Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@06:04:52 GMT

«بداهه» ایرانی به آمریکا لاتین می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۵۹۸۹

«بداهه» ایرانی به آمریکا لاتین می‌رود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم کوتاه «بداهه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رامین معصومیان، پس از شرکت در جشنواره فیلم کوتاه کانادا و جشنواره آنلاین لیفت آف، در تازه‌ترین حضور بین‌الملی خود به فستیوال فیلم کوتاه آمریکا لاتین راه پیدا کرد.

فرهاد مهرخیرانی و سوده خدری در این اثر که به قلم رامین معصومیان و فرهاد مهرخیرانی نگاشته شده است، به ایفای نفش می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خلاصه «بداهه» آمده است: «مردی در اتاقش شروع به نواختن تار می‌کند و صدای تار دیگری از منزل همسایه که زنی تنها در آن زندگی می‌کند، به گوش می‌رسد؛ این دو از پشت دیوار بداهه نوازی می‌کنند تا اینکه مرد تصمیم می‌گیرد به درب منزل آن زن برود و...»

۵۷۵۷

کد خبر 1406230

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فیلم کوتاه جشنواره های سینمایی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اُجاق قشقایی نماینده فارس در جشنواره فیلم اقوام ایرانی

علی بلندنظر، تهیه‌کننده و کارگردان اجاق گفت: این مستند کوتاه روایتی از آئین‌ها و رسوم ایل قشقایی و جایگاه ویژه اُجاق در باور‌های این قوم ریشه‌دار ایرانی است.

او ادامه داد: اجاق روایت یکی شدن با طبیعت و روایت اشک‌ها و لبخند‌هایی به درازای تاریخ بشر و زندگی گذرا است و یکدلی و یکرنگی مردمان با اصالت و نجیب را روایت می‌کند.

این کارگردان قشقایی افزود: این مستند به شیوه مردم نگاری ساخته شده و در ژانر سینمای مستند قوم‌نگار قرار می‌گیرد و به ضبط و ثبت جایگاه اجاق و قسمتی از آیین‌ها و رسوم مربوط این ایل بزرگ از قول ریش‌سفیدان ایل می‌پردازد.

بلند نظر با اشاره به حضور درخشان این مستند در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی، عنوان کرد: اجاق عنوان‌های فیلم برگزیده جشنواره فیلم مذهب امروز ایتالیا، جشنواره رسانه‌های تصویری جوانان میهودو ژاپن و جشنواره فیلم ویوا بوسنی را در کارنامه دارد و اینبار نماینده فارس در نخستین حشنواره قیلم اقوام ایرانی شده است.

او یادآور شد: مستند اجاق در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شیراز تهیه شده است.

علی بلندنظر کارگردانی و تهیه کنندگی اجاق است و محمد ناصری‌راد فیلمبرداری و تدوین، محسن دانشور صدابرداری، احسان بلندنظر تحقیق و پژوهش، ساسان حیدرپور مجری طرح و محمدحسین فلاح‌زاده، سینا بهروزیان مدیریت تولید این مستند سینمایی را به عهده دارند.

محمد ناصریراد نیز عکاس، حسین بلندنظر و مریلا مرادی طراح پوستر، احسان بلندنظر تایپوگراف و مرجان پیروی و الهام قارلی‌پور مترجم انگلیسی اجاق هستند.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود. این جشنواره فیلم حاصل همکاری بنیاد ایرانشناسی و موسسه فرهنگی هنری فصل هنر است که با هدف به تصویر کشیدن تنوع قومی و فرهنگی و آداب و رسوم و گویش‌ها روی پرده سینما در قالب فیلم کوتاه برای توجه به اقوام ایرانی و نمایش رنگین‌کمان فرهنگی برای جامعه برپا شده است.

هیات انتخاب فیلم‌های مستند شامل هادی آفریده، بابک بهداد و محمدرضا بهشتی منفرد است که ۶۵ فیلم مستند را برای رقابت در بخش اصلی جشنواره انتخاب کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری
  • نمونه‌های ایرانی نفرین هری کین؛ رامین رضاییان و مسعود ریگی!
  • بیانیه جامعه روحانیت مبارز در مورد پاسخ ایران به اسرائیل: رزمندگان اسلام سنگ دشمن از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادند و توان و اراده‌ی دفاع از مظلوم و کوتاه نیامدن از عزّت اسلامی و ایرانی را به اثبات رساندند
  • چشم هند به «ببعی» و «کارتونی‌ها» روشن می‌شود
  • حضور «ببعی» و «کارتونی ها» در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس لاکناو
  • راهیابی دو فیلم ایرانی به جشنواره مسکو
  • برتری دو مستند چهارمحال و بختیاری در نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • مستند‌های چهارمحال و بختیاری برگزیده نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • حضور پنج فیلم کوتاه ایرانی برگزیده یوالیتی در فستیوال فتوفیلم 
  • اُجاق قشقایی نماینده فارس در جشنواره فیلم اقوام ایرانی