Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@23:30:59 GMT

20 پروژکتور در پارک جنگلی یاسوج نصب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۵۷۲۴

20 پروژکتور در پارک جنگلی یاسوج نصب می‌شود

شهردار یاسوج از پیشرفت مطلوب پروژه های مهم خدمات رسانی به پارک جنگلی خبر داد و گفت: در حوزه روشنایی از طریق ۲۰ پروژکتور ۳۵ هکتار از منطقه به شکل مستقیم و ۱۰ هکتار به شکل غیرمستقیم در قالب فاز دوم روشنایی منطقه زیر پوشش قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس نستهن مقدم با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری و اشتغال زایی ظرفیت سازی در حوزه زیرساختی را طلب می‌کند، اظهار کرد: فاز دوم ارتقای زیرساختی در محدوده پارک جنگلی یاسوج در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدم با اشاره عنوان کرد: در حوزه روشنایی از طریق ۲۰ پروژکتور که با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و بسیار کم مصرف و البته تولید داخل هستند، ۳۵ هکتار از منطقه به شکل مستقیم و ۱۰ هکتار به شکل غیرمستقیم در قالب فاز دوم روشنایی منطقه زیر پوشش قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برای این پروژه ۲ میلیارد تومان هزینه خواهد شد، اظهار کرد: در فاز اول این پروژه نیز در سال 97 روشنایی منطقه با بهره گیری از پوشش ۳۵ هکتاری روشنایی اجرا شد که با بهره برداری از پروژه جدید، اراضی تحت پوشش مستقیم روشنایی به 70 هکتار خواهد رسید.

شهردار یاسوج همچنین با اشاره به اینکه ارتقای زیرساخت‌ها می‌تواند عامل مؤثری در افزایش امنیت و رضایت گردشگران حاضر در منطقه باشد، اظهار کرد: عملیات گاز رسانی و توسعه شبکه آب با استفاده از انتقال آب از طریق پمپاژ به منبع نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای این آبرسانی و گاز رسانی نیز سه میلیارد تومان هزینه خواهد شد، ابراز کرد: اجرای لوله گذاری و تأسیسات آب رسانی به طول 5 کیلومتر و خط انتقال گاز به طول 1/5کیلومتر هم اکنون در دست اجراست و در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

شهرداری یاسوج تاکید کرد: در اجرای این طرح ها و طرح هایی که اردیبهشت 97 در پارک جنگلی به بهره برداری رسید، هیچگونه تخریب زیست محیطی اعم از قطع یک شاخه درخت صورت نگرفته است.

مقدم تصریح کرد: طرح جامع گردشگری پارک جنگلی و آبشار نیز بزودی برای طرح و تصویب به کارگروه گردشگری استان ارسال خواهد شد که با بزودی از جزئیات و مزایای این طرح نیز رونمایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پارک بکر و طبیعی جنگلی یاسوج به مساحت بیش از 930 هکتار پیش از این، فاقد زیرساخت‌های مختلف از جمله آب شرب، روشنایی و گاز بود و در امکان حضور خانواده ها و گردشگران در این محیط فراهم نبود که طی دو سال گذشته با تعریف و بهره برداری از پروژه های فوق توجه ویژه ای به این موضوع شده است و فرصت مناسبی را نیز برای سرمایه گذاری در این پارک رقم زده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بهره برداری پارک جنگلی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از توافق با شهرک‌های صنعتی استان به منظور ایجاد شهرک فناوری با ۳۰ هکتار وسعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی قربانی امروز چهار شنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه‌ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه‌ی کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد‌های زیر مجموعه عملا وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

قربانی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز