Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: در اراک ۱۷ منطقه و در ساوه ۲۳ منطقه محروم و حاشیه‌نشین شناسایی‌شده که در تمام این مناطق باید دفتر تسهیل گری راه‌اندازی و بودجه در اختیار آنها قرارگرفته شود اما فقط در یک محله اراک دفتر تسهیل گری آن هم با بودجه کم برای انجام کارهای جزئی راه اندازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ حجت الاسلام واحدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در آیین تودیع و معارفه معاون فرهنگی اداره کل  اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: انسان باید نسبت به مسئولیتی که در اختیارش قرار داده می شود امانت دار باشد و آن را بهتر از قبل به فرد دیگری تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و اجتماع بار معنایی سنگین و وسیعی دارد که در همه بخش های جامعه وجود دارد، گفت: ریشه تمام مشکلات اجتماعی مسائل فرهنگی است؛ لذا تمام افراد و مسئولان باید در رابطه با فرهنگ نقش خودشان را ایفا کنند تا از سرایت این مشکلات به تمام جامعه جلوگیری شود.

واحدی اظهار کرد: در اراک ۱۷ منطقه و در ساوه ۲۳ منطقه محروم و حاشیه نشین شناسایی شده که در تمام این مناطق باید دفتر تسهیل گری راه اندازی و بودجه در اختیار آنها قرار گرفته شود اما فقط در یک محله اراک دفتر تسهیل گری آن هم با بودجه کم برای انجام کارهای جزئی راه اندازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: اوقاف باید همانطور که از گذشته در مسائل فرهنگی نقش داشته است با استفاده از ظرفیت وقفی که در اختیار دارد در مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود کند و این اقداماتی را که انجام می دهد ملموس در جامعه نشان دهد تا مردم نسبت به نقش اوقاف و اقداماتی که انجام می دهد آگاه شوند.

حجت الاسلام عطاالهی رییس اداره اوقاف شهرستان ساوه نیز گفت: طی مدتی که در معاونت فرهنگی اوقاف استان خدمت کردم با توجه به اینکه دو سال اداره کل اوقاف استان فاقد این معاونت بود سعی کردم کارهای عقب افتاده را به جایگاه اصلی خودش برسانیم.

وی بیان کرد: در ساوه با توجه به اینکه ۲۳ منطقه محروم وجود دارد بیشترین تلاش را بر اجرای نیات واقفین که بیشتر در همین زمینه است قرار خواهیم داد.

حجت الاسلام آسوده معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان مرکزی نیز گفت: انجام برنامه های فرهنگی و اجتماعی در دستور کار این معاونت قرار دارد و سعی داریم در این راستا به شهرستان ها هم توجه کنیم.

وی اظهار کرد: سعی می کنیم اگر کاستی وجود دارد جبران کنیم و اعتماد مردم را مانند گذشته به اوقاف قوی تر از قبل کنیم.

گفتنی است در این آیین حجت الاسلام سعید عطاالهی به سمت رییس اداره اوقاف شهرستان ساوه منصوب شد و حجت الاسلام آسوده با حفظ سمت به سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی منصوب گردید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی فرهنگی و اجتماعی دفتر تسهیل گری حجت الاسلام راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلسله نشست‌های فراگیر آسیب شناسی با عنوان «گفتگوی بین نسلی» در اماکن عمومی مساجد، مدارس، پارک‌ها در دو حوزه دانش آموزی و دانشجویی، تفاهم نامه‌ای است که بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی منعقد شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به تعهدات این ستاد در اجرای تفاهم نامه افزود: ایجاد یک هسته اندیشمند متشکل از یک نفر روحانی، یک روانشناس و یک جامعه شناس خبره مد نظر است که این هسته‌ها با حضور در مساجد برای انجام گفتگوهای هم سطح، بدون تحکم و اقناعی در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی با دو گروه مخاطب عنوان شده صحبت کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۶۰ مسجد استان مرکزی گفت: اجرای حداقل ۲ نشست گفتگوی بین نسلی در ۲ رده سنی نوجوان (سن ۱۳ تا ۱۹ سال) و جوانان (سن ۱۹ تا ۲۴ سال) با موضوع آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان (با اولویت مشکلات تحصیلی، فعالیت‌های جنسی، اعتیاد و مواد مخدر و الکلی، رسانه‌های اجتماعی) در هر مسجد مطلوب است.

انقانی زمان اجرای فعالیت این هسته اندیشمند را اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری دانست و گفت: گفتگوی بین نسلی با هدف هم کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان حول موضوعات فرهنگی و اجتماعی به همت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081936

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵
  • توجه به پیوست فرهنگی در اجرای طرح های عمرانی
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • اجرای طرح شناسایی باغچه‌های‌آلوده حاشیه معابر مرکز شهر