Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه‌ افغانستان اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در نشست روز دوشنبه وزرای امور خارجه منطقه که به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه‌ افغانستان اعلام کرد قرار است افغانستان سه نشست مهم منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و سه‌جانبه در رابطه با صلح و مذاکرات بین‌الافغانی را در جریان هفته‌ جاری میزبانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«گران هیواد»، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان امروز (شنبه ۱۴ تیر) در یک پیام ویدئویی گفت که نشست نخست قرار است دوشنبه‌ پیش‌ رو از طریق ویدیو کنفرانس بین کشورهای منطقه، همکاران و شرکای استراتژیک منطقه‌ای دولت افغانستان برگزار شود. جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست شرکت خواهد کرد. 

به گفته مقامات وزارت امور خارجه افغانستان، قرار است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این نشست حضور پیدا کند.

به گفته‌ سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان نشست بعدی با شرکت پاکستان و چین به میزبانی افغانستان سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود. در این نشست سه‌جانبه، روی همکاری‌های امنیتی، اقتصادی و مذاکرات صلح گفت‌وگو خواهد شد.

هیواد همچنین گفت که سومین نشست میان کشورهای فرامنطقه به‌منظور ایجاد اجماع بین‌المللی پیرامون مذاکرات بین‌الافغانی و روند صلح افغانستان، با شرکت شرکای عمده‌ بین‌المللی افغانستان و کشورهایی که در ۱۹ سال گذشته افغانستان را در زمینه امنیت و اقتصاد حمایت کرده‌اند، روز پنج‌شنبه هفته‌ جاری برگزار خواهد شد.

این نشست با سخنان اشرف غنی رئیس ‌جمهور افغانستان آغاز و به رهبری محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه این کشور ادامه خواهد یافت.

وزارت امور خارجه افغانستان برگزاری این نشست‌ها را جهت تقویت اجماع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در رابطه با صلح افغانستان و مذاکرات بین‌الافغانی مهم عنوان کرده است.

این نشست‌ها در رابطه با ایجاد اجماع منطقه‌ای و جهانی در مورد صلح و مذاکرات بین‌الافغانی در حالی برگزار می‌شوند که تاکنون تاریخ مشخص برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی اعلام نشده است.

به گزارش فارس، در سفر ۲ روزه سرپرست وزارت خارجه افغانستان (+) به ایران که در تاریخ 2 تیرماه صورت گرفت، طرف ایرانی و افغانستانی، توافق کردند که سند جامع همکاری‌ها را تا سه ماه آینده آماده کنند و ایران هم اعلام کرد آماده است میزبان مذاکرات بین الافغانی باشد. 

همچنین در پایان این سفر، ایران در بیانیه‌ ۱۵ بندی ظریف و اتمر اعلام کرد که آماده است در صورت درخواست افغانستان، ظرفیت و امکانات خود را برای تسھیل روند مذاکرات بین الافغانی و میزبانی از این مذاکرات به کار گیرد. (اینجا بخوانید) 

در این راستا سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه هفته گذشته با اعلام خبر ملاقات روز دوشنبه محمدابراهیم طاهریان‌فرد نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با معاون سیاسی گروه طالبان در قطر تاکید کرد این دیدارها در راستای تلاش‌ها و رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران برای انجام گفت‌وگوهای بین الافغانی با هدف برقراری صلح، ثبات و امنیت در جمهوری اسلامی افغانستان صورت می‌پذیرد. (جزییات بیشتر)

در پی اختلافات سیاسی در افغانستان پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، جمهوری اسلامی ایران تلاش و رایزنی‌های زیادی را در راستای حل اختلافات صورت داد از جمله با طرف‌های افغانستانی و در نهایت توافقی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله حاصل شد که ایران نیز از این توافق استقبال کرد.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارتخارجه نشست منطقه ای مذاکرات بین الافغانی جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه خارجه افغانستان منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی ویر خارجه آلمان با امیرعبداللهیان

وزیر خارجه آلمان با همتای ایرانی خود گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آلمان شامگاه یکشنبه از رایزنی تلفنی «آنالنا بربوک» وزیر خارجه این کشور با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

برلین می‌گوید بربوک همانند برخی دیگر از همتایان غربی خود، پاسخ تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است.

وزارت خارجه آلمان گفته بربروک از همتای ایرانی خود خواسته تهران «تمام خشونت‌ها علیه اسرائیل را متوقف کند».

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با حمله تروریستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و همچنین جنایات جنگی ادامه دار در غزه، باعث تشدید تنش در منطقه شده است.

بربوک همچنین خواستار آزادی کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی به نام MSC Aries شده که ایران روز شنبه آن را توقیف کرد.

دیپلمات‌ ارشد آلمان از ایران نیز خواسته به کاهش تنش در منطقه کمک کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • رایزنی والی هرات و سفیر قزاقستان
  • آغاز اولین نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه در سال جاری
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه
  • امیرعبداللهیان در رایزنی با همتایان خود چه گفت؟
  • رایزنی تلفنی دیپلمات ارشد مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • رایزنی وزیر خارجه آلمان با امیرعبداللهیان
  • رایزنی ویر خارجه آلمان با امیرعبداللهیان
  • رایزنی امیرعبداللهیان با لاوروف درباره پاسخ ایران