Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@13:32:38 GMT

پنتاگون به دنبال نیرو‌های وفادار به ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۵۵۶۶

پنتاگون به دنبال نیرو‌های وفادار به ترامپ

یک مجله آمریکایی به نقل از منابعی که نامی از آنها ذکر نشده، گفته کاخ سفید قصد دارد با نیرو‌هایی که در پنتاگون به اندازه کافی به رئیس‌جمهور آمریکا وفادار نیستند، مصاحبه‌ای انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجله آمریکایی «فارین پالیسی» به نقل از منابعی که نامی از آنها ذکر نشده، گفته هفته آینده کارکنان کاخ سفید با افرادی که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پنتاگون گماشته شده‌اند، مصاحبه‌ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجله فارین پالسی بر اساس یکی از ایمیل‌هایی که از کاخ سفید مشاهده کرده گفته واشنگتن این مصاحبه‌ها را فرصتی برای این نیرو‌ها می‌داند تا در مورد شغل و علایق خود در سال ۲۰۲۱ و سال‌های بعد بحث کنند. 

«جاناتان راث هافمن»، سخنگوی ارشد پنتاگون، به مجله فارین پالیسی گفته که این جلسات را وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تشکیل داده تا نیرو‌های گماشته شده از سوی رئیس‌جمهور بتوانند در مورد فرصت‌های دور دوم فعالیت خود در این وزارتخانه و در دولت ترامپ به بحث بپردازند. 

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این منابع گفته مقامات ارشد پنتاگون از جمله «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در این مصاحبه شرکت نخواهند کرد. 

اسپوتنیک به نقل از این مجله آمریکایی نوشته احتمالاً این مصاحبه‌‌ها به منظور یافتن و عزل مقاماتی از پنتاگون در نظر گرفته شده‌ که به دونالد ترامپ «به اندازه کافی وفادار» نیستند. 

فارین پالسی به نقل از یکی از این منابع ناشناس نوشته: «به نظر من، این فرض درست است - یا با ترامپ همسو باشید یا اخراجید.»   

«اریک ادلمن»، رئیس امور سیاسی سابق پنتاگون، با تکرار این اظهارات به مجله فارین پالسی گفته که در طول ۳۰ سال فعالیت وی در دولت (آمریکا)، او از چیزی شبیه به این اقدام بی‌خبر بوده است. 

«جیم تاونسند» یکی از مقامات پیشین پنتاگون نیز گفته: «منصفانه است که بخواهیم یک ارزیابی را از این نیرو‌ها و فعالیت‌های کنونی داشته باشیم. اما هیچ وقت از فردی در مورد انجام تست تشخیص [جهت‌گیری] سیاسی بین دو دوره [ریاست جمهوری] نشنیده‌ام.» 

وی در ادامه با «عجیب» دانستن این اقدام گفت: «آنچه که کارکنان کاخ سفید به دنبال آن هستند، افرادی نیستند که برای شغل مناسب باشند و تخصص درستی داشته باشند، بلکه صرفنظر از اینکه برای شغل مناسب باشند، آنها [به دنبال] وفاداران کامل [به ترامپ] هستند.»   

مصاحبه از این نیرو‌های پنتاگون در حالی انجام می‌شود که اخیراً مقاماتی از این وزارتخانه استعفا داده‌اند که به عنوان وفاداران به ترامپ شناخته نشده بودند. 

در میان این افراد «کاترین ویلبارگر»، معاون وزیر دفاع آمریکا برای امور امنیت بین‌المللی است که قرار روز چهارم جولای (امروز) درخواست استعفای او به اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کاخ سفید کاخ سفید نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

جان بولتون مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

به گزارش مشرق هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای روسیه در ماه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

این سیاستمدار آمریکایی در این گفت‌وگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح های هسته ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیروهای روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می کنم پوتین بر این باور است که می تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی ها کار برجسته ای را در غرق کردن کشتی های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

دیگر خبرها

  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • وحشت آمریکا از عواقب شهادت مستشار ایرانی | پنتاگون : ما نبودیم !
  • پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد