Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عیدی افزود: به رغم حادث شدن تنش‌های رطوبی و عدم بارندگی بموقع در اوایل بهار امسال به لحاظ رعایت اصول به زراعی و خاک ورزی حفاظتی با متوسط عملکرد ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار میزان تولید کل عدس در استان در حدود یک هزار و ۲۸۲ تن خواهد بود.
عیدی تصریح کرد: همه ساله برداشت این محصول از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد و بیشتر رقم عدس بومی در مزارع دیم استان مورد استفاده زارعین قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سال گذشته ۳۲۰۰ هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت این محصول رفته بود و عمدتا در شهرستان‌های قره ضیا الدین، پلدشت، شوط، مهاباد و بوکان این محصول کشت می‌شود.
عیدی با بیان اینکه محصول حبوبات علاوه بر اشتغال زایی و اقتصادی بودن سبب پایداری در تولید سایر محصولات بویژه گندم می‌شود، بیان کرد: گسترش کشت حبوبات به لحاظ توانایی آن‌ها در تثبیت ازت خاک مناسب‌ترین و بهترین روش تناوب زراعی با غلات است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت عدس وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز