Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:44:14 GMT

طرح مستندنگاری سنگ نوشته خرم‌آباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۵۷۸۸

طرح مستندنگاری سنگ نوشته خرم‌آباد آغاز شد

سید امین قاسمی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: به منظور استفاده از طرح مرمت و انجام مرمت این کتیبه تاریخی و ارزشمند کار مستند نگاری سنگ نوشته آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح مستند نگاری سنگ نوشته خرم آباد، عملیات فتوگرامتری و تهیه تصاویر ارتو ( تخت ) انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۱۲۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است، افزود: بزودی و پس از پایان مستند نگاری سنگ نوشته، عملیات مرمت این اثر تاریخی در دستور کار قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: این کتیبه در ۲۲ مهرماه ۱۳۷۲ پس از ۷۸ روز سنگبری به جهت تعریض خیابان شریعتی امروزی، ۱۴ متر به سمت شرق منتقل شده است.

 این کتیبه که به شماره ۳۹۸ در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۳۳۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در سطح جنوب شرقی خود ۵ سطر، سطح جنوب غرب ۶ سطر، شمال غربی  ۴ سطر و شمال شرق ۴ سطر و در مجموع ۱۹ سطر به خط فارسی و کوفی نسخ نگاشته شده است.

برچسب‌ها مرمت خرم آباد میراث فرهنگی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرمت خرم آباد میراث فرهنگی لرستان مرمت خرم آباد میراث فرهنگی لرستان سنگ نوشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست معرفی و تاریخ‌نگاری تولد هوش مصنوعی در جهان

نشست مشترک کتابخانه فرهنگستان علوم و گروه تاریخ علم بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی با موضوع «معرفی و تاریخ‌نگاری تولد هوش مصنوعی در جهان» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این نشست که سومین نشست از سلسله نشست‌های مشترک کتابخانه فرهنگستان علوم و گروه تاریخ علم بنیاد دایرة­‌المعارف اسلامی است، روز دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل تالار استاد دکتر رضا داوری‌اردکانی واقع در فرهنگستان علوم برگزار می‌شود.

در این نشست فرید قاسملو، عضو هیئت علمی بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی با موضوع «نگاهی به زیرساخت‌های به وجود آمدن هوش مصنوعی در قرن بیستم با تمرکز بر جنگ‌های جهانی اول و دوم» و مهندس نوید باصری، رئیس گروه امنیت فناوری اطلاعات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با موضوع «هوش مصنوعی، مسائل، دغدغه‌ها و دستاوردها» سخنرانی خواهند کرد.

حضور در این نشست برای عموم آزاد است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر در پیشوا
  • «یکی بود یکی نبود»؛ محفلی برای تمرین نوشتن داستان
  • جزییات انتشار ۱۵ عنوان کتاب درباره شهدای کشتی‌گیر
  • برگزاری نشست معرفی و تاریخ‌نگاری تولد هوش مصنوعی در جهان
  • معرفی نامزد‌های بخش مستندنگاری
  • نامزدهای بخش مستندنگاری اعلام شد
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه
  • آغاز ساخت تقاطع سه سطحی بلوار ۶۰ متری خرم‌آباد
  • آغاز عملیات ساخت تقاطع سه سطحی در خرم‌آباد
  • ابقای رییس هیات فوتبال گیلان برای چهارمین دوره متوالی