Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا قاسم پور ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس اعلام مراجع ذی‌ربط در استان فارس چهار شهرستان جهرم‌، فسا، لارستان وگراش دارای وضعیت قرمز هستند و محدودیت‌ها در این شهرستان‌ها بیش از سایر شهرستان‌ها برقرار خواهد شد لازم به توضیح است که در این شهرستان‌ها دانشگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مدارس، حوزه‌های علمیه، استخرهای سرپوشیده، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتاب خانه‌ها تعطیل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه شهرستان‌های قرمز فارس برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت قرمز هستند تمامی مراسم‌های اجتماعی و مردمی در کنار همایش‌ها ممنوع بوده و باشگاه‌های ورزشی که دارای برخورد اند نظیر کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز تعطیل خواهند بود البته باشگاه‌های بدنسازی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، باغ‌وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی نیز در این شهرستان‌ها در جهت کاهش آمار ابتلاء تعطیل اند.

مترو، اتوبوس به مدت یک هفته تعطیل شد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا به مهر گفت: مترو و اتوبوس‌های حمل و نقل شهری به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود البته طی این مدت پارک‌ها و بوستان‌ها نیز از روز یک شنبه ۱۵ خرداد ماه به مدت یک هفته تعطیل است.

او ادامه داد: شهرداری شیراز مکلف است تا شرایط لازم برای اجرایی شدن این قوانین را فراهم کرده و بر روند اجرایی شدن این مصوبه نیز نظارت داشته باشد لازم به ذکر است که از روز یک شنبه به مدت یک هفته در تمامی ۳۶ شهرستان فارس تمامی مراسم‌های خانوادگی و همایش‌ها نظیر مراسم ترحیم و عقد و عروسی و تجمع‌های علمی ملغی اعلام شده است البته اگر شرایط عادی در فارس ایجاد شد محدودیت‌ها بازخواهند گشت اما اگر شرایط به همین منوال باشد محدودیت‌ها ادامه دار می‌شود

به گفته معاون استاندار فارس مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید زمینه دورکاری شاغلان حساس، کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار و مادران دارای فرزند خردسال زیر ۶ سال را فراهم کنند.

کد خبر 4965518

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فارس ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت بیرجند شهرکرد ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا مدت یک هفته هفته تعطیل شهرستان ها محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند

تین نیوز سید حسین میرافضلی :

بسیاری از کارکنان و مسافرین شهر تهران روزانه بین ۲تا۳ ساعت از عمر ارزشمندشان را در ترافیک های دردناک و آزار دهند و ضایع کننده عمر و نابودکننده آرامش در شهر تهران و کلان شهرها از دست می دهند . طی نیم قرن گذشته روند افزایش ترافیک شیب تندی داشته و اکنون در شرایط غیر قابل تحملی قرار گرفته ایم. ابتدا لازم است عواقب و خسارت های ترافیک دردناک تهران و کلانشهرهای ایران را مرور نمائیم که از جمله آنها عبارتند از:
۱- انتشار ده ها هزار تن co2 در هوای فضای تهران و کلان شهر ها که منجر به مرگ بیش از ده هزار نفر در سال و دچار شدن ده ها هزار نفر به انواع بیماری های سخت و دردآور کوتاه مدت و بلند مدت و دردهای لاعلاج می گردند.
۲- اتلاف و ضایع شدن ده ها میلیون لیتر بنزین و گازوئیل در ترافیک تهران و کلانشهر ها که منجر به از بین رفتن بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه های ملی  بین نسلی می گردد.
۳- انواع تصادفات جزئی و سخت که منجر به جراحت و کشته شده هزاران نفر از هموطنان عزیزمان می گردد.
 آیا ترافیک درد بی درمان است؟ شاید هیچ شهری در جهان شدت و وسعت دامنه ترافیک شهر تهران را نداشته باشد.  
همه عقلا و حکومت ها و دولت های توسعه یافته جهان در جهت درمان این درد جانکاه اقدامات اثرگذار و ارزشمندی انجام داده اند و مردم خود را به آرامش نسبی رسانده اند و شر دیو خون آشام ترافیک های سنگین را از سر ملتشان کوتاه نمودند. شهر استامبول در طول روز حدود ۲۵میلیون نفر ساکن و مسافر دارد طول این شهر حدود صد کیلومتر و عرض آن بطور متوسط ۱۵ کیلومتر است اما ترافیک این شهر خصوصا در مکان های پر تردد کمتر از شهر تهران است چرا؟
ستون فقرات حمل و نقل استامبول اتوبوس است بیش از ۸ هزار اتوبوس جدید و کم مصرف در این شهر فعال هستند. سرفاصله اتوبوس ها از یکدیگر حدود ۶۰ثانیه است متروی استامبول از نظر طول و تعداد خطوط کمتر از نصف تهران است اما از نظر تعداد واگن به طول خطوط، شرایط  بسیار مناسب تری دارد لذا از بهره وری بالاتری برخوردار است. سرفاصله هر قطار مترو حدود سه دقیقه است. راه حل اساسی معضل ترافیک تهران در درجه اول دو مطلب است 1-  تامین ۵هزار اتوبوس مدرن مورد نیاز تهران 2-  تامین کمبود ۱۵۰۰ واگن مترو مورد نیاز
 لازم نیست بابت بحران ترافیک تهران،  شهرداری به اعدام محکوم شود اما هر روز تاخیر در تامین اتوبوس و واگن های مورد نیاز تهران و کلانشهر ها خیانت به ملت و کشور است و عاملین چنین خیانتی بی شک می بایست شناسایی ومحاکمه و متناسب با نقش خود در این ظلم ها مجازات شوند. ممکن است در بررسی جامع و عمیق عاملین این معضل و بحران بزرگ صدها نفر محاکمه و بیش از صد نفر محکوم به انواع مجازات ها شوند اما چنین بررسی و محاکمه ای لازم است تا کسانی که به عمد یا با ترک فعل نقشی در عدم تامین اتوبوس های مورد نیاز شهر  و واگن های مورد نیاز مترو داشته اند عادلانه محاکمه و مجازات شوند.  ابتدا لازم است کلیه مسئولین و افراد دارای عنوان کارشناسی که بهر طریق ممکن در تامین اتوبوس ها و واگن های مورد نیاز تهران و کلانشهر ها نقشی داشته اند به نسبت سهمی که داشته اند شناسایی شوند.
اکنون دولت و مجلس و شوراهای کلانشهرها می بایست از هر طریق ممکن به سرعت بودجه مورد نیاز برای واردات هر چه سریعتر واگن های مترو و اتوبوس های مورد نیاز را تامین نمایند و قوانین مورد نیاز را مصوب نمایند. تاخیر در اجرای این طرح فوریت دار ملی هزینه های جبران ناپذیری به دنبال دارد و حتی ساعتی تاخیر قابل توجیه نمی باشد
لازم است همه مناطق با تجمع جمعیت شهر به خطوط مترو متصل شوند و این هدف بزرگ با تمام توان سرعت ممکن اجرائی گردد.  خطوط ویژه اتوبوس از شمال تا جنوب و شرق تا غرب از ابتدا تا انتهای مناطق جمعیتی شهر ایجاد گردد. چنانچه دو هدف فوق محقق گردد و مردم بتوانند بدون معطلی با قطار یا اتوبوس سفرهای درون شهری را انجام دهند ضرورت استفاده از خودروهای شخصی شدیدا کاهش خواهد یافت و بدین ترتیب بستر برای افزایش قیمت بنزین نیز فراهم خواهد شد. ضرورت دارد بسترهای قانونی و ابزار تشویقی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حرکت بزرگ ملی مهیا گردد.
 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • مدارس این شهر فردا تعطیل شد
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد