Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@10:24:28 GMT

آزادی 140 زندانی جرایم غیرعمد در دهه کرامت

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۶۱۴۰

آزادی 140 زندانی جرایم غیرعمد در دهه کرامت

خبرگزاری آریا- ستاد دیه کشور اعلام کرد که 140 زندانی جرایم غیرعمد در "دهه کرامت" آزاد شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، ستاد دیه کشور اعلام کرد:
ستاد دیه کشور از بدو تاسیس خود تاکنون به عنوان بازوی حبس‌زدای دستگاه قضاء زمینه آزادی قریب به 140 هزار زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نموده‌است که بدون تردید این اقدام پررنگ‌ترین فعالیت عملی در راستای کاهش جمعیت زندان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با  تأکیدات مکرّر مقام معظم رهبری و پیگیری مجدّانه آیت‌الله رئیسی در زمینه کاهش حداکثری محبوسان، در سال جاری که شروع هفته قوه‌قضاییه با سالروز ولادت کریمه‌ اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها تقارن داشت اغلب نمایندگی‌های ستاد دیه با برپایی آیین‌های گلریزان حضوری و مجازی نسبت به آزادی زندانیان غیرعمد اقدام نمودند.
در این میان استان‌های قم، فارس و خراسان‌رضوی  به برکت میزبانی از ذرّیه پیامبر اسلام از  شرایط ویژه‌ای برخوردار بودند و برنامه‌ریزی در این نمایندگی‌ها افزون بر ندامتگاه‌ها، با حفظ و رعایت اصول  بهداشتی تا بارگاه ملکوتی امام رضا، آستان مقدسه حضرت معصومه و صحن منور امامزاده شاه چراغ علیهم‌السلام نیز کشیده شد.

آزادی 33 زندانی غیرعمد در مشهد
در این راستا مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌رضوی با تقدیر از حمایت‌های خادمان آستان رضوی در راستای حمایت از زندانیان غیربزهکار گفت: همزمان با دهه کرامت و ولادت حضرت رضا علیه‌السلام به همت خیرین و کمک‌های مادی و معنوی جمعی از خدام زمینه آزادی 33 زندانی جرایم غیرعمد استان خراسان رضوی در این دهه از بند رهایی یافتند.
جواد غفاریان طوسی افزود: در رسیدگی به این پرونده‌ها افزون بر 33 محکوم عائله‌مند یاد شده، با پذیرش اعسار 15 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در مجموع 48 بدهکار مالی به برکت این ایام نورانی از زندان‌های سطح استان رهایی یافتند.

رهایی 54 محکوم غیرعمد در استان فارس
در آیین گلریزانی هم که به همین مناسبت در سالن اجتماعات اداره کل زندان‌های استان فارس برگزار شد خیران شیرازی با کمک یک میلیارد و 300 میلیون تومانی خود زمینه آزادی 54 مددجوی تحت حمایت ستاد دیه را فراهم نمودند.
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاد دیه فارس در این مراسم با اشاره به عملکرد این مجموعه مردم نهاد در حوزهحمایت از دربندان دردمند گفت: با همت مردم نوعدوست در سالی که گذشت زمینه آزادی 550 نفر و از ابتدای سال‌جاری نیز مقدمات رهایی 95 بدهکار مالی و دیه ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی را فراهم شده است.
وی افزود: هم‌اکنون تعداد 825 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان فارس تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد بدهی 51 نفر کمتر از 20میلیون است.

استخلاص 7 بدهکار مالی با کمک 190 میلیونی خیرین استان قم
نیکوکاران استان قم نیز با وجود مشکلات پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا در اجرای این طرح عیدانه فعال بوده و با اهدای کمک 190 میلیون تومانی خود زمینه آزادی هفت نفر از بدهکاران مالی این استان را فراهم نموند.
رضا مرادی‌پور مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اعلام این خبر گفت: کل بدهی این زندانیان رقمی بالغ بر 347 میلیون تومان بود که از این مبلغ یکصد میلیون تومان را شکات خصوصی پرونده‌ها در قالب جلسات صلح و سازش گذشت نمودند.
دیگر نمایندگی‌های ستاد دیه نیز با عنایت به ظرفیت استانی ضمن برپایی آیین‌های گلریزانی در گود زورخانه یا سالن اجتماعات زندان‌های مرکزی در مجموع زمینه آزادی 140 زندانی غیرعمد را فراهم نموده‌اند که میانگین بدهی این افراد رقمی بالغ بر 16 میلیون تومان گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد دیه زندانی جرایم غیرعمد زمینه آزادی ستاد دیه زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: سال گذشته ۲۷۱ زندانی جرائم غیرعمد با مجموع بدهی ۲۱۶ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که میزان بخشودگی بدهی نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۶۸ درصد افزایش داشت.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه و به منظور کاهش جمعیت کیفری، ۲۷۱ زندانی شامل ۲۵۱ نفر مرد و ۲۰ نفر زن با رقم بدهی بالغ بر دو هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال در سال گذشته از بند حبس رهایی پیدا کرده‌اند که رقم بدهی در مقایسه با سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سرانه بدهی زندانیان با افزایش دو برابری به مبلغ هشت میلیارد ریال رسیده است، افزود: مبلغ ۶۷۲ میلیارد ریال از کل بدهی با همیاری و گذشت طلبکاران از اصل محکومُ به کسر شده، ۱۲۳ میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض ۱۷۲ میلیارد ریال در قالب وام قرض‌الحسنه و ۶۴ میلیارد ریال نیز توسط خانواده زندانیان به شکات پرونده‌ها پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: همچنین مبلغ ۱۲ میلیارد ریال نیز بابت دیه زندانیان تصادفی توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به حساب دادگستری استان واریز شده است.

شعبانی همچنین از آزادی ۱۷ زندانی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در قزوین خبر داد و گفت: هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در بازدیدی که به همراه معاونین و مدیر کل سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی از زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت قزوین داشتیم، ۱۷ زندانی دارای شرایط لازم از ارفاقات قانونی برخوردار و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) آزاد شدند.

وی در پایان از تمام خیران دعوت کرد تا در اقدام خیرخواهانه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با ستاد دیه استان همکاری داشته باشند تا به برکت ماه مبارک رمضان تعداد دیگری از این زندانیان هم از نعمت آزادی برخوردار شوند.

کد خبر 739690

دیگر خبرها

  • از گلریزان ۲ میلیاردی تا کمک ۳۰ میلیونی به آزادی زندانیـان جرایم غیر عمد در یزد
  • آزادی هفت زندانی جرائم غیرعمد به همت خیرین بافقی
  • گلریزان مهریزی‌ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • آزادی ۴ زندانی جرایم غیر عمد به همت خدام الرضا
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به همت مشتریان و کارکنان بانک مسکن
  • افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین
  • ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • محکومان جرایم غیرعمد در شادگان توسط یک ناشناس آزاد شدند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند