Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ سید حجت فتاحی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل با بیان اینکه اجرای این طرح در استان آغاز شده، گفت: سالم نگه داشتن فضای زیست عمومی و اجتماعی یک وظیفه همگانی، به ویژه برای پلیس است.

او با اشاره به اینکه کشف حجاب بر اساس قانون "جرم مشهود" است، بیان کرد: وضعیت ظاهری خانم‌ها به هنگام رانندگی باید منطبق با عکس مندرج در گواهینامه باشد چرا که گواهینامه یک امتیاز اجتماعی است و بنا به شرط و شروطی پلیس به درخواست کنندگان صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل با بیان اینکه علاوه بر رانندگان، سرنشینان خودرو‌ها نیز باید حجاب اسلامی را رعایت کنند، اظهار داشت: در صورت عدم رعایت حجاب اسلامی توسط سرنشینان خودروی آن‌ها به صورت سیستمی توقیف خواهد شد.

سرهنگ فتاحی اضافه کرد: به طور کلی مسوولیت افرادی که در خودرو‌ها حجاب مناسبی ندارند متوجه مالکان خودرو‌ها خواهد بود.

او با اشاره به اینکه تردد تمامی خودرو‌ها در جاده‌های درون شهری و برون شهری به صورت مداوم توسط پلیس رصد می‌شود، ادامه داد: پلیس با استفاده از تمامی امکانات خود مانند ابزار‌های تکنولوژیکی، دوربین‌های ترافیکی و انتظامی و مشاهدات عینی ماموران خودرو‌ها و سرنشینان آن‌ها را رصد می‌کند.

سرهنگ فتاحی گفت: بر اساس نص صریح قانون پلیس موظف است با افرادی که عامدانه و بر اساس تبلیغات سوء دشمنان در داخل خودرو یا اماکن عمومی اقدام به برداشتن حجاب می‌نمایند، برخورد کند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی جرائم رانندگی حجاب و عفاف اماکن عمومی خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

منبع: فارس

کد خبر 746932

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • گزارش یک خبرگزاری از ماجرای تجمع امروز در مقابل فرمانداری بندرعباس + فیلم
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • نظر رییس قوه قضاییه در صورت تمرد زنان بی‌حجاب از پلیس | فیلم
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • خطر ریزش سنگ در جاده کرج چالوس
  • بی‌حجابی؛ از عادی‌سازی در سینمای خانگی تا برخورد در خیابان!