Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی 24 ساعت گذشته ایالت‌های مختلف آمریکا شاهد ثبت بیش از 57 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا بوده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی منتشرشده از میزان شیوع کرونا در جهان نشان می‌دهند تاکنون  11 میلیون و 212 هزار و 663 نفر به کروناویروس مبتلا شده و 529 هزار و 495 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۶ میلیون و 358 هزار و 395 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.

برزیل با ثبت یک میلیون و 543 هزار و 341 نفر در جایگاه دوم، روسیه با 674 هزار و 515 نفر در جایگاه سوم، هند با 650 هزار و 431 نفر در جایگاه چهارم و اسپانیا با 297 هزار و 625 نفر در جایگاه پنجم کشورهای بیشترین میزان ابتلا به کرونا در جهان قرار دارند.

۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

در حالی که سازمان جهانی بهداشت درباره گسترش شیوع بیماری کووید-۱۹ هشدار داد ممکن است لازم باشد برخی کشورها بار دیگر تعطیلی‌ها و سایر محدودیت‌ها را برای مقابله با این بیماری بازگردانند، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواهان توقف درگیری‌ها در وضعیت همه‌گیری ویروس کروناست. 

بیشتر بخوانید:

ابتلای عضو ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ به کرونا

ثبت بیشترین آمار ابتلا به کرونا در آمریکا در هفته گذشته

برخی از کارشناسان هشدار دادند افزایش شیوع کرونا در آمریکا و غفلت مقام‌های این کشور به آن باعث می‌شود تا خطر بزرگی سراسر جهان را تهدید کند. «لیانگ مانچون»، پژوهشگر مرکز تحقیقاتی دانشگاه «چینگ هوا» پکن دراین‌باره گفت: با توجه به برگزاری رویدادهایی نظیر اعتراضات سراسری یا جشن روز استقلال در آمریکا شمار مبتلایان در این کشور می‌تواند به‌سرعت افزایش یابد.

«آنتونی فائوچی»، مدیر مرکز تحقیقات مبارزه با بیماری‌های واگیردار آمریکا اعلام کرد: به‌دلیل افزایش گسترده تعداد افراد مبتلا به کرونا در برخی ایالت‌ها باید تدابیر پزشکی ازجمله بستن مکان‌های دولتی و برخی محدودیت‌ها اعمال شود.

آنتونی فائوچی

این در حالی است که آمریکا بیش از 57 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را در 24 ساعت گذشته ثبت کرد؛ موضوعی که باعث شده است بیشترین آمار ابتلا در هفته گذشته به‌شمار رود. در بیانیه‌ای که دانشگاه «جانز هاپکینز» منتشر کرد، آمده است: در 24 ساعت گذشته 57 هزار و 683 مورد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت و 728 مورد مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به این ویروس ثبت شده است.

با توجه به این آمار، تاکنون 132 هزار و 101 نفر در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند و این کشور همچنان درصدر کشورهای مبتلا و جان‌باخته ناشی از کرونا قرار دارد؛ چه اینکه بیش از 2 میلیون و 890 نفر از جمعیت این کشور در حال حاضر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

طبق آمار، بیشترین موارد جدید ابتلا به کرونا در جنوب و غرب آمریکا ثبت شده و این مناطق را در وضعیت خطرناکی قرار داده است.

در اکوادور وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 61 نفر فوت کردند و تعداد افراد جان‌باخته به 4 هزار و 700 نفر افزایش یافته است. همچنین یک‌هزار و 189 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و مجموع افراد مبتلا به 60 هزار و 657 نفر رسیده است.

در کلمبیا منابع خبری اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته، این کشور شاهد مرگ 136 نفر بوده و مجموع افراد جان‌باخته به 3 هزار و 777 نفر افزایش یافته است. همچنین با ثبت 3 هزار و 395 مورد جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 109 هزار و 505 رسیده‌اند.

وزارت بهداشت آرژانتین نیز اعلام کرد تعداد افراد مبتلا به کرونا بعد از ثبت 2 هزار و 845 مورد جدید به 72 هزار نفر رسیده است. همچنین 52 مورد جدید فوت شده بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد و مجموع افراد جان‌ باخته از این بیماری را به یک‌هزار و 437 مورد افزایش یافته است.

 شیوع کرونا در قاره سیاه

در آفریقای جنوبی در 24 ساعت گذشته 9 هزار و 63 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد و با این آمار تاکنون 177 هزار و 124 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. در بیانیه وزارت بهداشت آفریقای جنوبی آمده است: مردم در نقاط مختلف این کشور برای مبارزه با شیوع کرونا باید تدابیر پزشکی را رعایت کنند.

این در حالی است که تعداد افراد جان‌باخته بر اثر ابتلا به کرونا بعد از ثبت 108 مورد جدید به 2 هزار و 952 نفر رسیده است. در این کشور تاکنون بیش از یک میلیون و 745 هزار آزمایش کرونا انجام شده است که نشان می‌دهد آفریقای جنوبی از لحاظ تعداد افراد مبتلا به کرونا در صدر کشورهای قاره سیاه قرار دارد و ازلحاظ موارد آزمایش رکورد جدیدی ثبت  کرده است.

افزایش شیوع کرونا در روسیه با وجود یک دوره ثبات

تشکیلات مبارزه با ویروس کرونا در مسکو اعلام کرد که این ویروس در 24 ساعت اخیر در پایتخت روسیه باعث مرگ 25 نفر شده و مجموع افراد جان‌باخته به 3 هزار و 929 نفر افزایش یافته است. این رقم در حالی است که اقدامات بازدارنده زیادی در مسکو با هدف جلوگیری از شیوع کرونا وضع شده و در چند روز گذشته نیز باعث شده بود شیوع کرونا در این شهر وضع باثباتی داشته باشد.

وزارت بهداشت کره‌جنوبی نیز از ثبت 63 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد و اعلام کرد که با توجه به بازگشایی مراکز تجاری و عادی شدن اوضاع، امکان افزایش موارد ابتلا به کرونا وجود دارد.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا کرونا آفریقای جنوبی تعداد افراد مبتلا به کرونا مورد جدید ابتلا به کرونا ابتلا به کرونا افزایش یافته افراد جان باخته کرونا در آمریکا 24 ساعت گذشته آفریقای جنوبی شیوع کرونا نفر در جایگاه مجموع افراد وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند

ایرلند قصد دارد به طور رسمی از پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، ایرلند روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد شرکت در پرونده نسلی‌کشی علیه رژیم صهیونیستی را دارد.
وزیر خارجه ایرلند در این رابطه گفت که دادگاه جهانی باید در زمینه نسل‌کشی بودن یا نبودن اقدامات رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری کند اما می‌خواهد بگوید که اتفاقات کنونی در غزه بیانگر نقض حقوق بشر است.
آفریقای جنوبی اخیرا رسما در درخواستی رسمی از دیوان بین‌المللی دادگستری، خواستار اقدامات جدید علیه رژیم صهیونیستی شد.
دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه ۶ بهمن رای خود را در خصوص «اقدامات اضطراری و موقت» برای تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد. این دادگاه در این حکم صلاحیت خود را برای رسیدگی به این پرونده تأیید کرد و از رژیم صهیونیستی خواست برای جلوگیری از نسل‌کشی اقدام کند.
آفریقای جنوبی با این اتهام که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی خود در نوار غزه، کنوانسیون منع نسل‌کشی مورخ ۱۹۴۸ را نقض کرده است، روز ۲۹ دسامبر شکایتی را علیه تل‌آویو در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد و طی ۲ جلسه به آن رسیدگی شد.
رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، طی یورش‌های زمینی و هوایی متعدد خود به اراضی اشغالی فلسطین به‌ویژه سراسر غزه، جان بیش از ۳۰ هزار فلسطینی را گرفته است. اکثر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند. در همین حال خبری از ورود کاروان‌های حامل کمک به غزه نیست و تعداد محدودی کامیون که وارد غزه می‌شود، هدف حملات صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در دوومیدانی آفریقای جنوبی
  • مریم طوسی در آفریقای جنوبی نقره‌ای شد
  • کودتا و ناامنی در آفریقا؛ نقش استعمار فرانسه در قاره سیاه
  • ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند
  • مداخله ایرلند در پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
  • همه مصائب قاره سیاه در سال گذشته؛ از تغییرات اقلیمی تامهاجرت ابدی
  • حرکت آکروباتیک و گل تماشایی یاسین بنزیا مقابل آفریقای جنوبی (الجزایر 3-3 آفریقای جنوبی)
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل