Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور جزییات پرداخت ودیعه و اجاره بهای مسکن به تفکیک گروه‌های درآمدی و محل سکونت مددجویان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا در جمع خبرنگاران ‌گفت: با حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با مشارکت کمیته امداد تسهیلاتی برای کمک به جامعه هدف بهزیستی برای ودیعه مسکن و کمک بلاعوض برای اجاره بها فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ٢٠٠ هزار خانوار از مددجویان اجاره نشین هستند

وی با اشاره به اینکه بیش از ٢٠٠ هزار خانوار از مددجویان تحت پوشش بهزیستی مسکن ندارند و اجاره نشین هستند، افزود: اگر قرار باشد تسهیلات به همه آنها اختصاص پیدا کند بیش از ٣ هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز است. البته بودجه بهزیستی برای ساخت مسکن بوده و هیچوقت بودجه‌ای برای ودیعه مسکن یا اجاره بها از محل اعتبارات دولتی در اختیار بهزیستی نبوده است. 

قبادی دانا با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی کنونی و با شیوع کرونا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبلغ ٣٠ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض رهن و اجاره مسکن و همچنین تسهیلات قرض الحسنه مسکن به مبلغ ۵٠ میلیارد تومان را اختصاص داد، اظهار کرد: این ۵٠ میلیارد تومان در اختیار صندوق امداد ولایت قرار می‌گیرد و با حمایت کمیته امداد ٢۵ میلیارد دیگر نیز از محل صندوق امداد ولایت تامین اعتبار می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر با این کمک، ٧۵ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن و ٣٠ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض اجاره مسکن برای جامعه هدف بهزیستی اختصاص داده شده است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: با توجه به محدودیت، امکانات اشاره شده گروه هدف دارای اولویت همچون زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار دارای بعد خانوار حداقل ٣ نفر، معلولان سرپرست خانوار با معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد خانوار حداقل ٣ نفر، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول که سرپرست خانوار دارای معلولیت باشد و فرزندان سازمان بهزیستی که از مراکز شبانه روزی ترخیص شده‌اند و حداکثر ١٠ سال از زمان شروع زندگی مستقل آنها گذشته است را شامل می‌شود. 

شرایط دریافت تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه ودیعه و اجاره بهای مسکن + رقم پرداختی

قبادی دانا با بیان اینکه افرادی می‌توانند مشمول دریافت تسهیلات باشند که فاقد مسکن و مستاجر و تحت پوشش حمایت‌های مستمر و غیر مستمر بهزیستی باشند و سابقه‌ای از استفاده از تسهیلات دولتی تامین مسکن را نداشته باشند و دارای قرار داد اجاره به نام فرد تحت پوشش باشند.

وی افزود: کسانی که در دهک ١ تا ٣ درآمدی هستند مشمول دریافت کمک‌های بلاعوض خواهند شد و افرادی که در دهک‌های ١ تا ٧ هستند مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه خواهند بود. میزان کمک بلاعوض همسو و هماهنگ با مددجویان کمیته امداد است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه برای کمک بلاعوض برای افراد حاضر در شهرهای مرکز استان مبلغ ۶ میلیون تومان و افرادی که در سایر شهرها هستند مبلغ ۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و افراد حاضر در روستاها و حاشیه شهرها ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان برای کمک هزینه اجاره در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای شهرهای مراکز استان تقریبا ماهانه کمک هزینه ۵٠٠ هزار تومان برای یک سال و سایر شهرها کمک هزینه ماهانه ۴٠٠ هزار تومان برای یکسال و روستاها و حاشیه شهرها مبلغ ماهانه ٢٠٠ هزار تومان برای یکسال در نظر گرفته شده است.


قبادی دانا با اشاره به اینکه برای سقف تسهیلات قرض الحسنه در استان‌های مختلف با توجه به شرایط استان و اینکه منزل در مرکز استان یا سایر شهرهاست متفاوت است، گفت: سقف تسهیلات در شهرستان‌ها ٢٠ میلیون تومان است که در مرکز استان ها بین ٢٠ تا ٣٠ میلیون متغیر است. زمان بازپرداخت تسهیلات هم با موافقت و همکاری صندوق امداد ولایت بین ۵ تا ٧ سال است.

نحوه دریافت تسهیلات

وی در ادامه توضیح داد: کسانی که مشمول دریافت تسهیلات هستند می‌توانند به ادارات کل بهزیستی هر استان و شهرستان مراجعه کنند و در سامانه‌ای که در نظر گرفته شده استان‌ها تا سقف اعتبار شهرستان خود می توانند ثبت نام کنند و سپس کسانی که شرایط لازم را داشته و مورد تایید قرار بگیرند برای دریافت تسهیلات به صندوق امداد ولایت معرفی شده و کسانیکه مشمول کمک بلاعوض اجاره بها هستند به شکل الکترونیکی مبلغ مورد نظر روی کارت بانکی آنها شارژ می‌شود.

قبادی دانا افزود: امیدواریم این پروسه تا پایان مرداد به نتیجه برسد و تسهیلات از تاریخ  مذکور پرداخت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قبادی دانا کروناویروس مسكن ودیعه مسکن اجاره بهاء تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت هزار تومان سازمان بهزیستی دریافت تسهیلات سرپرست خانوار میلیارد تومان مشمول دریافت کمک بلاعوض قبادی دانا برای کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل‌ از احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در جلسه هماهنگی تأمین مسکن مددجویی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۹۸ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف بهزیستی استان شد و ۴۰۰ واحد مسکونی نیز در حال احداث است.

وی افزود: برای احداث این واحدها در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از منابع داخلی سازمان به خانواده‌های تحت پوشش در قالب کمک هزینه احداث، خرید واحد مسکونی و اجاره بهای بلاعوض پرداخت شده است که در سایه تلاش همکاران خدوم بهزیستی استان این میزان ۲ برابر اعتبار ابلاغی ابتدای سال است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر سرعت‌بخشی به مراحل تکمیل و احداث واحدهای مسکونی گفت: ضرورت دارد همکاران بهزیستی تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی در حال احداث را در اولویت قرار دهند تا در پایان سال جاری متقاضیان بتوانند واحد مسکونی خود را تکمیل و مورد استفاده قرار دهند.

رضایی ادامه داد: در طرح مسکن ملی ۳۴۰۰ خانوار تحت پوشش در سطح استان ثبت‌نام کرده و مشخصات افراد واجد شرایط برای تخصیص واحدهای مسکونی به اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است، لذا برای تخصیص واحد مسکونی به این افراد لازم است پیگیری و تعامل لازم با راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان‌ها صورت گیرد.

وی در پایان گفت: بازدید میدانی از واحدهای مسکونی در حال احداث جامعه هدف، دارای اهمیت بوده و این بازدیدها باید توسط همکاران بهزیستی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747027

دیگر خبرها

  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان