از طریق نامه به دبیر شورای نگهبان اعلام کردم که این مصوبه ایراداتی دارد و شرعا نیز اشکال دارد.

دیگر خبرها

  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • سمیرم و لنجان ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان دور دوم انتخابات مجلس هستند
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است