Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، علی مالمیر پنجشنبه 12تیرماه ضمن بیان توضیحاتی در خصوص این تپه باستانی گفت: «از بین بردن حتی یک اثر باستانی تضعیف و نابودی فرهنگ استان است و ما باید فرهنگ، تاریخ و تمدن استان را حفظ و حراست کنیم و اولویت برنامه‌هایمان در استان باید شناساندن اهمیت تپه کاسی‌ها (پیس‌ها) باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
»
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: «پارک باستان‌شناسی از گونه‌های گردشگری است که به بازدید از موزه‌ها، مکان‌ها و ابنیه تاریخی می‌پردازد و  امروزه بخش عمده‌ای از گردشگری را به خود اختصاص داده است.»
او ادامه داد: «این نوع گردشگری یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین انواع گردشگری است و شاید به جرأت بتوان گفت اصلی‌ترین نقش را در تبلیغ و جذب گردشگران به عهده دارد، زیرا آشکارترین و زنده‌ترین اسناد و نشانه‌های وجود تاریخ و تمدن در همدان محسوب می‌شود.»
مالمیر  افزود: «یکی از مهم‌ترین ضروریت‌ها توجه و اهمیت دادن به این منطقه و تغییر نام آن است که از تپه پیس‌ها به یک نام زیباتر و بامعناتر تغییر پیدا کند.»
علی مالمیر اظهار داشت: «در این منطقه می‌توان از دو مقوله گردشگری و میراث‌فرهنگی استفاده متناسب کرد و با توجه به جاذبه گردشگری این منطقه که در مسیر لالجین شهر جهانی سفال و غار علیصدر بزرگ‌ترین غار آبی جهان قرار گرفته، به ماندگاری گردشگر در این شاهراه ارتباطی کمک کرد و با ایجاد یک پارک بزرگ و مناسب به انضمام یک مجموعه باستانی، به این مهم دست یافت.»
در ادامه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری منطقه ۴ با لحاظ کردن حرائم این تپه باستانی نسبت به احداث پارک باستان‌شناسی در این منطقه اقدام اولیه انجام شود.
این پارک در گستره ۴۵ هکتاری و در کریدور گردشگری همدان لالجین و غار علیصدر احداث خواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران گردشگری همدان تپه میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در جلسه بررسی فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر معرفی و پاسداشت سنت ها ، آداب رسوم و ارزش های دیرینه فرهنگی و گردشگری کرمانشاه  تاکید کرد.
فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور نیز در این نشست با اشاره به وجود آثار متعدد و‌ متنوع تاریخی و طبیعی جهانی در کرمانشاه گفت: بخش خصوصی حوزه گردشگری استان کرمانشاه باید طرح ها و محورهای جدید گردشگری در استان را به خوبی تدوین و معرفی کند تا در وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی زمینه رایزنی آنها با بخش گردشگری کشورهای مختلف فراهم شود.
فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و‌صنایع دستی استان کرمانشاه نیز برگزاری جشنواره های متعدد در استان کرمانشاه همچون جشنواره اسب کرد و نخود را از پتانسیل های گردشگری جدید استان اعلام کرد و  خواستار فراهم شدن  زمینه مناسب برای  برگزاری رویداد ها و جشنواره های بین المللی شد.

دیگر خبرها

  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل