Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی اعلام کردند یک انفجار صبح امروز شنبه موگادیشو، پایتخت سومالی را لرزاند. بر اساس این گزارش، یک فرد انتحاری خودروی بمبگذاری شده خود را در یک منطقه ایست بازرسی در خارج از بندر موگادیشو منفجر کرد.

به نوشته رویترز، یک کارگر در این بندر که نخواست نامش به دلالیل امنیتی فاش شود، گفت: ما مشاهده کردیم مواد فلزی به اطراف ما در داخل بندر پرت شد و پس از آن صدای تیراندازی شنیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه اعلام کرد اطراف منطقه را نیرو‌های امنیتی احاطه کرده اند.

یکی از کاسبان این منطقه در این خصوص گفت: این انفجار زمین را لرزاند. یک پرستار در بیمارستانی در شهر موگادیشو به نام «حلیمه نور» نیز در این خصوص گفت: بیمارستان میزبان پنج مجروح در این انفجار بوده است.

همچنین شبکه تی آر تی ترکیه با اعلام این خبر گزارش داد پس از آنکه به گفته پلیس موگادیشو، یک خودروی بمبگذاری شده نزدیک یک ایست بازرسی منفجر شد، دود شدیدی منطقه را فرا گرفت.

طبق اعلام شبکه تی آر تی، این انفجار دو عدد از بزرگترین شهر‌های سومالی را لرزانده است؛ بطوری که بمبگذار نخست به همراه خودروی بمبگذاری شده خود را نزدیک بندری در موگادیشو منفجر کرد، همچنانکه یک مین کاشته شده در زمین در رستورانی در حومه منطقه «بیدوا» سبب شد چهار نفر جان خود را از دست بدهند.

علی عبدالله، از مقامات دولت محلی جنوب غربی سومالی در این خصوص گفت: این مین بوسیله کنترل از راه دور و در زمانی که افراد در حال صرف صبحانه بودند، منفجر شد.

کشور سومالی از سال ۱۹۹۱ و از زمانی که سران عشایر، «محمد سیاد بری» را سرنگون کردند، گرفتار جنگ و درگیری است. گروه تروریستی الشباب از سال ۲۰۰۸ تلاش دارد تا دولت مرکزی را در این کشور سرنگون کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایتخت سومالی خودروی بمبگذاری شده گروه تروریستی الشباب خودروی بمبگذاری شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای بازگشت: جود برنابئو را منفجر کرد

به گزارش "ورزش سه"، جود بلینگام مدت‌ها با گلزنی‌های پیاپی برای رئال مادرید و رکوردشکنی‌‌های متوالی در صدر اخبار سایت‌های ورزشی قرار داشت اما با شروع سال ۲۰۲۴ علیرغم درخشش و تاثیرگذاری در بازی‌ها، در گلزنی ناکام می‌ماند.

پس از دبل برابر خیرونا در ۱۰ فوریه، او دیگر نتوانسته بود در پیراهن رئال گلزنی کند. ۶ بازی و صفر گل برای بازیکنی که به گل زدن عادت کرده بود و خوشحالی‌های گل معروفش را در ذهن هواداران حک کرده بود، آمار عجیبی بود.

رئالی‌ها امیدوار بودند در بازی برگشت مقابل منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد او به مسیر گلزنی برگردد اما تاکتیک دفاعی کارلو آنچلوتی خط حمله رئال را کمرنگ کرده بود.

با این حال رئال بدون نیاز به گلزنی بلینگام سیتی را حذف کرد و به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. حالا وقت یک دیدار مهم دیگر بود، ال‌کلاسیکوی برگشت.

علاوه‌بر حساسیت‌های ال‌کلاسیکو سه امتیاز بازی تاثیر بسیار زیادی در حرکت رئال به سمت قهرمانی لالیگا می‌گذاشت و بلینگام این موضوع را به خوبی درک کرده بود.

در حالی‌که بازی تا وقت‌های اضافه نیمه دوم با نتیجه مساوی دنبال می‌شد، ارسال لوکاس واسکز که از همه گذشته بود، به همان کسی رسید که هواداران آرزویش را داشتند. بلینگام با یک ضربه محکم و فوق‌العاده دروازه بارسا را فرو ریخت و رئال را به گل سوم رساند.

او که در ال‌کلاسیکوی رفت با دبل مرد اول تیمش شده بود، امشب هم همه توجه‌ها را به خود جلب کرد و توانست با به‌دست آوردن سه امتیاز برای تیمش، به بهترین شکل ممکن به مسیر گلزنی برگردد.

دیگر خبرها

  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد / انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد؛ انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد/ انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • فیلم/ یکی از راکت‌های منفجر نشده اشغالگران در شمال غزه
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • بهترین زمان برای بازگشت: جود برنابئو را منفجر کرد