Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@07:09:17 GMT

رفع هم‌پوشانی ۱۰۰ هزار فقره بیمه اضافه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۵۹۵۰

رفع هم‌پوشانی ۱۰۰ هزار فقره بیمه اضافه

محسن رعنایی گفت: با توجه به اینکه جمعیت خراسان شمالی کمتر از 900 نفر است در حال حاضر 100 هزار فقره بیمه اضافه در استان شناسایی شده که با انجام طرح هم‌پوشانی بیمه‌ای، آنها تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محسن رعنایی، مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان شمالی 620 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعنایی گفت: از این تعداد، 530 هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفته اند که 445 هزار نفر از آنان ساکنان روستایی، عشایری همچنین ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر استان هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 720 بیمار خاص ( 64 بیمار هموفیلی، 39 بیمار تالاسمی، 287 بیمار دیالیزمی، 139 بیمار پیوند کلیه و 191 بیمار ام اس در استان) به صورت رایگان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی در ادامه از وجود 100 هزار فقره بیمه اضافه در استان خبر داد و گفت: با توجه به ارزیابی انجام شده از تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح در استان، در حال حاضر در استان خراسان شمالی دارای کمتر از 900 نفر جمعیت هنوز 100 هزار فقره بیمه اضافه در استان وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: طی دو سال گذشته با انجام طرح رفع هم پوشانی بیمه ای در استان 200 هزار فقره بیمه اضافه شناسایی و تعیین تکلیف شد و تا پایان مرداد ماه امسال نیز 100 هزار فقره بیمه اضافه یاد شده، شناسایی و تعیین تکلیف خواهند شد.

وی در خاتمه با اعلام اینکه در استان صدور نسخه نویسی الکترونیکی برای دارندگان بیمه سلامت آغاز شده که تا به کنون 65 هزار نسخه نویسی الکترونیکی در استان انجام شده است، گفت: از نیمه دوم امسال این نسخه نویسی برای تمامی بیمه شدگان بیمه سلامت در استان همگانی خواهد شد.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در همین راستا، در حال حاضر 100 مرکز غیر دولتی درمانی استان (شامل مطب‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها) به نرم افزار نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت استان متصل شده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان شمالی حال حاضر بیمه سلامت نسخه نویسی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، زارع، مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: تنها در سال گذشته  ۳۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه درمان در بخش های مختلف به بیماران خاص وصعب العلاج پرداخت شد.

او  افزود: شرط حمایت صندو.ق  از بیماران خاص دارا بودن یکی از بیمه های پایه در حوزه سلامت یا تامین اجتماعی یا  نیروهای مسلح است.

به گفته وی بیماران خاصی که تاکنون موفق زیر پوشش این صندوق قرار نگرفته اند و می توانند با مراجعه به سامانه بیمه سلامت و ثبت کدملی و شماره همراه تحت پوشش قرار گیرند.

صندوق حمایت از بیماران خاص بیش از ۱۰۰ گروه از بیماری های خاص را در زمینه دارو ویزیت توانبخشی وپارا کلینیک تحت پوشش قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • رفع اختلال در سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت
  • زیرمیزی پزشکان روی میز تعزیرات
  • رسیدگی فوری به پرونده‌های زیرمیزی پزشکان
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • (ویدئو) علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت چه بود؟
  • اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری
  • اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه