Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت کشور از ارائه لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده صد قانون شهرداری‌ها به هیئت دولت خبر داد و گفت:دنبال تسهیل در فرآیند صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها و همزمان تشدید مجازات ساخت و ساز‌های بدون پروانه هستیم. تاریخ انتشار: 15:27 - 14 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۴۵۴۰ خبرگزاری میزان -  طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی از ارائه لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده صد قانون شهرداری‌ها به هیأت دولت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: وجود برخی ابهامات و نواقص در ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها موجب افزایش مسائل شهری، پیچیدگی اداری، اطاله زمان بررسی در کمیسیون ها، وفور پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری و عدم صدور به موقع پایانکار توسط شهرداری‌ها شده که رفع این مسائل مستلزم نگاهی همه جانبه است.

معاون هماهنگی وزارت کشور تصریح کرد: وزارت کشور برای رفع این مشکلات و با اخذ نظرات مراجع ذیربط لایحه اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها را تهیه و طی نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور تقدیم کرده است.

سامانی ادامه داد: درخواست کرده ایم تا این لایحه هر چه زودتر در کمیسیون خاص کلانشهر تهران و سایر کلانشهر‌های دولت مورد بررسی قرار گرفته تا پس از تایید کمیسیون مربوطه در صحن دولت مطرح و تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه ۵ رویکرد اساسی را در اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها دنبال می‌کنیم، گفت: ما بدنبال تسهیل در فرآیند صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها و همزمان تشدید مجازات ساخت و ساز‌های بدون پروانه هستیم.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: در این لایحه پیش بینی شده است تا همکاری و هم افزایی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز افزایش حداکثری پیدا کند.

سامانی غیراقتصادی و غیرسودآورد کردن جرایم ساختمانی را یکی از ویژگی‌های این لایحه عنوان کرد و افزود: در این لایحه تاکید شده است که دستورالعمل‌های مرتبط با ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها متناسب با برخی تفاوت‌های منطقه‌ای و شرایط متنوع جغرافیایی کشور تهیه شود.   بیشتر بخوانید:  آغاز احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی با شرایط ویژه برای اقشار کم درآمد در خراسان جنوبی

 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سخنگوی وزارت کشور ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها ساخت و ساز وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف ۲۲ تُن و ۱۰۴ کیلوگرم کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی در مرز بازرگان خبر داد.

به گزارش صدا و سیما، سردار رضا بنی اسدی فر گفت: یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری وارد گمرک مرزی بازرگان می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: کالای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی بعنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی گفت: در بررسی‌های اسنادی مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک "HAIFA" محصول و ساخت رژیم جعلی صهیونستی (اسرائیل) است.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به اینکه با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، افزود: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرد و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضایی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضایی تشکیل شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مراقب میوه‌های آلوده باشید مرگ خاموش با مصرف بي‌رويه كود شيميايي!

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • با تخلفات کنکوری و مجازات‌های آن آشنا شوید
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • چه مواردی شامل تخلفات کنکوری می‌شود؟ + موشن گرافی
  • با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران