Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته کارشناس سیاسی، پاسخ ترامپ به بحران کروناویروس و اعتراضات گسترده به دلیل بی عدالتی نژادی، او را پیش از انتخابات ماه نوامبر به دردسر بزرگی انداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به گفته کارشناس سیاسی، پاسخ ترامپ به بحران کروناویروس و اعتراضات گسترده به دلیل بی عدالتی نژادی، او را پیش از انتخابات ماه نوامبر به دردسر بزرگی انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ایندرجیت پارمار" استاد سیاست بین الملل در دانشگاه سیتی در گفتگو با خبرگزاری CNBC گفت که ترامپ 2 هدیه سیاسی گرفته، اما هر دو را بر باد داده است.

پارمار اظهار داشت: "همه گیری کشنده، فرصتی برای او بود تا به منظور فاصله گرفتن از نفاق سیاسی، کشور را متحد کند و به عنوان رئیس جمهور آمریکا در یک دوره اضطراری به طور مؤثر عمل کند."

 

وی افزود: "او (ترامپ) این کار را انجام نداد و به خاطر بسترسازی خود دچار دردسر بزرگی شد. به نظر من، او بهای سنگینی را خواهد پرداخت و در حال حاضر آن بها توسط تعداد بسیاری از مردم آمریکا از نظر سلامتی و اقتصادی پرداخت می شود."

سخنگوی کاخ سفید به تماس CNBC در این باره پاسخ نداد.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط دانشگاه هاپکینز، بیش از 2.7 میلیون مورد تأیید شده کووید19 و 128،740 مورد فوتی ناشی از این ویروس در آمریکا وجود داشته است. آمریکا بالاترین شمار عفونت و بیشترین مرگ و میر ناشی از کروناویروس در جهان را به خود اختصاص داده است.

پارمار ادامه داد که اعتراضات سراسری به خاطر قتل جورج فلوید به دست پلیس نشان داد که ترامپ قادر به همدردی نیست.

وی گفت: "من معتقدم او نشان داده که در شرایط اضطراری واقعی و وقتی شما به رهبر واقعی نیاز دارید به هیچ عنوان لایق نیست. او در مورد مردم سخن می گوید، اما منافع آنها در رفاه اقتصادی و امنیت جسمی و شخصی را در نظر نمی گیرد. پاسخ ترامپ به این دو بحران به احتمال زیاد شانس انتخاب مجدد او را به خطر می اندازد."

پارمار تأیید کرد که بازارهای مالی در مسیر نگران کننده ای است، زیرا اجماع گسترده بازار محور نئولیبرال با پاسخ دولت ترامپ به این همه گیری متزلزل شده است.

وی افزود: "اما من فکر می کنم که فلسفه اساسی بازار شکست نخورده و در مسیر شکست است. من گمان می کنم که بسیاری از مردم آمریکا همچنان بسیار ناخشنود هستند."

 

آخرین تحقیقات آماری CNBC نشان داد که با حمایت ایالت های اصلی نبرد از "جو بایدن"، ترامپ در نظرسنجی ها در برابر او (بایدن) سقوط کرد.

تحلیلگران واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) در ماه گذشته طی گزارشی گفتند که وقتی انتخابات ریاست جمهوری به میدان نبرد تبدیل شود، فرصت ها به نفع بایدن تغییر می کند.

 

EIU دلایل مختلفی برای تغییر حمایت مردم ذکر کرد، اما محققان بر اهمیت نحوه برخورد ترامپ با شیوع کووید19 و اعتراضات موسوم به "زندگی سیاهپوستان مهم است" (Black Lives Matter) تأکید کردند.

گروه اوراسیا در ماه ژوئن گفت که ترامپ در جنبش "زندگی سیاهپوستان مهم است" در طرف اشتباه قرار گرفت و این امر به طور جدی به درجه محبوبیت وی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری لطمه وارد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مادورو دوشنبه به وقت محلی ونزوئلا در جمع هوادارانی که برای حمایت از وی تجمع کرده بودند، گفت: تحت تاثیر سخاوت و اعتماد مردم کاراکاس به این خودم به این کارگر حقیر قرار گرفتم.

وی در این تجمع تصویر هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق ونزوئلا را در دست داشت و هوادارانش در حالی لباس‌های قرمز پوشیده بودند، نام او را صدا می‌زدند.

دولت و اپوزیسیون ونزوئلا اکتبر گذشته توافق کردند که انتخابات ریاست جمهوری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ برگزار کرده، هر گروهی نامزد مورد نظر خود را معرفی کرده و ناظران بین‌المللی بر آن نظارت کنند. اما برخی اعضای اپوزیسیون نسبت به اینکه دولت ونزوئلا به این توافق پایبند بماند، ابراز تردید کردند.

ماریا کورینا ماچادو نامزد اصلی اپوزیسیون برای حضور در انتخابات و رقابت با مادورو بود، اما دیوان عالی این کشور در ماه ژانویه وی را از تصدی سمت‌های دولتی منع کرد.

این اقدام باعث شد که آمریکا برخی از تحریم‌های لغوشده علیه ونزوئلا را بازگرداند. گروه‌های مختلف تا ۲۵ مارس (ششم فروردین ۱۴۰۳) فرصت دارند، نامزد‌های خود را معرفی کنند، اما ماچادو معرفی یک نامزد جایگزین برای خود را رد کرده است.

اپوزیسیون ونزوئلا «کورینا یوریس» ۸۰ ساله را که استاد دانشگاه است، به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده است، اما اپوزیسیون اعلام کرد که نتوانسته است به وبسایت «شورای ملی انتخابات» برای ثبت نام وی دسترسی پیدا کند.

تاکنون ۱۰ نفر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا نامزد شده‌اند، اما اغلب آنها همسو با دولت مادورو قلمداد می‌شوند.

مادورو برای سومین دوره ریاست جمهوری ونزوئلا نامزد می‌شود. قانون اساسی ونزوئلا هیچ محدودیتی برای تعداد دوره‌های ریاست جمهوری و سایر مقامات منتخب تعیین نمی‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد