Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@05:05:51 GMT

ظروف بیماران کرونایی را چگونه بشوریم؟

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۵۵۹۰

ظروف بیماران کرونایی را چگونه بشوریم؟

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقدند برای شستن ظروف استفاده شده توسط فرد آلوده به کرونا لازم است که از آب داغ و مایع ظرفشویی استفاده شود. همچنین هنگام حمل ظروف به آشپزخانه بهتر است از دستکش استفاده کنید، اما هنگام شستشوی آن‌ها پوشیدن دستکش ضروری نیست به شرطی که پس از اتمام کار، دست‌ها بلافاصله با آب و صابون شسته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکاتی درباره شستن ظروف مبتلایان به کرونا

همچنین سازمان جهانی بهداشت در مورد تمیز و ضدعفونی کردن سطوح و وسایل مختلف (مانند ظروف) تماس‌یافته با فرد مبتلا به کووید-۱۹ موارد زیر را بیان کرده است:

۱) وسایل شخصی و سایر وسایل مورد استفاده بیماران مانند ظروف، بالش، تشک، فرش و کوسن، تا زمانی که دوره درمان و آزمایش‌ها برای تشخیص وجود ویروس کرونا ادامه دارد (پایان عفونت) نباید مورد استفاده افراد دیگر قرار بگیرد.

۲) هنگام تماس با ظروف استفاده شده بیمار، دستکش پوشیده شود.

۳) بهتر است تا حد امکان از ظروف یک بار مصرف استفاده شده و پس از استفاده دور انداخته شوند.

۴) برای شستن ظروف معمولی بیماران، از مایع ظرفشویی معمولی و آب داغ استفاده شود.

۵) پس از پایان شستشوی ظروف در صورت عدم استفاده از دستکش، دست‌ها بلافاصله با آب و صابون شسته شوند.

۶) در صورتی که از دستکش آشپزخانه استفاده می‌شود، پس از پایان شستشو، دستکش‌ها درآورده شده و با آب داغ و صابون شسته و خشک شوند. سپس دست‌ها نیز مجددا با آب و صابون شسته شوند.

۷) دستکش‌های یک بار مصرف مورد استفاده برای حمل ظروف آلوده، در کیسه‌های زباله یا پلاستیک‌های دو لایه دور انداخته شوند.

۸) در صورت امکان، ظروف در ماشین ظرفشویی با دمای آب ۶۰ درجه سانتی‌گراد و ماده شوینده شسته و خشک شود.

۹) در صورتی که برای خشک کردن ظروف از دستمال مخصوص استفاده می‌شود، دستمال پس از استفاده با مایع شوینده شسته شده و به طور کامل خشک شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا مبتلایان به کرونا کووید 19 سبک زندگی پارسی خبر صابون شسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند بیش از یک چهارم بیماران در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا که در دهه گذشته به دنبال درمان برای فیبریلاسیون دهلیزی بودند، کمتر از ۶۵ سال داشتند.

به گفته محققان، این میزان بسیار بیشتر از شیوع ۲ درصدی فیبریلاسیون دهلیزی که معمولاً در بین افراد غیر مسن تخمین زده می‌شود است.

دانش رایج در میان متخصصان قلب این است که در افراد زیر ۶۵ سال، فیبریلاسیون دهلیزی بسیار نادر است و خطرناک نیست. دکتر «آدیتیا بونسل»، محقق اصلی و الکتروفیزیولوژیست قلب، گفت: «اما واقعاً هیچ داده‌ای برای تأیید این موضوع وجود ندارد.»

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال مرگ و یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی در بیماران جوان‌تر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر است.

فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم در حفره‌های فوقانی قلب است. این وضعیت خطر نارسایی قلبی و سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد.

بونسل در ادامه افزود: «ما در سال‌های اخیر شاهد تعداد بیشتری از بیماران جوان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بوده‌ایم.»

برای این مطالعه، محققان از سوابق سلامت الکترونیکی بیش از ۶۷۰۰۰ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ تحت درمان فیبریلاسیون دهلیزی بودند، استفاده کردند.

در طول این دهه، میزان بقای بیماران مرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، ۳۰ تا ۵۰ درصد بدتر از بیماران بدون این بیماری بود.

اختلال ضربان قلب در زنان حتی سخت‌تر بود، با نرخ بقای ۸۰٪ تا بیش از سه برابر بدتر برای آنهایی که فیبریلاسیون دهلیزی داشتند نسبت به آنهایی که فاقد آن بودند.

کد خبر 6086947

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور