Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت ارائه گزارش‌های صحیح فساد برای رسیدن به جامعه مطلوب و تشویق افشاکنندگان فساد اظهار داشت: اولین مرحله نهی از منکر، اعلام انزجار از آن منکر یا به نوعی فساد است.

افشاکننده فساد باید در کنار آگاهی، صلاح و فساد را به درستی بشناسد

وی با بیان اینکه وقتی مرحله نخست در گزارشگری فساد به خوبی تبیین شود، گزارش‌های صحیح نیز در جامعه مورد توجه قرار می‌گیرند، افزود: سوت‌زنی به معنای افشای فساد و جلوگیری از آن است که در مرحله اول با نهی از منکر می‌توان فرد خاطی را راهنمایی کرده تا این اقدام را متوقف کرده یا جلوی پیشرفت آن را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله ممدوحی با اشاره به سایر مراحل نهی از منکر و افشاگری فساد، خاطرنشان کرد: اگر فرد ببیند که افشا کردن فساد، فایده‌ای ندارد و فرد وقیح‌تر می‌شود، یا حتی مفسده بزرگ‌تری رخ می‌دهد، باید جوانب کار را سنجیده و با اذن امام و حاکم وقت قیام کند و با این روش جلوی فساد بایستد.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فردی که می‌خواهد فسادی را گزارش دهد باید علاوه بر داشتن اطلاعات، بدون غرض‌ورزی این کار را پیگیری کند، گفت: گزارش افرادی که اطلاعاتی در زمینه‌های مورد نظر ندارند، قابل قبول نیست. بلکه باید افشاکنندگان فساد در کنار آگاهی و دانش لازم، فساد و صلاح را به درستی بشناسند.

 دنیای غرب در آرزوی تحقق حکومت مردم بر مردم است

وی با اشاره به لزوم نظارت همگانی در جامعه برای جلوگیری از فساد خاطرنشان کرد: این نوع جامعه، حکومت مردم بر مردم به شمار می‌رود که سال‌هاست در ایران اسلامی با پیروزی انقلاب حاکم شده و دنیای غرب در آرزوی این نوع حکومت است، اما نتوانسته تاکنون آن را پیاده کند، چرا که در جوامع غربی منافع شخصی در اولویت قرار دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حکومتی که از ناحیه خود جامعه می‌جوشد، نهی از منکر و امر به معروف به درستی معنا می‌شود و به نوعی خود مردم بر آن حکومت کرده و خودشان هم یکدیگر را از فساد نهی کرده و به معروف امر می‌کنند.

هم‌اکنون امنیت اقتصادی در جامعه نداریم

آیت‌الله ممدوحی به نقش دولت در زمینه حفظ امنیت روانی و اجتماعی گزارشگران فساد، تصریح کرد: دولت در این زمینه نقش اساسی و کلیدی دارد و در سال‌های گذشته شاهد آسیب‌هایی برای گزارشگران فساد بودیم. البته وضعیت کنونی بهتر از گذشته شده است، اما با وجود داشتن امنیت روانی، در این برهه درباره وضعیت اقتصادی شاهد امنیت نیستیم و این موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود که باید دولت در این زمینه نیز تدابیری اتخاذ کند.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهترین کار برای جلوگیری از فساد، ایجاد گروهی به منظور ارائه گزارش کار صحیح به مراتب بالا و حتی مردم است، گفت: خوشبختانه همان قدری که در ایران اسلامی به قرآن عمل می‌شود، در زمینه‌های مختلف سربلند است و قابل قیاس با نه تنها کشورهای منطقه، بلکه حتی کشورهای غربی و شرقی نیست که امیدواریم با بندگی خداوند و جلوگیری از فساد به مراحل بالاتری نیز برسیم.

216216

کد خبر 1406499

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فساد اقتصادی مبارزه با مفاسد اقتصادی جلوگیری از فساد نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حماس از جامعه جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی

جنبش حماس از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست اقدامی فوری برای مقابله با جنایت نسل‌کشی که رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شود، انجام دهند و سران صهیونیستی را محاکمه کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس فلسطین در واکنش به گزارش مستند سازمان ملل از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین کافی است تا بدانیم دلایل کافی وجود دارد که نشان می‌دهد ارتش اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی مرتکب جنایت نسل‌کشی و پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین شده است.

حماس تاکید کرد که این امر جامعه بین‌المللی و سازمان ملل را در برابر یک آزمون واقعی برای حمایت از بشریت و پذیرش مسئولیت‌های خود جهت جلوگیری از نسل‌کشی که مردم فلسطین از دهه‌ها قبل با آن مواجهند، قرار می‌دهد.

این جنبش همچنین از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا سکوت خود را شکسته و اقدامی فوری برای محاکمه سران اشغالگر به خاطر جنایت نسل کشی و پاکسازی نژادی که در برابر چشم و گوش جهانیان علیه ملت فلسطین در نوار غزه مرتکب می‌شوند، انجام دهد.

گزارش مستند سازمان ملل از نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزهابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش خشونت علیه زنان فلسطینی

در ادامه گزارش‌های منتشر شده توسط کارشناسان و مسئولان سازمان ملل درباره جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، دیروز «فرانچیسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین در گزارشی که به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه داد، گزارشی جامع از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری را به شورای حقوق بشر در ژنو ارائه و تاکید کرد که اسرائیل مرتکب جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان شده است.

این گزارش نشان می‌دهد جنایت نسل‌کشی علیه مردم غزه تحت دستورات روشن و هماهنگ مقامات اسرائیلی انجام می‌شود. جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین از 7 اکتبر آغاز نشده بلکه این جنایات، امتداد مراحل پاکسازی نژادی فلسطینیان بوده و در واقع این روند از سال 1947 تا 1949 انجام و دوباره در سال 1967 یعنی زمانی که اسرائیل کرانه باختری و شرق آن را اشغال کرد، تکرار شد.

بر اساس این گزارش اتهامات اسرائیل علیه حماس مبنی بر استفاده این جنبش از مردم غزه به عنوان سپر انسانی بی‌اساس بوده و صحت ندارد. اسرائیل طرفی است که از غیرنظامیان غزه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و همه چیز را در این منطقه از جمله کلیساها و دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هدف قرار می‌دهد. مقامات اسرائیلی کلیساها، مساجد، بیمارستان‌ها، تاسیسات سازمان ملل در غزه و بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را هم مرتبط با حماس کرده و آنها را مورد هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • درخواست حماس از جامعه جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی
  • وعده وزیر فرهنگ برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • پاسخی به درخواست یک روزنامه در مورد کاظم صدیقی/ توصیه به «برخورد مؤمنانه» زمانی اعتباری داشت/ اکنون آن‌که توصیه می‌کند، بیشتر به چوپان دروغگو می‌ماند!
  • اجرایی شدن قانون سمع شکایات در افغانستان
  • فعالیت بیش از هزار نیروی مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نوروز
  • دزد ویسکی، رابین هود مجارستان و سندروم آتیلا / شتردزدها مردم را تخم‌مرغ دزد می‌کنند
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز
  • مردمی کردن اقتصاد منجر به جلوگیری از فساد و رانت می‌شود