Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:10:06 GMT

شکست کرونا، مقابل ورزش

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۵۳۰۱

شکست کرونا، مقابل ورزش

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها تعطیل شدند و زنگ قرنطینه اجباری برای همه مردم جهان به صدا در آمد. مرزها بسته شد و شرایط اقتصادی نسبت به گذشته سخت تر شد. ترس و استرس از همه گیری این ویروس سبب شد تا اضطراب و تنش افراد بیشتر شود. در ایران هم شرایط اقتصادی سخت تر شد و با تعطیلی کسب و کارها، آمار بیکاری هم افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل اضطراب از بیماری کرونا و شرایط بد اقتصادی سبب شد تا افسردگی جمعی همگیر شود.

بسیاری از زوج ها  در قرنطینه به دلیل فشار عصبی و استرس دچار مشکل شدند. آمار اختلافات خانوادگی هم به دلیل شرایط بد اقتصادی و استرس ها و اضطراب های متعدد افزایش یافت.بسیاری از روانشناسان و روانپزشکان سعی کردند از طریق فضای مجازی مردم را با استفاده از تکنیک های رفتار درمانی آشنا کنند تا افراد بتوانند این روزهای سخت را هم پشت سر بگذارند.

ناشناخته بودن کرونا،عامل اصلی استرس و اضطراب

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس و استاد دانشگاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کرونا یک بحث یکجانبه صرفا پزشکی نیست بلکه یک بحث روانشناختی و جامعه شناختی است که تاثیرات اقتصادی ، فرهنگی و وضعیت فیزیکی را به همراه داشته است،گفت:همزمان با شیوع ویروس کرونا بحث اضطراب و افسردگی در افراد افزایش پیدا کرده است. البته پیش از بحث کرونا هم در جامعه ما شاهد اضطراب و افسردگی نیز بوده ایم اما این بیماری چنان را آنچنان تر کرده است.

وی علت های بیماری کرونا و استرس و اضطراب در دل شهروندان را ناشناخته بودن این بیماری اعلام کردو ادامه داد :نداشتن اطلاعات درست توسط پزشکان ، اختلال در سیستم تنفسی و مرگ و میر ، نبود یک فرد در کنار بیمار و دلداری همه این ها باعث شد تا اضطراب و افسردگی در بین افراد بیشتر شود.

این روانشناس با اعلام اینکه بحث قرنطینه برای انتشار این بیماری و سرایت به افراد دیگر از لحاظ پزشکی درست اما از لحاظ روانشناسی این آمادگی در ما وجود نداشته است ،بیان کرد: افرادی که دچار بیماری کرونا شده و در قرنطینه بوده اند از لحاظ تنهایی دچار رنج شدیدی شده اند،حتی در جامعه مان مواجه بوده ایم که قرنطینه باعث افزایش میزان اختلاف خانوادگی در بین افراد شده است.

افزایش اختلال روانی

ابراهیمی مقدم، با بیان اینکه ویروس کرونا به بسیاری از شغل ها و همچنین به چرخه اقتصادی خانوار آسیب وارد کرده است،گفت:بسته شدن اماکن ورزشی ، از بین رفتن وضعیت اقتصادی و غیره عملا جامعه را به سمت افسردگی هدایت کرده است . صدا و سیما برنامه هایی برای رهایی از افسردگی تدارک دید اما برای جذب مخاطب زیاد نبوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان اختلال روانی به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کرده است اگر به این ترتیب باقی بماند دچار مشکل بیشتر می شویم، افزود :برای رهایی از میزان اختلال روانی بهتر است در سطح جامعه اجرای برنامه شاد، سروسامانی وضعیت اجتماعی با استفاده از رنگ و نقاشی ، افزایش احساس امید و بهتر شدن وضعیت اقتصادی از سوی دولت  را داشته باشیم . به صورت صحیح باید استفاده از فضای مجازی را افزایش و همچنین روحیه امید را ارتقاء دهیم .

ورزش فردی، مهم ترین عامل کاهش استرس و اضطراب

این روانشناس با بیان اینکه باید از لحاظ جسمانی همچون تغذیه ،استراحت، خواب و فیزیکی خود را قوی کنیم ،افزود:باید به سراغ ورزش هایی برویم که پروتکل های بهداشتی در آن رعایت می شود. قطعا در اینجا ورزش به صورت مجازی مد نظر نیست بلکه باید ورزش به صورت فردی صورت گیرد.

ابراهیمی مقدم  با اعلام اینکه اگر کرونا نبود ورزش های آبی و شنا در آب برای کاهش اضطراب و استرس موثر بوده است،گفت:پیاده روی در مکان های خلوت ، کوهنوردی ، دوچرخه سواری در مکان های خلوت، ورزش های هوازی که منجر به متعادل نگه داشتن سیستم ایمنی بدن می شود توصیه و همچنین برای افراد در منزل کار با دمبل خوب است. البته باید برنامه ورزشی به صورت منظم و در ساعت های خاص انجام شود تا تمام عضلات بدن درگیر شود . ورزش باید با تنوع انجام شود تا از خستگی جلوگیری شود . همچنین فیلم های آموزشی ورزشی هم در این راستا موثر است.

مهسا رستمی شاد، کارشناس و مربی یوگا نیز درباره مزایای ورزش برای رفع اضطراب و استرس درگفتگو با خبرنگار ایرنا، گفت: ورزش یوگا سبک زندگی است که سبب می شود شما با این ورزش زندگی را زیباتر ببینید. با ورزش یوگا نسبت به بدن خود آگاهی پیدا می کنید و سبب بهبود توانایی تمرکز و خلق و خوی می شود.ورزش یوگا بر رفع افسردگی تاثیر گذار است با تمرین یوگا سطح اکسیژن مغز افزایش پیدا می کند. در هنگام ورزش یوگا شما باید تنفس های عمیق انجام دهید که همین امر سبب می شود ظرفیت ریه شما افزایش پیدا کند .

این مربی، افزود: این ورزش اثرات بسیار مثبتی بر روی بدن انسان دارد. موجب بهبود بیماری های مزمن از جمله آسم، کمر درد، التهاب مفاصل، بی خوابی و MS می شود. همچنین مطالعاتی که بر روی این ورزش انجام دادند مشخص شد که بر یادگیری و حافظه، کند شدن روند پیری، افزایش اعتماد به نفس، بهبود روابط و ارتقای سطح انرژی دارد. یوگا ورزش کاملی است که افراد در منزل هم از طریق فیلم های آموزشی هم می توانند تمرینات خود را انجام دهند تا استرس و اضطراب را در این روزهای کرونایی کاهش دهد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران وزارت ورزش و جوانان قائم شهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران وزارت ورزش و جوانان قائم شهر ویروس کرونا مازندران وزارت ورزش و جوانان قائم شهر استرس و اضطراب افزایش پیدا ویروس کرونا ورزش یوگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست استقلال در دیدار دوستانه

تیم فوتبال استقلال در دیداری دوستانه مقابل آریو اسلامشهر قرار گرفت و با یک گل شکست خورد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال استقلال عصر امروز در یک بازی دوستانه مقابل آریو اسلامشهر، یکی از تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول آزادگان قرار گرفت و در نهایت با یک گل شکست خورد.

جواد نکونام، سرمربی استقلال در این مسابقه از بازیکنان نیمکت‌نشین و جوان استفاده کرد. این مسابقه از ساعت ۱۶ در کمپ زنده‌یاد ناصر حجازی و بنا به تصمیم کادر فنی استقلال پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

وحید بیاتلو که هدایت آریو اسلامشهر را برعهده دارد، پیش از شروع بازی با نکونام و اعضای کادرفنی استقلال خوش‌وبش کرد. احمد فیض کریم‌لو، بازیکن سال‌های دور استقلال که یکی از اعضای کادر فنی آریو محسوب می‌شود نیز مورد استقبال آبی‌پوشان تهرانی قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم دیدار دوستانه با زدوخورد تمام شد

دیگر خبرها

  • استقلال بازی دوستانه را واگذار کرد
  • شکست استقلال در دیدار دوستانه
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • پوچتینو: به شکست ۵-۰ نیاز داشتیم!
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • تصاویر گلزنی سردار ۷ دقیقه پس از ورود به زمین مقابل بولونیا + فیلم
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است