Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال پیش بینی می شود ۶۲ هزار و ۶۰۰ تن غلات از سطح کشتزارهای شهرستان برداشت شود.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: برداشت غلات از سطح ۳۲ هزار هکتار کشتزار گندم و جو در شهرستان شیروان آغاز شده که پیش بینی می‌شود ۶۲ هزار و ۶۰۰ تن محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان داشت: به همین منظور انبارهای با ظرفیت بیش از ۴۲ هزار تن ذخیره سازی گندم و جو ایجاد شده است.

 


حیاتی عنوان کرد: ظرفیت مراکز خرید شهرستان در مجموع سه مرکز فعال شامل کارخانه آرد مطیع، ساعد و انبارهای تعاون روستایی ‌(لوجلی و امیرآباد) است.

 


وی با بیان اینکه پیش بینی خرید گندم و جو  در سال جاری، ۳۰ هزار تن است، خاطر نشان کرد: میزان ریزش گندم در فصل برداشت گندم با کمباین در استان حداقل پنج درصد است که این میزان پارسال در شهرستان شیروان  چهار درصد بود.

 


وی افزود: نرخ برداشت وزارتخانه ای برای گندم و جو دیم با کمباین متوسط به ازای هر هکتار یک میلیون و ۵۶۰ هزار ریال و گندم و جو آبی ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال است.

 


مدیر جهاد کشاورزی شیروان تصریح کرد: همچنین برای گندم و جو دیم با کمباین نیمه سنگین یک میلیون و ۸۴۰ هزار ریال و گندم و جو آبی ۳ میلیون و ۱۰ هزار ریال، محصول دیم با کمباین سنگین ۲ میلیون و ۳۰ هزار ریال و آبی ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال است.

 


حیاتی تصریح کرد: برداشت کلزا با کمباین متوسط ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال، دستگاه نیمه سنگین چهار میلیون و ۵۲۰ هزار ریال و سنگین پنج میلیون و ۲۳۰ هزار ریال است.

 


وی خاطرنشان کرد: همچنین برای برداشت در اراضی کوهستانی و سنگلاخی ۲۰ درصد به نرخ های فوق با توافق طرفین افزوده می شود.

 


به گفته وی نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ به میزان هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال اعلام شده و این میزان برای جو ۱۶ هزار و ۳۰۹ و کلزا ۴۶ هزار و ۶۲۰ هزار ریال است که نسبت به سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است.

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: غلات برداشت گندم کشاورزی هزار ریال هزار ریال گندم و جو پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول زراعی را در این شهرستان داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، جبار ولی‌پور امروز _ پنجشنبه سی‌ام فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان گیلانغرب یکی از قطب‌های تولید محصولات زراعی در استان است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن کلزا، گندم و جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۳۶ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت انواع محصولات زراعی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی ۷۶ هزار تن گندم و جو از این مزارع برداشت شود.

ولی‌پور با اشاره به رشد قابل توجه سطح زیر کشت محصول کلزا، گفت: ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی یک‌هزار و ۳۰۰ تن محصول از این اراضی استحصال شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۴ سیلوی فعال و مرکز خرید در دهستان حومه، گواور، حیدریه و حیدریه شهرستان آماده تحویل محصول گندم، جو و کلزا است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب ادامه داد: عملیات برداشت غلات توسط ۷۰ دستگاه کمباین بومی و ۸۰ دستگاه کمباین مهاجر انجام می‌شود.

کد خبر 745681

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان