Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  محمدجواد فدائی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با تاکید بر اینکه تنظیم درست چک لیست ها مهم ترین نکته در نظارت است اظهار داشت : احتمال ادامه بیماری کرونا برای مدتی وجود دارد و اکنون در شرایطی به سر می‌بریم که با تعطیلی مشکل حل نمی‌شود. 

استاندار کرمان با بیان اینکه ممکن است تا پایان سال و یا اوایل سال آینده این بیماری ادامه داشته باشد، تصریح کرد: در این شرایط کنترل و نظارت بهترین راه حل است که عوم مردم باید این مهم را مورد توجه قرار دهند تا سلامت آنان تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست با اشاره به وضعیت جنوب استان کرمان خواستار اعمال محدودیت‌ها در جنوب استان تا پایان  این هفته یا آخر تیرماه شد و افزود: این مهم سبب کاهش بار مراجعه و شیوع بیماری می‌شود که به طور قطع تاثیرگذار خواهد بود.

حمیدرضا رشیدی نژاد با بیان اینکه مهم‌ترین مساله رعایت پروتکل‌های بهداشتی است گفت: تعطیلی یا وضعیت نیمه تعطیلی در برخی ادارات و صنوف برخی استان‌ها اعمال شده است.

وی با تاکید بر اینکه نحوه کنترل مراجعه به ادارات باید اطلاع‌رسانی عمومی شود و نوبت بدهند زیرا محدودیت، همگانی است، تصریح کرد: اجباری شدن ماسک باید در همه مکان‌های شلوغ و سرپوشیده، پاساژها، مجتمع‌های تجاری و غیره اطلاع رسانی شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بهترین ناظران مردم هستند و برای ثبت تخلفات می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند افزود: در برخی از مکان‌های خصوصی و مکان‌های بدون مجوز مراسم برگزار می‌شود که درخواست داریم با اعلام این موارد از سوی مراکز بهداشت، برخورد جدی با آنها صورت بگیرد.

رشیدی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر تالارها باز هستند و طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا باید با ۵۰درصد ظرفیت تالار فعالی باشند، خاطرنشان کرد: در این راستا باید نظارت و کنترل جدی بر نحوه فعالیت تالارها صورت گیرد و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نشود با آن‌ها برخورد جدی شود. 

وی با بیان اینکه حداقل تا پایان تیرماه این بحران و شیوع وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های اخیر سیر نزولی در شیوع بیماری کرونا داشته باشیم گفت: همه مردم می‌توانند از ماسک پارچه‌ای (که در منازل وجود دارد) استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره پیشنهاد آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری کلاس حضوری برای پایه دوازدهم خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس به صورت کلاس رسمی به هیچ نحو امکان‌پذیر نخواهد بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان ویروس کرونا کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد

مسعود سرگلزائی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته توسط این اداره کل نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن انجام شد.

مسعود سرگلزائی گفت: اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور در مقوله پدافند غیرعامل و حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور است که بویژه در این استان از دامپزشکی می‌توان به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات زیستی یاد کرد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی در جهت ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل دامپزشکی استان نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی یک‌هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود